Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: شیوع کرونا حدود یک سال است که به‌شدت بر درآمدهای شهرداری اثر گذاشته و باعث کاهش این درآمدها در حوزه‌های مختلف شده است.

زهرا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه علاوه بر کرونا، حوادث طبیعی و رکود اقتصادی ناشی از تحریم باعث کاهش درآمدهای شهرداری شده است، اظهار کرد: سرانه درآمدی شهر خرم‌آباد حتی از شهرهای کوچکی مانند خمین بسیار پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد غیرانتفاعی و فاقد اعتبارات دولتی است، افزود: در سال‌های گذشته اقدام چندانی برای پیش‌بینی درآمد پایدار در سه منطقه شهرداری نشده است درحالی که اگر تنها یک حوزه درآمد پایدار برای منطقه‌ای تعریف می‌شد حداقل می‌توانست صرف حقوق پرسنل و درآمدهای دیگر صرف انجام پروژه‌های عمرانی و نگهداشت شهر شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تصریح کرد: اعتبارات دولتی در شهر وجود ندارد و از سوی دیگر حوادث طبیعی و شیوع کرونا تقریباً یک سال است به‌شدت بر درآمدهای شهرداری اثر گذاشته و باعث کاهش ۴۰ درصدی درآمدهای شهرداری در حوزه‌های مختلف شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره به‌هیچ‌وجه اجازه اضافه شدن نیرو به پیکره شهرداری را ندادیم، ادامه داد: ضعف مدیریتی، حجم بالای نیروی انسانی ناکارآمد و ساماندهی نشدن نیروی انسانی از دیگر عوامل تأثیرگذار بر پایین بودن میزان سرانه درآمدی خرم‌آباد است

نظری تاکید کرد: کاهش درآمدهای شهرداری به حدی است که اعتبارات در ماه حدود چهار یا پنج میلیارد تومان تنها برای نگهداشت شهر، تنظیف و فضای سبز قابل هزینه است و علاوه بر این شهرداری هزینه‌های پرسنلی را نیز باید پرداخت کند.

کد خبر 458528

منبع: ایمنا

کلیدواژه: درآمد پايدار شهری شورای شهر خرم آباد زهرا نظری گزارش درآمد و هزینه کرونا و اقتصاد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق درآمدهای شهرداری خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بی بی فاطمه حقیرالسادات افزود: در این نشست از کمیسیون شورا، مدیرکل میراث فرهنگی استان خواستار برگزاری شب‌های فرهنگی یزد در موزه تهران شد.

به گفته وی: در حوزه خواهر خوانده‌ها نیز اداره کل میراث فرهنگی برای همکاری با هدف بهبود ارتباط خواهرخوانده ها، اعلام آمادگی کرد.

حقیرالسادات ادامه داد: یزد به عنوان یکی از مقاصد اصلی کشور و تنها شهر میراث جهانی ایران، اهمیت بسیاری دارد و باید به ظرفیت گردشگری داخلی آن نیز توسط ارگان‌های مربوط توجه شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: همچنین در این نشست همکاری میراث فرهنگی و شهرداری درخصوص ساماندهی فاضلاب بافت تاریخی نیز مطرح شد تا با این اقدام بافت تاریخی از خطر‌های احتمالی حفظ شود.

حقیرالسادات در پایان گفت: خلاقیت و نوآوری در حوزه گردشگری شهری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان با مشارکت نهاد‌ها و حمایت از بخش خصوصی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • تعامل شهرداری و میراث فرهنگی به منظور توسعه پایدار گردشگری
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری
  • عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال ۱۴۰۳