Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروان تجهیزات نظامی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا وارد پایگاه‌های آمریکایی در مناطق شمال شرقی سوریه شد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «شفق نیوز» پایگاه خبری نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق روز دوشنبه در این باره نوشت که این تجهیزات از اقلیم کردستان عراق و از مسیر گذرگاه مرزی «الولید» میان عراق و سوریه به پایگاه‌های آمریکا در استان الحسکه و حومه آن منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر پایه این گزارش، کاروان نظامی آمریکا شامل خودرو‌های زرهی، کامیون‌های حامل تجهیزات نظامی و تدارکاتی به همراه تانکر‌های حامل سوخت بود.

ائتلاف بین المللی ضد داعش اواخر اکتبر (آبان ۹۹) نیز تجهیزات نظامی گسترده‌ای به پایگاه‌های خود در شمال الحسکه ارسال کرده بود.

پیش از این و در سه شنبه هفته گذشته، ژنرال «کوین کوبسی»، فرمانده کل نیرو‌های ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش اعلام کرده بود که جنگ با داعش هنوز پایان نیافته و ائتلاف به حمایت از نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) پایبند است.

وی در نشست مطبوعاتی با نیرو‌های قسد در شهر نفتی «رمیلان» واقع در شمال شرق سوریه گفت که خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق هیچ ارتباطی با نیرو‌های آمریکایی در سوریه ندارد.

در هفته‌های گذشته، بار‌ها و بار‌ها نیرو‌های آمریکایی تانکر‌های نفت را نیز از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید به عراق منتقل کرده‌اند.

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به قسد کنترل بیشتر میدان‌های نفتی در منطقه جزیره سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های گذشته هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.

نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیرو‌های خود در شرق سوریه هستند.

منابع خبری ۱۲ مرداد گذشته به نقل از «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان قسد اعلام کردند که این گروه با یک شرکت نفتی آمریکایی قرارداد نفتی بسته است.

وزارت امور خارجه سوریه نیز ۱۲ مرداد توافق امضا شده میان نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بار‌ها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ۱۳۹۶، نیرو‌های آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

در سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تجهیزات نظامی آمریکا پایگاه آمریکا در سوریه ائتلاف بین المللی داعش ائتلاف بین المللی نیرو های آمریکایی شمال شرق سوریه تجهیزات نظامی شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟

آفتاب‌‌نیوز :

وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات ایرانی و سوری مدعی شد، همزمان با افزایش نگرانی‌ها از حملات اسرائیل در پاسخ به حملات پهپادی و موشکی شنبه شب سپاه پاسدارن، جمهوری اسلامی در حال تخلیه نیرو‌های خود از سوریه است. 

همچنین به گفته یک منبع امنیتی سوری، سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان حضور مقامات ارشدشان در سوریه را کاهش داده و درحال جابجایی مقامات میان‌رتبه‌شان از مقر اصلی آن‌ها در خاک این کشور هستند.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • آمریکا یک میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل می‌دهد
  • حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری
  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • عملیات وعده صادق موازنه قدرت نظامی در منطقه را تثبیت کرد
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران