Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۱۰ آذر  ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف محموله شیرخشک‌ها خارجی قاچاق در اصفهان سرهنگ محمدرضا هاشمی فرجانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با هوشمندی خود از وجود کالای قاچاق در یک باربری مطلع و موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم از محل مذکور بازدید بعمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۱۸ کیسه ۲۵ کیلویی شیر خشک زرین شاد جمعا مقدار ۱۴۲۰۰ کیلوگرم شیر خشک کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش محموله مذکور را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان غذا و دارو و اصناف مشخص گردید اقلام مکشوفه، غیر بهداشتی و توزیع خارج از شبکه و غیر مجاز تشخیص داده شدند.

این مقام انتظامی از دستگیری یک فرد متخلف و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: پلیس با افرادی که با تهیه و توزیع مواد غذایی غیر بهداشتی و غیر مجاز سلامتی و جان مردم را به مخاطره می‌اندازند قاطعانه مقابله می‌کند.   کشف ۹ رأس دام قاچاق در اصفهان سرهنگ" کامران ریاحی سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مامورن اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی خود حین سرکشی از یک کشتارگاه دام زنده به دام‌های موجود در آن مشکوک و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: در تحقیقات و بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد ۹ رأس از دام‌های موجود از نوع گوساله خارجی بوده و به صورت قاچاق به این مکان منتقل شدند.

این مقام انتظامی ارزش دام‌های قاچاق مکشوفه رابرابر برآورد صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و برای رسیدگی قانونی به تعزیرات حکومتی اصفهان ارسال شد.   دستگیری طراح و سازنده درگاه جعلی یک بانک در خمینی شهر سرهنگ "غلامرضا براتی، با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت ۴ میلیون ریالی از وی توسط فردی ناشناس در فضای مجازی، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی برای انجام پرداخت اینترنتی اقدام به وارد کردن طلاعات حساب خود در درگاه بانکی که در آن حساب داشته نموده، اما در همان لحظه مبلغ ۴ میلیون ریال از کارت بانکی وی برداشت شده است.

سرهنگ "براتی" ادامه داد:کارشناسان پلیس فتا شهرستان پس از تکمیل تحقیقات خود طی بررسی‌های علمی و تخصصی و جستجو‌های فنی در فضای مجازی سرانجام هویت اصلی فردی که اقدام به طراحی و ایجاد درگاه جعلی مشابه با بانک مربوطه کرده بود را به دست آورده و طی یک عملیات ویژه و ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر افزود: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم به صورت کاملاً حرفه‌ای اقدام به قرار دادن این سامانه جعلی در رنکینگ جست و جوی گوگل کرده و در هنگام مراجعه متقاضیان به سامانه تقلبی و درگاه بانکی جعلی نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب‌های مالی مشتریان آن اقدام می‌کرد.

این مقام انتظامی بابیان اینکه ماموران پلیس فتا با بیان اینکه متهم پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده توسط ماموران پلیس به جرم خود اعتراف کرد از تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: به کاربران اینترنت توصیه می‌کنیم که هیچ‌گاه خرید‌های خود در بستر اینترنت را از طریق صفحات و سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیکی ندارند، انجام ندهند.

او افزود: شهروندان بایستی مد نظر داشته باشند که هنگام اتصال به درگاه بانکی علاوه برکنترل نمودن آدرس بانک مربوطه در قسمت نوار آدرس، قفل ابتدای نوار ادرس و پروتکل امنیتی https که (s) انتهایی به معنای امنیت security و اصالت درگاه می‌باشد را کنترل نمایند. هنگام اتصال به وای فای عمومی به حساب بانکی خود متصل نشوید.

سرهنگ براتی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تراکنش‌های مشکوک حساب بانکی خود مراتب را سریعاً به بانک موردنظر اطلاع داده و در صورت برداشت غیرمجاز از حساب خود موضوع را از طریق بخش ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.   کلاهبرداری با شیوه ارسال پیام جعلی درخواست وجه از اقوام و آشنایان سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: هر روز روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی ابداع می‌شود و متاسفانه شهروندان زیادی به دلیل اینکه اطلاع و دانش کافی ندارند و یا به دلیل بی‌دقتی در دام این کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

او عنوان داشت: در یکی از این روش‌های جدید کلاهبرداری، مجرمان سایبری با نفوذ به شبکه‌های اجتماعی کاربران، با برقراری ارتباط با اقوام و آشنایان آنان در این شبکه‌ها، از دوستان و آشنایان این کاربران می‌خواهند با توجه به بحران به وجود آمده مبلغی به شماره حساب اعلامی از سوی آن‌ها واریز کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: شهروندان نیز با توجه به این‌که ظاهراً پیام از طرف اقوام وآشنایان آنان است، اعتماد کرده بدون تماس با فرد، مبلغ درخواستی را به شماره حساب اعلامی واریز می‌کنند بدون اینکه اطلاعی از صحت و سقم این درخواست داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه مجرمان سایبری با این ترفند ساده نه تنها از شهروندان کلاهبرداری کرده بلکه باعث اختلاف و جلب اعتماد شهروندان به یکدیگر می‌شوند.
اوگفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم اگر با درخواست پرداخت وجه از سوی اقوام و آشنایان خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفتند حتما با آن‌ها تماس برقرار کنند و از صحت و سقم درخواست آنان مطلع شوند و سپس اقدام به واریز وجه کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مواجه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.   کشف جارو برقی‌های قاچاق در اصفهان سرهنگ حمیدرضا اکبری در تشریح این خبر گفت: ماموران کلانتری ۲۶ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت زنی به ۳ نفر که در حال انتقال تعداد زیادی جاروبرقی به داخل منزلی بودند مشکوک و جهت بررسی بیشتر وارد عمل شدند.

او با بیان اینکه ماموران در ادامه بررسی‌های خود دریافتند که جارو برقی‌ها فاقد هرگونه مجوز گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شدند افزود: در این عملیات ۲۲ دستگاه جاروبرقی خارجی قاچاق کشف و ۳ نفر قاچاقچی کالا نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ارزش جاروبرقی‌های قاچاق را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده برای انجام رسیدگی قانونی به تخلف خود تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ اکبری، ورود غیر قانونی و قاچاق کالا‌هایی که تولید آن‌ها در داخل کشور انجام می‌شود را مانعی برای تحقق شعار جهش تولید دانست و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به آنان را نخواهد داد.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق شیرخشک کشف دام قاچاق کشف جاروبرقی قاچاق انتظامی استان اصفهان فرماندهی انتظامی مقام انتظامی فرمانده انتظامی انتظامی شهرستان قاچاق در اصفهان میلیون ریال فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بنز قاچاق میلیاردی در نور

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف یک خودروی بنز قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال در شهرستان نور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در اجرای طرح مقابله با خودروهای پلاک مخدوش و قاچاق و در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک خودروی بنز cls  با پلاک منطقه آزاد در شهرستان نور، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت ماموران پلیس آگاهی با همکاری رابطان پلیس امنیت اقتصادی در شهرستان نور خودروی موردنظر را متوقف کردند.

سردار مفخمی با اشاره به پایان مهلت قانونی استفاده خودروی موصوف از پلاک گذر موقت و قرار گرفتن آن در فهرست خودروهای قاچاق، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی قضائی، خودروی مورد نظر توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی، ارزش خودروی مورد نظر را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 600 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: مالک این خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

فرمانده انتظامی استان مازندران مبارزه با جرائم اقتصادی را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار پلیس عنوان کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع از محل نگهداری هر گونه کالای قاچاق، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • كشف بيش از يک ميليارد كالای قاچاق در كاشمر
  • کشف ۱۴۶ کیسه آرد قاچاق در نهاوند
  • کشف بیش از یک میلیارد کالای قاچاق در کاشمر 
  • دپوی ۸ میلیاردی کالای قاچاق در بندر عباس  
  • محموله چوب قاچاق جنگلی در نشتارود توقیف شد
  • برگزاری جلسه ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان اصفهان با شهروندان
  • کشف بنز قاچاق میلیاردی در نور
  • توقیف محموله عینک‌های قاچاق در بیرجند
  • انهدام باند سرقت محصولات باغی در اصفهان
  • دستگیری سارقان مسلح محصولات باغی در اصفهان