Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، مقامات کانادایی در واکنش به فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به اتباع این کشور اجازه می‌دهد برخی از دارو‌های تجویز شده را از سایر کشورها وارد کنند، واکنش نشان دادند.

بنا بر گفته مقامات کانادایی، فروش و صادرات عمده دارو‌هایی که ممکن است در داخل کانادا با کمبود مواجه شوند، ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، این ممنوعیت پس از آن اعمال می‌شود که ترامپ واردات دارو را بلا مانع اعلام کرد و تامین کنندگان دارو در کانادا هشدار دادند که خرید بی‌رویه داروها از سوی آمریکایی‌ها می‌تواند کانادا را با چالش مواجه کند.

پتی هاجدو وزیر بهداشت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دارو‌های خاصی که برای بازار کانادا در نظر گرفته شده، برای مصرف در خارج از کانادا توزیع نمی‌شود، چراکه این فروش باعث کمبود دارو می‌شود و اوضاع را بدتر می‌کند». 

 جاستین ترودو  نخست وزیر کانادا، در اوایل سال جاری گفت که اگرچه مایل است به کشور‌های دیگر کمک کند، اما دسترسی کانادایی‌ها به داروهای ساخت این کشور، در اولویت قرار دارد.

این در حالی است که گفته می‌شود کانادا بازار کوچکی در حوزه دارو دارد و ۶۸ درصد از دارو‌های این کشور در سطح بین المللی عرضه می‌شود.

از سوی دیگر، گفته می‌شود که لابی قدرتمند عرضه دارو در آمریکا از آزاد شدن وارادت ناراضی است و برای پایان دادن به آن شکایتی را طرح کرده است.

ویروس کرونا در آمریکا مجددا با سرعت زیادی در حال شیوع است و پیش‌بینی می‌شود که طی ماه‌های آتی بیمارستان‌های این کشور ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را نداشته باشند. جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا پیش از این هشدار داده بود که «زمستانی سیاه» در انتظار این کشور است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ واردات دارو شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید سلامت افراد در استفاده نادرست از فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رستمی سرپرست فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: اکنون در ایران استقبال خوبی برای مصرف دارو‌های گیاهی و مکمل وجود دارد؛ اما استفاده کنندگان از این دارو‌ها باید عوارض و کاربرد آن را بدانند و اینکه مصرف دارو‌های گیاهی تداخل با دارو‌های شیمیایی که فرد مصرف می‌کند دارد یا خیر.

سرپرست اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: در چند سال اخیر هم استفاده از دارو‌های گیاهی و دارو‌های مکمل رشد داشته است. استفاده نادرست از این دارو‌ها نیز می‌تواند مانند دارو‌های شیمیایی تهدیدی برای سلامت فرد مصرف کننده باشد و در این خصوص باید از مشاوره پزشک داروساز بهره گرفت.

رستمی افزود: گاهی برخی از مکمل‌ها و حتی دارو‌های گیاهی از مبادی غیررسمی به کشور وارد می‌شوند و ازطریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی هم برای مصرف آنها تبلیغاتی انجام می‌شود و استفاده از آنها می‌تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو ادامه داد: بسیاری از دارو‌های مکمل و نیروزا که در حال حاضر در بازار سیاه دارویی در ایران یافت می‌شود، حاوی ترکیبات خطرناک و دارو‌های شیمیایی همچون کورتون‌ها هستند، متاسفانه جوانان به منظور ایجاد نیروزایی و چاقی یا لاغری ممکن است از آنها استفاده کنند. توصیه می‌شود شهروندان مکمل‌های مورد نیاز خود را صرفا از طریق داروخانه‌ها تامین کنند نه فضای مجازی.

وی ادامه داد: دارو‌های غیرمجازی که به منظور چاقی استفاده می‌شود نیز می‌تواند دارای عوارض طولانی مدت مانند: دیابت و پوکی استخوان، آکنه‌های پوستی، زخم وسیع دستگاه گوارش، ضعف عضلانی و مشکلات پوستی را به همراه داشته باشد و حتی در برخی از این دارو‌ها مشاهده می‌شود که هورمون مردانه وجود دارد که سیستم طبیعی بدن را به هم می‌ریزد.

سرپرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل توصیه کرد که هموطنان و به ویژه جوانان به هیچ عنوان از این دارو‌های تقلبی که از مبادی غیررسمی وارد می‌شوند، استفاده نکنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جستجو برای پیدا کردن یک شربت آنتی‌بیوتیک
  • وجود ترکیبات شیمیایی در برخی دارو‌های مکمل و نیروزا
  • تهدید سلامت افراد در استفاده نادرست از فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • وجود ترکیبات شیمیایی در برخی داروهای مکمل‌ و نیروزا
  • توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی در کشور
  • چگونه می توانیم به داروهای کمیاب دسترسی پیدا کنیم
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!