Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@22:27:24 GMT

آیا جام حذفی فوتبال ایران امسال لغو می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۶۵۵۳

امیرحسین روشنک درباره برنامه رقابت‌های این فصل جام حذفی فوتبال ایران اظهار داشت:‌ همه در جریان هستند که در چه فصل سخت و دشواری قرار داریم اما با این وجود لیگ برتر و لیگ دسته اول را شروع کردیم. امروز هفته چهارم لیگ برتر آغاز می‌شود و روز گذشته هم دومین هفته از رقابت های لیگ یک برگزار شد. 

به گزارش تابناک ورزشی، مسوول برگزاری جام حذفی فوتبال افزود: درشرایط بی‌ثباتی در بحث برگزاری مسابقات هستیم و آن هم به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا است که متأسفانه دست ما را برای برنامه‌ریزی دقیق فصل مسابقاتی بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل‌های گذشته برنامه کامل و جامعی برای انجام شدن مسابقات تدوین می‌کردیم و مطابق آن با درصد کمی تغییر کار را جلو می‌بردیم. مسابقات را هم در زمان مقرر به پایان می‌رساندیم. 

مسئول برگزاری جام حذفی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: متأسفانه از زمان شیوع ویروس کرونا دست ما هم برای برنامه‌ریزی طولانی مدت مسابقات بسته شد. به هر جهت توانستیم فصل گذشته را با تمام دشواری‌ها به اتمام برسانیم و تجربه خوبی شد بتوانیم فصل جدید را آغاز کنیم. خوشبختانه با وجود افزایش شیوع کرونا در آبان و آذر امسال لیگ برتر را شروع کردیم. البته شرایط جام حذفی به صورت کامل مشخص نیست.

روشنک تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده لیگ دسته دو و سه اواخر آذر و اوایل دی شروع می‌شود. مراحل ابتدایی جام حذفی هم با حضور تیم‌های رده‌های پایین‌تر و قهرمان استان‌ها انجام خواهد شد و در مرحله دوم و سوم تیم های حاضر در دسته دو و دسته یک در مسابقات شرکت می کنند. طبق برنامه می‌خواهیم ابتدا لیگ دسته دو و سه را شروع کنیم و جام حذفی را  با حضور قهرمان استان ها و تیم‌های دسته سه و دو از اواخر دی آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: قصد داریم تیم‌های لیگ برتری را هم از اسفند ماه هم وارد جام حذفی کنیم. البته فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را هم پیش‌رو داریم که با توجه به مشخص نشدن تاریخ دقیق آن از سوی AFC اگر این رقابت‌ها در مقطع زمانی اسفندماه برگزار نشود، قبل از عید دو مرحله از جام حذفی را با حضور تیم‌های لیگ برتری را برگزار خواهیم کرد. 

مسئول برگزاری جام حذفی فوتبال ایران درباره احتمال برگزار نشدن این مسابقات توضیح داد: تقریبا می‌توان گفت احتمال برگزار نشدن جام حذفی خیلی ضعیف و نزدیک به صفر است زیرا سهمیه دوم تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان را قهرمان جام حذفی تعیین می‌کند. به همین جهت این رقابت ها برای تمام تیم‌های لیگ برتری حائز اهمیت است و راهی کوتاهی برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود. اهمیت جام حذفی به حدی است که باید به هر شکل ممکن با برنامه‌ریزی آن را برگزار کنیم. 

روشنک افزود:‌ به احتمال فراوان مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان هم به شکل مجتمع  برگزار خواهد شد. روز گذشته هم کمیته مسابقات فدراسیون‌ها عضو AFC وبیناری را درباره همین موضوع برگزار کردند و هنوز تاریخ دقیقی برای فصل آینده لیگ قهرمانان مشخص نشده است. شیوه برگزاری این رقابت‌ها به احتمال زیاد به شکل مجتمع خواهد بود. حتی کشور میزبان هم به صورت دقیقی مشخص نشده است.

وی عنوان کرد: ‌تاریخ برگزاری مسابقات مرحله گروهی برای ما مهم است و اگر طبق سالهای گذشته در ماه فوریه و مارس(بهمن و اسفند) این مرحله را آغاز کنند طبیعتا لیگ و جام حذفی ما هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اگر تاریخ مرحله گروهی تغییر کند دست ما برای مسابقات خودمان بازتر است. البته تمام هدف و تلاش ما این است مسابقات داخلی به شکل کامل برگزار شود. 

مسئول برگزاری جام حذف درباره احتمال انجام شدن برخی مراحل  این مسابقات در تعطیلات نیم فصل لیگ برتر، گفت:‌ احتمال برگزاری مسابقات با حضور تیم های لیگ برتری در آن زمان وجود دارد. و حتی پیش از شروع مسابقات نیم فصل هم ممکن است یک مرحله را برگزار کنیم. تمام این مسائل به وضعیت لیگ قهرمانان در فصل آینده و همچنین رقابتهای لیگ برتر خودمان بستگی دارد. 

