Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست‌های جدید Google توسعه دهندگان را مجبور می‌کند که به طور واضح به کاربران نشان دهند که از کدام اطلاعات آنان استفاده می‌کنند تا  از انتشار افزونه‌های نامناسب جلوگیری کند.

تلاش‌های مداوم Google برای سرکوب افزونه‌های کروم اکنون شفافیت بیشتری برای داده‌های شما دارد. این غول اینترنتی در ژانویه 2021 سیاستی را معرفی می کند که مستلزم افشای استفاده از داده برای پسوندها در فروشگاه وب Chrome است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازندگان باید انواع داده هایی را که جمع آوری می‌کنند، مانند ورود به سیستم یا اطلاعات شخصی را توضیح دهند.

 آنها همچنین باید قول دهند که از خط مشی جدیدی که فروش داده ها را به اشخاص ثالث ممنوع می کند ، استفاده از داده‌ها برای اهداف غیرمرتبط و تکیه بر داده های مربوط به چک‌های اعتباری و وام های مالی را رعایت می‌کنند.

سازنده‌های افزونه می‌توانند از اکنون توضیحات خود برای نیازشان به هرکدام از داده‌های کاربران را ارائه دهند؛ البته هیچ‌کدام از این مطالب تا ۱۸ ژانویه‌ ۲۰۲۱ در گوگل کروم به‌نمایش در نمی‌آید. بهتر است توسعه‌دهندگان سریع‌تر این کار را انجام دهند؛ زیرا اگر تا زمان مشخص‌شده توضیحات درخواستی پیوست نشده باشد، گوگل اطلاعیه‌ای به فهرست این سازندگان اضافه می‌کند.

Google سعی می‌کند افزونه‌های نامرتبط را از مرورگر خود حذف کند؛ شاید این اقدام چندان تأثیرگذار نباشد؛ زیرا سوء استفاده کنندگان می‌توانند به‌راحتی اطلاعاتی را که جمع کرده اند نادرست گزارش دهند و توضیح کاملی درباره‌  داده‌های جمع‌آوری‌شده از کاربران ارائه ندهند.

 کاربران امید دارند که این شرکت برنامه‌ی بهتری برای جلوگیری از اضافه‌شدن افزونه‌های نامناسب به کروم داشته باشد. به‌طورکلی، اگر کاربران بتوانند تشخیص دهند که هر افزونه دقیقا چه اطلاعاتی می‌خواهد، می‌توانند درباره‌ انتخاب‌کردن آن بهتر تصمیم بگیرد. اگر می دانید برنامه افزودنی واقعاً چه چیزی را می خواهد، می توانید با آگاهی بهتر در مورد نصب آن افزونه تصمیم بگیرید.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

بیشتر بخوانید: حذف بیش از 500 افزونه مخرب از کروم توسط گوگل گوگل کروم و 13 افزونه کارآمد چهار افزونه در گوگل کروم برای صرفه جویی در زمان 11 افزونه مفید و کاربردی برای مرورگر کروم لینک کوتاه: asriran.com/003BJk

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افزونه های کروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس

به گزارش پارس نیوز ، این صفحه به کاربران این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر و آسان‌تر از قبل به مخاطبان مورد علقه خود که نام آن‌ها را در این فهرست قرار داده‌اند، دسترسی پیدا کنند.  

این بروزرسانی زمان پیدا کردن شخص مورد نیاز برای ارسال پیام را کاهش می‌دهد و به نوعی صرفه‌جویی در وقت است و همچنین تماس‌های صوتی و تصویری را آسان‌تر خواهد کرد.

این ویژگی هنوز در مراحل اولیه است، بنابراین حتی برای آزمایش‌کنندگان نسخه بتا نیز در دسترس نیست. احتمالاً زمان می‌برد تا صفحه جدید به واتساپ کاربران نهایی راه پیدا کند، اما از نظر ظاهری، ممکن است ابتدا به نسخه اندروید بیاید.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی
  • گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟
  • ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین + فیلم
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • (ویدئو) ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس
  • پوستر «مست عشق»، سوژه خنده کاربران شد
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد