Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از اجرای موفق فاز نخست طرح تکثیر گورخرهای ایرانی در پارک ملی کویر خبر داد. - اخبار استانها -

امیر عبدوس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: طرح تحقیقات تکثیر و معرفی مجدد گورخر ایرانی به پارک ملی کویر فاز اول خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و این طرح در آینده جمعیت قابل‌توجهی به جمعیت‌های این‌گونه در استان و کشور با ترکیب ژنتیکی مناسب خواهد افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در این راستا تاکنون 6 رأس گورخر متشکل از پنج ماده آبستن و یک گورخر نر در پارک ملی کویر رهاسازی شده و این گله نخستین گله آزاد پارک ملی پس از 35 سال است که زایمان در طبیعت پارک ملی کویر را تجربه می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای تکثیر و احیای گورخرهای ایرانی در پارک ملی توران پس از نزدیک به 40 سال افزود:‌ در این راستا تعدادی از گورخرهای انتقال‌یافته نیز در سایت تکثیر برای تأمین ژن‌های مولد نگهداری شده‌اند که موالید این گورخرها نیز در سال‌های آتی به پارک ملی کویر افزوده خواهد شد.

خراسان رضوی|کشف گوشت گورخر از منزل یک شکارچی متخلف در بردسکنگورخرهای یزد هم جا‌به‌جا می‌شوندسمنان| 10 گورخر ایرانی از کرمان به پارک ملی کویر انتقال می‌یابدآخرین وضعیت گورخرهای رهاسازی شده در پارک ملی کویر+ عکس و فیلم

عبدوس با اشاره به تعداد گورخرهای موجود در پارک ملی کویر بیان کرد: با احتساب جمعیت رهاسازی شده، در حال حاضر 11 رأس گورخر در این پارک ملی وجود دارد؛ اما این جمعیت به‌زودی با انتقال تعدادی گورخر که از نظر ژنتیکی خواستگاه تورانی دارند؛ از سایت‌های نقاط مختلف کشور و نیز با زادوولد گورخرهای آبستن موجود در این پارک افزایش قابل‌توجهی خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای افزایش جمعیت این‌گونه وجود ندارد و همه برنامه‌ها و طرح‌ها بر اساس پیش‌بینی ما تحقق‌یافته و با تلاش و پشتکار کارکنان حفاظت محیط‌زیست در استان سمنان خواهد رفت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای سرشماری دقیق از جمعیت گورخرهای ایرانی در استان سمنان تصریح کرد: سرشماری همه‌ساله در سطح تمام زیستگاه‌های استان سمنان با حضور علاقه‌مندان و محیط‌بانان و کارشناسان حیات‌وحش انجام می‌شود؛ اما در شرایط فعلی به دلیل محدودیت‌های ناشی از انتشار بیماری کرونا این برنامه‌ها نیز به زمان برطرف شدن شرایط حاد این بیماری موکول شده است.

انتهای پیام/363/ u

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارک ملی کویر حفاظت محیط زیست استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ستاره ایرانی بلینگام شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازی تیم‌های شباب الاهلی و النصر در حالی برگزار شد که تیم النصر در شروع بازی موفق شد یک گل به ثمر برساند که از سوی داور رد شد اما در ادامه آبی‌ها توانستند روی یک ارسال از سمت چپ دروازه حریف را باز کنند و از شباب الاهلی پیش بیفتند.

این پایان کار نبود و تنها سه دقیقه بعد در دقیقه ۱۲ روی یک پرتاب اوت، هافبک ایرانی تیم شباب الاهلی موفق شد با یک شلیک غافلگیرکننده و دور از انتظار دروازه حریف را باز و گل خورده را جبران کند.

عزت‌اللهی پس از به ثمر رساندن این گل، به سبک جود بلینگام، ستاره مادریدی ها خوشحالی کرد. این نخستین گل عزت‌اللهی برای شباب‌الاهلی بود.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896766

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عملیاتی موفق، پاسخی صریح و پیامی روشن به اسرائیل دادیم
  • عکس| ستاره ایرانی بلینگام شد!
  • مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد ( عکس )
  • برتری کویت برابر بحرین در دیدار نخست
  • معاون رئیس‌جمهور پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد
  • دستگیری ۲ شکارچی در پارک ملی/ ۲۷ فشنگ چهار پاره کشف شد
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • محافظت شجاعانه گورخر از فرزندش در برابر حمله شیر (فیلم)
  • چگونه با کمک عسل، گیاه آلوئه ورا را در خانه تکثیر و پرورش دهیم؟ (فیلم)