Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی روز دوشنبه در دیدار با سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات و جمعی از مسئولان منطقه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: در انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها، بایستی نظارت لازم انجام گرد تا داوطلبان براساس صلاحیت قانونی تائید شوند و مبادا فردی با لابی‌گری بتواند در معرض انتخاب شهروندان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اهمیت شایسته‌سالاری خاطرنشان کرد: البته از شهروندان نیز انتظار داریم با شناخت کافی، به نامزدی رأی دهند که از تعهد و تخصص لازم برخوردار باشد و برای رفع نیاز منطقه و عموم مردم برنامه‌ریزی داشته و دغدغه‌مند و پاسخگو باشد.

امام جمعه لواسان تصریح کرد: حماسه انتخابات بیانگر مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی و شریک بودن یک‌یک افراد در رقم زدن سرنوشت کشورمان است؛ این امر وظیفه‌ای را برای آحاد جامعه ایجاد می‌کند که باید نسبت به آن با آگاهی عمل کنند.

لواسانی یادآور شد: تحقیق گسترده و جمع‌آوری اطلاعات دقیق از تخصص و سوابق اجرایی، ایمان و تعهد، مسئولیت‌پذیری و دلسوزی، عقاید و دیدگاه‌ها، قدرت مدیریت و توان اجرایی، و انگیزه فرد برای شرکت در انتخابات مسائل مهمی هستند که باید برای انتخاب صحیح و بر سرکار آمدن فرد شایسته بررسی شوند.

وی افزود: مسئولان برگزاری انتخابات نیز در تمام مراحل تائید صلاحیت تا شمارش آرا، خود را امانت‌دار مردم بدانند تا بتوانند در این مسئولیت سنگین سربلند باشند.

امام جمعه لواسان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: لواسان مدت‌هاست زخم خورده فساد است که با برخی از افراد و با کمال تأسف برخی از مسئولان برخورد شده اما در حال حاضر هم در مناطقی مشاهده می‌شود، لذا باید مراقب مفسدان و زمین‌خوارانی که از قانون سو استفاده می‌کنند باشیم و در راه مقابله و ریشه‌کن شدن فساد جدی و محکم گام برداریم.

لواسانی افزود: در اجرای قانون نباید تبعیض قائل شویم، اما متأسفانه برخی افراد در لواسان با دور زدن قانون، اعمال نفوذ و یا ثروتی که در اختیار دارند موجب بروز پدیده زشت تبعیض می‌شوند که رفع این مساله مستلزم نظارت جدی‌تر و برخورد قاطع با مسئولانی است که از تخلف یکسری از صاحبان زر و زور چشم‌پوشی می‌کنند و قانون را تنها برای بومی‌هایی که زورشان به جایی نمی‌رسد اجرا می‌کنند.

وی یادآور شد: بروز تبعیض و فساد عاملی بر ناامیدی مردم از عملکرد نظام است که این مساله به هیچ عنوان بخشودنی نیست؛ لذا مسئولان باید تلاش کنند با بسط عدالت و اجرای صحیح و یکسان قانون موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم سازند و آنان را به آینده انقلاب اسلامی امیدوار کنند.

امام جمعه لواسان بیان داشت: اگر هدف ما ریشه‌کن شدن فساد از منطقه است، با توکل بر خدا حرکت کنیم و هیچ هراسی از تهدیدهای این مسیر نداشته باشیم؛ همراهی و همکاری مردم و مسئولان نیز از الزامات تحقق این مهم است‌.

لواسانی با اشاره به آرامستان تپه‌سرخه شهر، خاطرنشان کرد: مساله تپه سرخه که به عنوان آرامستان عمومی لواسان پیشنهاد شده بود باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شود؛ آرامستان عمومی مطالبه به حق اهالی این شهر است و نباید اقدامی صورت گیرد که در آینده نتوانیم پاسخگوی آن باشیم.

وی تاکید کرد: افراد غیرمسئول چه از لواسان و چه از خارج لواسان، جز شهرداری که متولی آن است نباید در امور این آرامستان دخالت کنند؛ شهرداری نیز در تدفین اجساد باید تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند.

فرماندار شمیرانات نیز در پاسخ به انتقاد امام جمعه لواسان نسبت به برخورد نامناسب محیط زیست در مورد تپه سرخه، اعلام کرد: شورای تأمین شهرستان ورود جدی به این مساله خواهد داشت‌.

شهردار لواسان نیز در این جلسه به بخشی از اقدامات شهرداری در دوره جدید به ویژه طرح تفصیلی شهر و آرامستان تپه سرخه از عدم همکاری محیط زیست انتقاد کرد.

