Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@06:45:09 GMT

ورودسامانه بارشی جدیدبه کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۵۱۴۲

ورودسامانه بارشی جدیدبه کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و گفت: این سامانه‌های بارشی سبب بارش برف و باران در برخی مناطق کشور می‌شوند. ناطقان: صادق ضیاییان  اظهار کرد: طی امروز (۱۰ آذر) در سواحل دریای خزر، شمال غرب، شمال شرق، پاره‌ای از نقاط غرب کشور، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شمال بوشهر و شمال خلیج فارس بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی با اشاره به اینکه از بعد ازظهر فردا (۱۱ آذر) با ورود سامانه بارشی از جنوب و جنوب غرب کشور بارش در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، شمال بوشهر و شمال خلیج فارس آغاز می‌شود، اظهارکرد: طی روز چهارشنبه (۱۲ آذر) این سامانه تقویت می‌شود و مناطقی از جنوب غرب، غرب، جنوب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز را دربر می‌گیرد.

به گفته ضیاییان طی روز پنجشنبه (۱۳ آذر) این سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده سواحل شمالی و شمال شرق کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد و به‌تدریج از بعد ازظهر روز جمعه (۱۴ آذر) از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه پیامد ورود این سامانه بارشی به کشور بارش باران، در مناطق جنوبی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف است، گفت: سامانه بارشی دیگری از عصر روز جمعه (۱۴ آذر) از سمت جنوب وارد کشور می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: طی روز چهارشنبه (۱۲ آذر) شدت بارش‌ها در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، غرب فارس و غرب اصفهان خواهد بود همچنین از امروز بعد ازظهر تا آخر هفته شمال و مرکز خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌تدریج از امروز (۱۰ آذر) در بیشتر نقاط کشور افزایش دما را تا آخر هفته شاهد خواهیم بود، اظهارکرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۳ و ۱۴ آذر) در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور کاهش دما رخ می‌دهد همچنین این نوسانات دمایی حدود ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ آذر) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۱۲ آذر) نیز کمی ابری، گاهی وزش باد، در بعضی ساعات غبار محلی و در بعد ازظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده باران با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
برچسب ها: بارش ، سامانه ، برف ، باران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بارش سامانه برف باران سامانه بارشی بعد ازظهر شمال شرق پیش بینی طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، بارش‌های بیست‌وهفتم فروردین تا دوم اردیبهشت، بر جنوب و جنوب شرق کشور متمرکز است و بیشترین افزایش دما (سه تا پنج درجه) در شمال غرب کشور رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی بارش هفته اول (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت) بر جنوب و جنوب شرق کشور متمرکز است و مقدار انباشته آن در برخی از این مناطق با احتمال فراتر از ۷۵ درصد، بیش از ۱۰۰ میلی‌متر خواهد بود، بارش در یک سوم شمالی کشور و زاگرس میانی کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال پیش‌بینی می‌شود.

بارش هفته دوم در محدوده نرمال خواهد بود، در این هفته احتمال وقوع بارش انباشته ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر برای شمال غرب کشور و زاگرس میانی و شمالی کمتر از ۵۰ درصد پیش‌بینی شده است، بارش هفته‌های سوم و چهارم بیش از نرمال است و بارش انباشته هفته سوم در بخش‌هایی از زاگرس میانی و شمال غرب با احتمال حدود ۷۵ درصد در محدوده ۵۰ میلی‌متر خواهد بود.

بارش هفته‌های پنجم و ششم برای غالب مناطق کشور در محدوده نرمال فصل برآورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی میانگین دمای هوای هفته اول (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت) در دو سوی کوه‌های البرز، شمال غرب و دو سوی زاگرس میانی و شمالی یک تا پنج درجه بیش از نرمال است.

بیشترین افزایش دما (سه تا پنج درجه) در شمال غرب کشور رخ می‌دهد، دمای هوا در مرکز، جنوب و شرق کشور یک تا پنج درجه کمتر از نرمال است، بیشترین کاهش (سه تا پنج درجه) در جنوب شرق کشور رخ می‌دهد، الگوی دمای هفته دوم با قدری تعدیل مشابه هفته اول است.

دمای هوای هفته سوم در نوار غربی و شمالی کشور یک تا سه درجه بیش از نرمال، در جنوب و جنوب شرق یک تا دو درجه کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال خواهد بود، دمای هوای هفته چهارم در محدوده نرمال و برای هفته‌های پنجم و ششم یک تا دو درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

پیش‌بینی وضع هوای کشور در چند روز آینده

بر همین اساس، صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: سه‌شنبه در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی، رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه در بعضی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان، بارش با شدت کمتری ادامه دارد، همچنین در روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در بعدازظهر جمعه در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعدازظهر شنبه علاوه بر این مناطق، در دامنه‌های زاگرس جنوبی، بعضی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: سه‌شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک وجود خواهد داشت، همچنین خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

وقوع سیلاب در ۶ استان کشور

براساس اعلام ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو مبنی بر پیش‌بینی وقوع بارش‌های قابل توجه از روز سه‌شنبه بیست‌وهشتم تا پنجشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان و یزد مستعد وقوع سیلاب خواهند بود.

عمده سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود و جزایر هرمزگان نیز در کانون‌های بارشی قرار دارند.

کد خبر 745058

دیگر خبرها

  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • بارش ۴۶ میلیمتری باران در لارستان
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب