Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@20:28:39 GMT

انتشار کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی»

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۵۳۷۴

انتشار کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی»

به گزارش حوزه فرهنگ وهنر خبرگزاری تقریب، کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» به تازگی از سوی موسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر منتشر شده است؛ کتابی که به قلم محمدجواد رودگر است و تنها چند ماه بعد از شهادت سردار سرافراز جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به پیشخان کتابفروشی‌ها رسیده است.

رودگر در این کتاب و در ۹ فصل به سلوک سلبی، سلوک سازگار، سلوک سازنده، سلوک صائب، سلوک صادق، سلوک صالح، سلوک جامع، سلوک ولایی و سلوک و صلوات، مکتب سلیمانی را تشریح و تبیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما برجسته‌ترین خط کتاب این است که شهید سلیمانی قدرتمندتر است یا سردار سلیمانی؟ و نویسنده در سراسر اثر تلاش می‌کند به همین سوال پاسخ دهد. چنان‌که در نهایت می‌گوید: «گزاره «شهید سلیمانی» قدرتمندتر از «سردار سلیمانی» و قدرت نرم پویا و پایدار جامعه اسلامی و انقلابی است. او تا ابد جاودانه مانده و در سایه شجره طیبه «جهاد فی سبیل‌الله» برای همه اعصار و امصار اسوه حسنه «مقاومت و امنیت» است.

نویسنده همچنین در کتاب اشاره می‌کند که آن مرد آسمانی به گونه‌ای زیست که تبدیل به مکتب شد تا مردی تمام ناشدنی در امتداد تاریخی تحول‌آفرین باشد. او با ما کار دارد، زنده است؛ زنده‌تر از همیشه. اگر طالب فهم و شهود، درک و دریافت سردار دل‌ها هستیم، باید به زندگی سردار راه یافته و او را نیز به درون زندگی خود آوریم، با او مشابهت و مشاکلت پیدا کنیم و این تنها با معجزه «عشق عقلانی و عقل عاشقانه» ممکن خواهد بود.

کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» نوشته جواد رودگر در ۲۶۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۷۰۰۰ تومان به بازار آمده است. البته این کتاب در مدت کوتاهی به چاپ‌های بعدی دست یافته است.

برای تهیه این کتاب با شماره ۶۶۱۷۵۶۷۰ تماس بگیرید.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مکتب سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم فرهنگ آب رفت

  زندگی فرهنگی اغلب با هزینه همراه است و محصولات فرهنگی همچون فیلم، کتاب، سفر، پوشاک و... نیاز به هزینه دارد. شاخص هزینه‌کرد فرهنگی خانوار، نسبت جامعه را با صنایع فرهنگی پیش روی ما می‌گذارد. جالب این‌که با وجودی که میانگین هزینه‌کرد فرهنگی خانوارهای ایرانی از نظر اسمی روند صعودی داشته و درسال۱۴۰۱به ۲۶۱ هزار میلیارد تومان رسیده اما نکته حائز اهمیت ارزش واقعی هزینه‌کرد بوده که کاهش یافته است.با احتساب تورم، میانگین هزینه‌کرد فرهنگی خانوارهای ایرانی ازسال۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱، روند نزولی داشته است. به‌طوری که سهم هزینه‌ فرهنگی خانوار از سبدخرید آنها از۱۱.۵درصد درسال۱۳۹۶ به ۹.۳درصد در سال۱۴۰۱کاهش یافته است. رشد ریالی بازار سینما، کتاب و موسیقی در سال گذشته، بیش از آن‌که ناشی از افزایش تعداد مخاطبان و میزان فروش باشد، ناشی از افزایش تورم بوده است. اتفاقی که برای سال جاری هم ضعیف‌تر شدن بازارهای فرهنگی را پیش چشم می‌گذارد. به‌عنوان مثال و بر‌اساس گزارش خانه کتاب و ادبیات ایران، سال گذشته، بالغ بر ۱۱۵هزارو۱۴۱عنوان کتاب منتشر شده که نسبت به سال۱۴۰۱رشد ۵.۸درصدی داشته است. بدون پرداختن به محتوای عناوین منتشر شده، دقت بیشتر به آمار تفکیکی نشر، گویای این است که این افزایش بیشتر از آن‌که نشان‌دهنده بهبود انتشار کتاب در حوزه فرهنگ عمومی و بزرگسال باشد متأثر از تیراژ کتاب‌های کمک‌آموزشی بوده است. به‌عنوان مثال از اردیبهشت تا مرداد سال گذشته انتشار کتاب‌های کمک‌آموزشی نسبت به سال۱۴۰۱ از ۸۲ تا ۱۵۵‌درصد افزایش داشته‌ است.همچنین به‌جز فروردین واسفند۱۴۰۲که افزایش کتاب‌های کمک‌آموزشی به ترتیب رشدهای منفی۲ ومنفی۱۵درصدی را تجربه کرده‌، درسایر ماه‌های سال انتشار آنها بیش از ۲۲‌درصد رشد داشته است. همین رویه به نوعی در حوزه‌های سینما و موسیقی با بلیت‌های۹۰۰هزارتومانی ادامه دارد. هرچه هست، تورم همه اجزا حوزه فرهنگ چه در بخش تولید و چه در بخش مصرف را تحت تأثیر قرار داده و به کاهش یا حذف کامل سهم آن از سبد خانوار منجر شده است. 

دیگر خبرها

  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است