امام جمعه لواسان نیز بر اهمیت طرح جامع شهر و شفاف‌سازی فرآیند اخذ مجوز ساخت و نظارت دقیق تاکید کرد و گفت: نباید شاهد باشیم که کسی تخلف می‌کند، پرونده‌اش به کمیسیون برود و باز هم به تخلف خود ادامه دهد!



لواسانی در گفتگو با سرهنگ عبدالله مدیری‌نیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج الغدیر (لواسانات و رودبار قصران) و علی احمد محرابی، معاون علمی و پژوهشی این ناحیه نیز با اشاره به شهادت دانشمند پاسدار شهید محسن فخری زاده گفت: این شهید نشان می‌دهد که سپاه دارای نیروهای دانشمند، مدیر و با انگیزه است که دشمن جز برای شهادت آنان راهی نمی‌بیند، اگرچه آنها برای ما گمنام باشند.

وی همچنین از جهت‌گیری علمی فرمانده ناحیه الغدیر و محرابی و نگاه راهبردی آنان تقدیر کرد و افزود: بخواست خدا این نگاه در تقویت توان علمی پاسداران و بسیجیان لواسانات و رودبار قصران مثمر ثمر خواهد بود.

امام جمعه لواسان تاکید کرد: همه ما بایستی بدانیم، محور کارهای علمی باید مکتب امام راحل باشد و در این راه به طور ویژه بر نظرات آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) کار شود.

لواسانی افزود: امر به معروف و نهی از منکر، امر بسیار مهمی است که سپاه و بسیج باید ورود جدی به این مساله داشته باشند؛ امیدواریم در این مسیر بسیجی‌های دغدغه‌مند منطقه به فرماندهی سپاه به کار گرفته شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته امر به معروف و نهی از منکر یک مساله ضروری و اعتقادی است که همه افراد جامعه مکلف به انجام آن هستند تا اثربخشی آن نیز ملموس‌تر باشد، اما انتظار از نیروهای بسیجی، انقلابی و انتظامی بیش از دیگران است.

امام جمعه لواسان اظهار داشت: امروز که دشمن قصد آسیب زدن به فرهنگ اسلامی ما را دارد، اهمیت این امر اساسی بیشتر از گذشته مشاهده می‌شود. هیچ‌یک از ما نباید در این زمینه کوتاهی کنیم که اهمال‌کاری در این برهه گاهاً جبران‌ناپذیر خواهد بود. مقابله با دشمن و صیانت از جوانان کشور که هدف اصلی دشمن است، وظیفه همه ما به شمار می‌رود.

لواسانی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر همچنین عامل مهم پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی تلقی می‌شود که همواره راهکاری مؤثرتر، کم‌هزینه‌تر و مطلوب‌تری از برخوردهای قانونی و انتظامی پس از وقوع جرم است.

لواسانات یکی از بخش‌های شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

برچسب‌ها امر به معروف و نهی از منکر شمیرانات فساد قانون انتخابات ریاست جمهوری سيد سعيد لواسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر شمیرانات فساد قانون انتخابات ریاست جمهوری امر به معروف و نهی از منکر شمیرانات فساد قانون انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور امر به معروف و نهی از منکر امام جمعه لواسان تپه سرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه موقت سمنان منصوب شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در حکمی حجت‌الاسلام محمد بارانی را به عنوان امام جمعه موقت سمنان منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در حکمی حجت‌الاسلام محمد بارانی را به عنوان امام جمعه موقت سمنان منصوب کرد.

متن حکم نماینده ولی فقیه در استان سمنان به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای شیخ محمد بارانی (دامت توفیقاته)

سلام علیکم

ضمن تقدیر از تلاش‌های صادقانه و خدمات خالصانه جنابعالی در دوره مسئولیت امامت جمعه شهرستان مهدیشهر، شما را که به زینت تقوا و معنویت، علم و معرفت و نیز مردم‌داری آراسته هستید به عنوان امام جمعه موقت شهرستان سمنان منصوب می‌کنم.

رجاء واثق دارم حضور جنابعالی در این مسئو (عج) در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق و سربلند باشید.

مرتضی مطیعی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان

کد خبر 745155

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • نظر امام جمعه اهل سنت تالش در خصوص حملات موشکی ایران به اسراییل
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می شود
  • سرقت ۱۰ میلیاردی نظافتچی از خانه‌ای در لواسان
  • «بارانی» امام جمعه موقت سمنان شد
  • امام جمعه موقت سمنان منصوب شد
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • نشست خبری معرفی کتاب «توسعه سیاسی و امنیت ملی» در شیراز برگزار شد