Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدنژاد از وجود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور خبر داد و گفت: سوداگران مسکن با فرار از پرداخت مالیات و احتکار خانه‌های خالی در نظام چرخش مالیاتی کشور اخلال‌گری می‌کنند.

«پرویز محمدنژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، وجود 700 هزار واحد مسکونی خالی در کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: سوداگران مسکن با فرار از پرداخت مالیات و احتکار خانه‌های خالی در نظام چرخش مالیاتی کشور اختلال ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    عضو کمیسیون انرژی مجلس اصلاح و تصویب طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی در مجلس را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مجلس یازدهم به صورت قدرتمندانه وارد عرصه تصمیم‌گیری شده است و این حضورش ابعاد مختلفی هم دارد که یکی از آن‌ها بحث‌های مربوط به مسکن و وضع مالیات بر خانه‌های خالی محسوب می‌شود.     محمدنژاد با تاکید بر اینکه اگر نیازهای یک جامعه به موقع توزیع نشود در فرآیند عرضه و تقاضا اختلال ایجاد می‌شود تصریح کرد: به طور یقین وقتی عرضه یک کالا کم شود تقاضای آن افزایش یافته و همین عامل موجب فروپاشی و ایجاد تورم در سطح جامعه می‌شود به همین علت مجلس با اهتمام خاصی موضوع مسکن را دنبال می‌کند.     وی ساخت و ساز خانه‌ها توسط افراد ثروتمند و متمول و خالی نگهداشتن آن‌ها برای باز شدن میدان سوداگری و کسب سودهای هنگفت را فرآیندی که به جامعه آسیب‌های فراوانی وارد می‌کند، خواند و گفت:‌ اختلال در نظام چرخش مالیاتی کشور از دیگر تبعات ایجاد چنین شرایطی است که هم‌اینک در کشورمان قابل مشاهده است.     نماینده مردم لنگرود در مجلس از شناسایی تعداد بسیار قابل ملاحظه‌‌ای از خانه‌های خالی در سطح کشور خبر داد و اذعان کرد: آخرین آماری که در این مورد اعلام شد تقریبا چیزی حدود 700 هزار واحد مسکونی در کل کشور است به همین علت مجلس برای اصلاح این ساختار معیوب با قدرت تمام وارد میدان عمل شد و کار را هم به نتیجه رساند.     عضو کمیسیون انرژی مجلس برقراری عدالت در حوزه تامین مسکن را به ویژه برای اقشار کم‌درآمد لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: از آن جایی که شورای نگهبان به قسمت‌هایی از قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی ایراداتی وارد کرده بود به همین دلیل مجلس بار دیگر روند اصلاح آن را آغاز و نهایتا این قانون را مصوب کرد.      محمدنژاد چگونگی شناسایی خانه‌های خالی و اینکه چه آیتم‌هایی باید در این مورد مدنظر قرار گیرد را از جمله مواردی که مدنظر شورای نگهبان قرار داشت اعلام کرد و افزود: بحث‌های مربوط به معاملات ملکی و مشخص شدن سازوکارهایی برای اینکه مالک نتواند قانون را دور بزند از دیگر مواردی بود که مجلس مجددا بررسی آن‌ها را در دستور کار قرار داد.     وی با بیان اینکه با اصلاح و بازنگری در قانون مالیات بر خانه‌های خالی بسیاری از مشکلاتی که در مسیر اجرا و تحقق این قانون وجود داشت برطرف شد تصریح کرد: چگونگی اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی موضوع دیگری است که مجلس به شدت روی آن حساسیت دارد زیرا ما در بحث اجرای قانون اکثر اوقات مشکل داریم.     نماینده مردم لنگرود در مجلس کمک و همکاری دولت برای اجرای درست و کامل قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را بسیار مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر این قانون به درستی در کشور اجرایی شود نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت بنابراین انتظار داریم دولت در این مورد اهتمام لازم را به خرج دهد.  

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: سوداگران مسکن نماینده مردم لنگرود در مجلس اصلاح نظام مالیاتی خانه های خالی خانه های خالی اخذ مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد

عبدالله ایزدپناه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگا قدس  در رابطه با لایحه« اصلاح مالیات‌های مستقیم» بیان داشت: به نظر من در چند سال گذشته اشتباهاتی در بحث مالیات ها صورت گرفت که عملا فشارها را بر روی مردم مضاعف کرد؛ لذا می طلبد دولت و مجلس در این زمینه تجدید نظر کنند. البته بحث مالیات در همه دنیا قانون است و در کشور ما هم باید جدی باشد. ولی نباید به این سبک باشد که مالیات را برای اقشار آسیب پذیر افزایش بدهیم.

وی با بیان اینکه لازم است که دولت و مجلس در جهت تصویب کاهش مالیات بر تولید و اخذ مالیات از فراریان مالیاتی به سمت تحقق نظام مالیاتی حمایت‌کننده از تولید حرکت کنیم؛ گفت: باید به سمت حمایت از تولید به کمک اصلاح نظام مالیاتی برویم. باید علاوه بر کاهش مالیات تولید و اعطای مشوق های جدید به تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم باید پایه های مالیاتی جدید نیز جهت اخذ مالیات از فراریان مالیاتی نیز بگیریم. راهکارهای مناسبی برای شناسایی پایه های مالیاتی و یا جلوگیری از فرار مالیاتی مطرح کردیم که همه این موارد در جهت تحقق شعار سال و همچنین باعث رقابت‌پذیری در تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد

این نماینده مجلس افزود: اگر دولت و مجلس با هم حرکت کنند و در کنار تصویب لایحه حمایتی فوق، پایه های مالیاتی جدید که هنوز شناسایی نشده‌اند را، شناسایی کنند؛ فشار را از عموم مردم برمی‌دارد

ایزدپناه نماینده مردم ایذ و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به جای اینکه مالیات کارمندان را افزایش بدهیم یا مالیات مغازه داران سبُک را زیاد کنیم، باید از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم و پایه های مالیاتی مغفول مانده را شناسایی کنیم آن وقت می توانیم ادعا کنیم که در اخذ مالیات راه ما درست بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من انجام مشوق های مالیاتی باعث می‌شود سرمایه گذاران با رقبت بیشتری مالیات را پرداخت کنند و به دنبال حذف و فرار نخواهند بود.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تمدید شد
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا ۱۲ اردیبهشت
  • مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟
  • جزئیات مالیات ثروت در ۱۴۰۲/ وصول ۵ میلیارد از خانه های خالی