Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «پویا ناصرپور» فرنگی‌کار اندیمشکی تیم ملی است که در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ برنز جوانان جهان و در سال ۲۰۱۵ طلای نوجوانان آسیا را کسب کرد.

این فرنگی‌کار آینده‌دار در سال ۲۰۱۸ طلای جوانان جهان و آسیا را بدست آورد اما در سال ۲۰۱۹ شانس حضور در تیم ملی بزرگسالان و زیر ۲۳ سال بدست آورد و متأسفانه نتوانست توفیقی داشته باشد و در هر دو مسابقه در رتبه دهم وزن ۵۵ کیلوگرم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا به مدال طلا دست یافت.

چندی پیش هم در رقابت‌های انتخابی تیم ملی و با تغییر وزن به ۶۰ کیلوگرم برابر «علیرضا نجاتی» مغلوب شد.

وی در لیگ کشتی فرنگی در تیم فولاد اکسین خوزستان حضور دارد. ناصرپور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ۱۰ ماهی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا باشگاه‌های کشتی در شهر اندیمشک تعطیل است و با وجود برخی مجوزها برای فعالیت رشته کشتی اما هنوز باشگاه‌های کشتی در این شهر تعطیل است.

ناصرپور خاطر نشان کرد: به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای ۱۰ ماهی است که در اندیمشک امکاناتی برای تمرین ندارم تا بتوانم حداقل به صورت جداگانه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمریناتم را انجام دهم.

دارنده مدال طلای جوانان جهان یادآور شد: متأسفانه در ۱۰ ماه گذشته باشگاه و سالنی برای تمرین در اندیمشک نداشتم و مجبور بودم برای حفظ آمادگی بدنی در فضای باز تمرین کنم در حالی که کشتی‌گیر به غیر از آمادگی بدنی باید روی تشک کشتی تمرین داشته باشد تا از نظر فنی تحلیل نرود. امیدوارم این گلایه من به گوش مسوولان شهرم برسد تا شرایط و امکانات را برای قهرمانان فراهم کنند.

فرنگی‌کار اندیمشکی ادامه داد: برگزاری لیگ کشتی فرنگی را در این شرایط باید به فال نیک گرفت که در روند آماده‌سازی کشتی‌گیران برای مسابقات مؤثر بود.

ناصرپور در خصوص پیکارهای انتخابی تیم ملی نیز اظهار داشت: برای نخستین مرتبه تصمیم گرفته که از وزن ۵۵ کیلوگرم به وزن ۶۰ کیلوگرم بیایم و در انتخابی تیم ملی نیز باید مقابل «علیرضا نجاتی» کشتی می‌گرفتم که مغلوب او شدم.

وی یادآور شد: به آینده بسیار امیدوار هستم و امیدوارم که این بیماری هر چه سریع‌تر ریشه‌کن شود تا همه چیز به روال عادی بازگردد و من هم بتوانم با تمرین و آمادگی بیشتر برای اهداف آینده تصمیم بگیرم. به هر حال هنوز راه زیادی در پیش دارم و به طور حتم برنامه‌ریزی جدی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس دارم.

ملی‌پوش تیم ملی در خصوص شرایط تحصیلی و شغلی و همچنین مشکلاتی که برای «محسن مدهنی» همشهری او به وجود آمده بود، گفت: من فوق دیپلم تربیت بدنی دارم. بیکاری تنها مشکل «محسن مدهنی» نیست و شاید شرایط او نسبت به بسیاری از قهرمانان و کشتی‌گیران اندیمشک بهتر باشد. متأسفانه اهمیتی به قهرمانان داده نمی‌شود در حالی که اگر در یک شهر و یا استان دیگر بودیم شرایط فرق می‌کرد.

وی ادامه داد: مگر شهر اندیمشک چند قهرمان و ملی‌پوش دارد که تعدادشان به ۲۰ نفر هم نمی‌رسد و اگر سالی یک نفر را استخدام کنند، مشکل همه حل می‌شود. با وجود منابع و امکانات فراوان در استان خوزستان فکر نکنم مشکلی در رابطه با استخدام قهرمانان و مدال‌آوران وجود داشته باشد.

ناصرپور همچنین در خصوص سه مبارزه روز گذشته خود و شرایط سختی که در مبارزه با «عباس چنانی» فرنگی‌کار تیم آریوبرزن بهبهان بوجود آمد، گفت: در کشتی با او غافلگیر شدم او روی فن خودم به من فن زد و ۶ امتیاز عقب افتادم اما در ادامه جبران کردم و توانستم مبارزه را ۱۱ بر ۹ به سود خودم پایان دهم.

برچسب‌ها کشتی فرنگی لیگ کشتی آزاد و فرنگی اندیمشک فدراسیون کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی لیگ کشتی آزاد و فرنگی اندیمشک فدراسیون کشتی کشتی فرنگی لیگ کشتی آزاد و فرنگی اندیمشک فدراسیون کشتی اخبار کنکور فرنگی کار تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام شرایط انتخاب ملی پوش کشتی فرنگی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پس از برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی قاره آسیا، کادر فنی بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی تصمیم‌های خود را برای گزینش ملی پوشان وزن‌های ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم برای حضور در المپیک پاریس و ملی پوش وزن ۸۲ کیلوگرم به جهت حضور در رقابت‌های اوزان غیر المپیکی در وزن ۸۲ کیلوگرم را به شرح زیر اعلام کرد:
۶۰ کیلوگرم: با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای انتخاب ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و آقایان امیررضا ده بزرگی و مهدی محسن نژاد به این مسابقات اعزام می‌شوند.
۶۷ کیلوگرم: با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای انتخاب ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و آقایان محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی به این مسابقات اعزام می‌شوند.
۸۲ کیلوگرم: ۱- با توجه به عملکرد نامناسب محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی سال‌های اخیر در وزن ۷۷ کیلوگرم و ۲- عدم حضور وی در چرخه انتخابی تیم ملی به دلیل محرومیت، مقرر شد با توجه به عملکرد ضعیف کشتی گیران وزن ۸۲ کیلوگرم، در چارچوب اختیارات کادر فنی، به آقای گرایی شانس مجددی در این وزن اهداء شود تا با نفر برتر رقابت‌های جام تختی به رقابت‌های رنکینگ مجارستان اعزام شود.
نکته مهم: پس از رقابت‌های رنکینگ مجارستان، ارزیابی فنی کادر فنی از عملکرد نفرات فوق، انجام پذیرفته و پس از آن در مورد ملی پوشان این اوزان تصمیم گیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعزام پسران کشتی فرنگی قم به جام بین المللی صفوی
  • برگزاری رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی از فردا
  • شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد
  • اعلام شرایط انتخاب ملی پوش کشتی فرنگی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی
  • شوک به گرایی؛ حذف کاپیتان کشتی از المپیک!
  • برنز جام شاهد بر گردن فرنگی کار جوان قمی
  • آمادگی اردبیل برای میزبانی از رقابت‌ های بین المللی کشتی فرنگی «جام صفوی»
  • آمادگی اردبیل برای میزبانی از رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی «جام صفوی»
  • برنز جام شاهد بر سینه فرنگی کار جوان قمی
  • بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی از قهرمانی آسیا