روشنک در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی تصریح کرد: جدا از شیوع کرونا بحث بارندگی‌ها و آلودگی هوا هم احتمال دارد برای برگزاری مسابقات گریبانگیر ما شود. امیدواریم شرایط به شکلی باشد که بتوانیم دورنمای  خود را برای انجام مسابقات اعمال کرده و در زمان مقرر جام حذفی را شروع کنیم. همه مسائل به هم بستگی دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی ترور محسن فخری زاده محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی جام حذفی لغو مسابقات تابناک ورزشی محدودیت های کرونایی ترور محسن فخری زاده محسن فخری زاده سید محمد علی شهیدی تیم های لیگ برتری برگزاری مسابقات جام حذفی فوتبال لیگ قهرمانان فوتبال ایران برگزاری جام فصل آینده رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شور و تعصب کافی نیست؛ این تیم باید به فوتبال فکر کند!

به گزارش همشهری‌آنلاین، بارسلونا ثابت کرد اشتیاق هواداران و تعصب بازیکنانش برای پیروزی کافی نیست. تیفوسی‌های این باشگاه شب پیش از مسابقه تا دیروقت جلوی هتل محل اقامت پاری‌سن‌ژرمن سروصدا راه انداختند، در روز مسابقه امباپه و دمبله را به‌شدت هو کردند و با عروسک خوک و چاپ اسکناس به استقبال بازیکن سابق‌شان رفتند تا به او نشان دهند جواب خیانت چیست. آنها اتوبوس تیم خودی را با پاری‌سن‌ژرمن اشتباه گرفتند و به‌اشتباه به سمت اتوبوس خودی هم حمله کردند. از همه مهم‌تر آرائوخو که مدتی است تصور می‌کند با خشونت و حمله وحشیانه به بازیکنان حریف تعصبش را به هواداران نشان می‌دهد، با اخراج در دقیقه‌۳۰ و زمانی که تیمش یک بر صفر و در مجموع رفت و برگشت با ۲‌گل از حریف پیش بود، پیروزی را به تیم میهمان تقدیم کرد.

مدافع اروگوئه‌ای که خودش را به‌عنوان یک پدیده و استعداد بزرگ معرفی کرده بود و از او به‌عنوان پویول جدید یاد می‌شد، مدتی است در افت به‌سر می‌برد و انگار در باد این لقب خوابیده است. او پیش از خطای منجربه‌اخراج روی بارکولا، ۲‌بار دیگر هم برای تصاحب توپ خشونت به خرج داد و داور با او مدارا کرد. حالا خیلی‌ها او را مقصر اصلی شکست مقابل پاریس می‌دانند چون با یک اقدام کودکانه هم تیم را از وجود خودش و تعداد برابر بازیکن محروم کرد و هم باعث شد یامال که خطرناک‌ترین بازیکن تیم بود، از بازی بیرون کشیده شود و جای خود را به یک مدافع به نام اینیگو مارتینس بدهد. حاصل تمام این اتفاقات شکست ۴ بر یک و تحقیرآمیز بارسا در خانه و خداحافظی با لیگ قهرمانان بود.

بازیکنان بارسا تا دقیقه ‌۱۱ نتوانستند ۳‌پاس پیاپی به‌هم بدهند؛ اما با وجود این در دقیقه‌۱۲ به گل رسیدند. آنها قبل از دریافت کارت قرمز فقط ۳۷.۱‌درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند و در نهایت تنها با ۳۲.۷‌درصد مالکیت توپ، شب را به پایان بردند که کمترین میزان مالکیت توپ آنها در لیگ قهرمانان اروپا است.

بارسلونا بیش از هر تیم دیگری در لیگ قهرمانان اروپا به‌دست پاری‌سن‌ژرمن حذف شده؛ یک‌چهارم‌نهایی (۹۵-۱۹۹۴)، یک‌هشتم‌نهایی (۲۱-۲۰۲۰) و یک‌چهارم‌نهایی (۲۴-۲۰۲۳).

کیلین امباپه بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ قهرمانان برابر بارسلونا گلزنی کرده (۶گل) و تنها توماس مولر با ۸‌گل زده برابر آبی‌واناری‌ها بیشتر از ستاره فرانسوی به این تیم گل زده است.

امباپه با ۵۳بازی کمتر از زلاتان در لیگ قهرمانان اروپا به تعداد گل‌های ستاره سوئدی (۴۸) در این مسابقات رسید.

امباپه با ۲گل به بارسا، پنجاهمین مشارکت خود روی گل را در تمام رقابت‌های این فصل (۴۱گل و ۹پاس‌گل) ثبت کرد که بهترین نرخ در ۵لیگ برتر اروپا و ۴۱گل او بالاترین تعداد گل در میان تمام بازیکنان ۵لیگ برتر اروپا است.

امباپه در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا قهرمانی PSG می‌تواند تصمیم او برای آینده را تغییر دهد گفت: «نه، نه، نه.»

بهترین گلزنان خارج‌ازخانه دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا؛ رونالدو (۳۹بازی و ۲۳گل)، امباپه (۱۲بازی و ