Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: ترامپ در آمریکا تلاش می‌کند راه را بر بایدن و مذاکره و برگشتش به برجام ببندد و متقابلا تندروها در ایران تلاش می کنند راه تماس جمهوری اسلامی به بایدن را ببندند.

«سید محمود میرلوحی» عضو شورای شهر تهران و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در مصاحبه‌ای با وب سایت " نواندیش" درباره مجلس یازدهم و اینکه آنها پس از حدود شش ماه روی کار آمدن، چه قوانینی تصویب کرده اند؟ گفت: فرآیند تشکیل مجلس یازدهم را همه می دانیم، همه جزو منتقدین هستیم و معتقدیم که این نظارت استصوابی به جایگاه و شرایط انتخابات لطمه وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه اش تقریبا همین می شود که هم به مشارکت مردم آسیب وارد کرده و هم فضای رقابتی انتخابات را تضعیف کرده است. این مجلس نتیجه لیستی است که با ترس و واهمه از اینکه مبادا اصلاح طلبان لیست بدهند و خاتمی امضاء کند، به وجود آمده است.

او افزود: از این رو نه در تهران بلکه در سایر استان‌ها هم وضعیت به همین شکل است. 230 کرسی مجلس غیررقابتی بود و این سخن رییس جمهورِ و وزارت کشور است و ما فقط به عنوان رقبا، این سخن را مطرح نمی‌کنیم. لذا وقتی که مجلس از پشتوانه حداکثری و از پشتوانه حزبی و ساختاری برخوردار نباشد طبیعی است که با دو شعار می‌آید و با دو شعار هم مسیرش تغییر می‌کند و نمی‌توان انتظار زیادی از این مجلس داشت.

وى افزود: جریان اصلاحات با همه نقدی که به این انتخابات دارد تلاش می‌کند به مجلس به دو دلیل کرونا و شرایط سخت کشور کمک کند.

میرلوحی با بیان اینکه مجلس بسیار از تراز قانون اساسی پایین آمده است، یادآور شد: یک زمانی حضرت امام می‌گفتند مجلس در رأس امور است اما متأسفانه در حال حاضر، مجلس به قعر امور رسیده است. به هر حال تمایل نداریم مجلس تضعیف شود و فکر می کنیم باید جایگاه مجلس در جمهوری اسلامی محفوظ بماند.

عضو شوراى شهر تهران ادامه داد: کسی بنای تضعیف این دوستان را ندارد اما به نظر می‌رسد که خودشان این بنا را دارند چون باورشان نمی شد که این گونه بتوانند مجلس را آن هم بعد از انتخابات مختلفی که سال 94 و 96 و شرایطی که در تهران پیش آمد، در اختیار بگیرند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اضافه کرد: از این رو وقتی آمدند هنوز نتوانستند از فضای انتخاباتی فاصله بگیرند و می‌توان گفت همچنان در دوران رقابت انتخاباتی به سر می برند و این پیروزی چون برایشان ناباورانه به نظر می‌رسد خیز 1400 هم گرفته اند یعنی می خواهند دو انتخابات را با همین دست فرمان، قبضه کنند لذا شعارها اغلب شعارهای انتخاباتی 1400 است.

او با اشاره به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس یازدهم عنوان کرد: مجلسی‌ها بین دو انتخابات تلاش می‌‌کنند مرتبا طرح های خلق الساعه مطرح کنند و براى فضای مجازی که امروز همه دنیا به آن وابسته هستند یک طرح می آورند يا می خواهند انتخابات ریاست جمهوری را از منظر خودشان اصلاح کنند تا راه را برای دیگران و رقبایشان ببندند.

استاندار سابق آذربایجان غربی و سمنان با تاکید بر شلوغ کاری‌های سیاسی که امروز در مجلس یازدهم رخ می‌دهد، تشریح کرد: سالهاست که خود ما هم معتقدیم قانون انتخابات باید اصلاح شود و در اين رابطه پیشنهادى به رییس جمهور داده شد و رییس جمهور دستور تشکیل کارگروه تخصصی برای بحث رفراندوم دادند و روی این ها بحث شده است اما دقیقا آنها می خواهند همه این مسیر را عکس هم انجام دهند یعنی در ظرف همین مدت می خواهند قانون شوراها را به نحوی عمل کنند که بتوان مختصر تفاوتی که با نظارت استصوابی دارد بیاورند و به اینجا تعمیم دهند.

او با بیان اینکه تندروها تمایل داشتند ترامپ در کاخ سفید بماند و حالا که ترامپ رفته تقریبا خوشحال نیستند، بیان کرد: آنها این ناراحتی را نه تنها کتمان نمی‌کند بلکه اتهام زنی به رقبایشان و دولت را آغاز کرده‌اند مبنی بر اینکه اگر شما می خواهید تحریم ها را بردارید حق ندارید. چطور می‌شود که اگر ترامپ تحریم ها را آورده و این همه ظلم را به کشور تحمیل کرده، حالا برویم به جای ترامپ با کسی مثل فرانسه گفتگو کنیم! بنابراین روشن است که باید با جانشین ترامپ گفتگو کنیم و ببینیم که چه باید کرد و چه کسی باید این مسائل را حل کند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: در واقع شعارها و تصمیماتشان نیز به نوعی است که عملا هم ترامپ در آمریکا تلاش می‌کند راه را بر بایدن و مذاکره و برگشتش به برجام ببندد و هم اینکه تندروها در ایران تلاش می کنند راه تماس جمهوری اسلامی به بایدن را ببندند و این نشان می دهد که اصلا اینها مشخص نیست که به نفع چه کسی می خواهند کار کنند.

 

لینک کوتاه: asriran.com/003BKN

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجلس یازدهم میر لوحی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

ترامپ، بار دیگر بایدن را «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا» خواند و گفت که جیمی کارتر در مقایسه با بایدن ریاست جمهوری «درخشانی» داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از به نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خبرنگاران گفت: بایدن بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است. از جیمی کارتر هم بدتر است.»

نامزد ۷۷ ساله احتمالی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری گفت: بایدن کشور ما را ویران کرد؛ جیمی کارتر اکنون خوشحال است، زیرا دوره ریاست جمهوری او در مقایسه با بایدن فوق‌العاده شده است.

او افزود: جنگ‌ها در سراسر جهان در حال وقوع هستند. در نظرسنجی‌ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم.

کارتر ۹۹ ساله دموکرات از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ یک دوره در کاخ سفید رئیس‌جمهور بود. مانند دوران بایدن، ریاست جمهوری کارتر با افزایش قیمت‌ها، تنش‌های دیپلماتیک با ایران، تهاجم روسیه و ناآرامی در افغانستان همراه بود. متوسط نرخ تورم سالانه در دوران کارتر حدود ۱۰ درصد بود - که ناشی از قیمت‌های بالای انرژی بود - که دولت او با افزایش نرخ بهره به بیش از ۱۷ درصد منجر به رکود اقتصادی شد.

در دوران بایدن، در حالی که تورم در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته یعنی ۹.۱ درصد رسید، کمتر از اوج ۱۳.۵ درصدی در آخرین سال ریاست جمهوری کارتر بود.

کارتر پس از تهاجم اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، به المپیکی‌های آمریکا اجازه شرکت در بازی‌های ۱۹۸۰ مسکو را نداد. در پاسخ به تهاجم، دولت کارتر به طور مخفیانه مبارزان را در افغانستان مسلح کرد تا با شوروی مقابله کنند. اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده و خالد شیخ محمد، مغز متفکر ۱۱ سپتامبر، از جمله اعضای رادیکال این مبارزان مورد حمایت کارتر بودند.

دیگر خبرها

  • گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