Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@12:58:52 GMT

آشنایی با مواد اولیه لاک ناخن

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۶۲۴۵

آشنایی با مواد اولیه لاک ناخن

حلال ها شامل موادی چون اتیل استات، بوتیل استات، بوتیل گلیکول، فرمالدهید و تولوئن شده که این مواد هم در براق شدن و سریع تر خشک شدن لاک موثر هستند. بخش بعدی پلاستیک سازها بوده که از ترک خوردن لاک جلوگیری کرده و خاصیت پلاستیکی و ضد آبی به آن می بخشند. آخرین بخش تشکیل دهنده لاک ها نیز رزین ها می باشند. از رزین ها برای ایجاد زرق و برق و افزایش جذابیت لاک بر روی ناخن ها استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب قصد داریم شما را با چند نمونه از حلال های مهم و پر کاربرد در ساخت و تولید لاک ها آشنا کرده و ویژگی ها و کاربردهای این مواد را بررسی کنیم.

اتیل استات

اتیل استات ماده ای فاقد رنگ و دارای بوی شیرین و میوه ای است که یک اتیل اتانوات محسوب می شود. این ماده یکی از حلال های شیمیایی است که از آن به عنوان یک تمیز کننده به منظور از بین بردن رنگ و پوشش استفاده می شود. اصلی ترین موارد استفاده این ماده به کارگیری در صنایع الکترونیک، لوازم آرایشی و بهداشتی، چاپ، صنایع غذایی و پوشش می باشد. اتیل استات که به نام های استر استیک و اتر استیک نیز شناخته می شود، به عنوان یک ماده خام جهت تولید طعم دهنده های موز، آناناس و توت فرنگی به کار می رود. از اتیل استات به عنوان پوشش هایی چون ، اورتان، سلولزی، اپوکسی، اکریلیک و وینیل در صنایع مختلفی مانند تجهیزات کشاورزی، ساخت و ساز و معدن، مبلمان و وسایل چوبی، پالایش خودکار و تعمیر و نگهداری استفاده می شود. این ماده تقریبا غیر سمی بوده و به همین دلیل فروش اتیل استات با ممنوعیت خاصی مواجه نیست. از دیگر کاربردهای این ماده می توان به استفاده در محصولات پاک کننده لاک ناخن، کاهش دهنده ویسکوزیته برای رزین های فرمولاسیون فوتورستیک در صنعت الکترونیک، حلال جوهرهای چاپ فلکسوگرافی، حلال حامل علف‌کش ها و حلال استخراج در داروسازی و صنایع غذایی اشاره کرد. اتیل استات به طور طبیعی در مواد غذایی چون غلات، تربچه، آبمیوه و ... وجود دارد. شرکت پیشگامان شیمی یکی از مجموعه های فعال در زمینه واردات مواد اولیه و فروش مواد شیمیایی گوناگون است؛ بنابراین اگر قصد خرید اتیل استات را دارید می توانید با مراجعه به سایت این شرکت محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

بوتیل استات

ترکیب آلی دیگری که به عنوان پاک کننده لاک ناخن نیز کاربرد دارد، بوتیل استات است. این ماده یک استر بی رنگ و شفاف است بوی میوه ای داشته و ارگانیک است. یعنی به طور طبیعی نیز در برخی میوه ها و مواد غذایی مانند سیب قرمز یافت می شود. اما می توان آن را به صورت شیمیایی نیز تولید کرد. از بوتیل استات به غیر از پاک کننده و حلال لاک در صنایع غذایی به عنوان طعم دهنده (آب نبات، بستنی، محصولات پخته‌ شده، پنیر، ماست و ...)، پولیش، جوهر، چسب و نیز حلال پر جوش استفاده می شود. همچنین می توان از این ماده در تولید فیلم های عکاسی، پلاستیک، چرم مصنوعی، شیشه ایمنی و افزودنی بنزین استفاده کرد. این ماده به دلیل حلالیت کمی که دارد، در صنایع دارویی نیز به کار گرفته می شود. همین طیف گسترده کاربرد سبب شده که میزان خرید بوتیل استات در دنیا افزایش یابد.

بوتیل گلیکول

بوتیل گلیکول ماده ای است که هم خاصیت های اترها را داشته و هم دارای ویژگی های الکل ها می باشد. این حلال مایعی بی رنگ و روشن بوده و به دلیل نوساناتی که دارد، می تواند زمان خشک شدن را افزایش دهد. بیش از نیم قرن است که بوتیل گلیکول به صورت صنعتی تولید می شود. 75 درصد از خرید بوتیل گلیکول جهت استفاده در صنعت رنگ بوده و یه همین دلیل مهم ترین کاربرد این ماده را استفاده در صنایع رنگ می دانند، اما کاربردهای دیگری نیز دارد. از جمله موارد استفاده این ماده می توان کاربرد در صنایع کشاورزی (حشره‌ کش‌ ها، علف‌ کش‌ ها و آفت کش‌ ها)، نفت، نساجی، چاپ (جوهر چاپ)، محصولات آرایشی و بهداشتی و ... را نام برد. این ماده پاک کننده خوبی بوده و قابلیت تمیز کنندگی دارد؛ از این رو در رزین ها، موم‌ ها، رنگ ‌های نساجی و حتی محصولات تمیز کننده کاربرد دارد. همچنین جز مهمی از حفاری و پردازش نفت بوده و در این حوزه نیز به کار برده می شود.

پربیننده ترین قیمت دلار ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۹ اخبار و نتایج انتخابات آمریکا ثبت نام ایران خودرو (لینک ثبت نام دور جدید) سهام عدالت (قیمت ۱۳۹۹/۹/۹) ثبت نام ایران خودرو (لینک ثبت‌نام دور جدید)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ناخن محصولات آرایشی لاک ناخن ناخن مصنوعی آرایشی و بهداشتی لاک پاک کن سهام عدالت استفاده می شود پاک کننده ثبت نام رزین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موجودات وحشتناکی که زیر ناخن انسان زندگی می‌کنند (فیلم)



منبع:تی وی پلاس

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصاویری عجیب سربازان زن اسرائیل در پادگان‌ (فیلم) خط تولید ناخن بیل مکانیکی (فیلم) بیماری مشترک ناخن‌کاری و رابطه جنسی (فیلم)

دیگر خبرها

  • آشنایی با تاریخچه کاشی و سرامیک در ایران و جهان
  • موجودات وحشتناکی که زیر ناخن انسان زندگی می‌کنند (فیلم)
  • چرا دانشمندان چوب شفاف می‌سازند؟ / قوی‌تر از پلاستیک و محکم‌تر از شیشه
  • ۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان کشف شد
  • کشف بیش از ۷۰۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان
  • کشف ۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان
  • چاپ سه‌بُعدی هر آنچه را که تصور کنید، ممکن می کند!
  • راهی برای کسب درآمد حلال وجود ندارد!
  • بعد از خوردن غذای تند چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟
  • مواد سرطان زا در محصولات بهداشتی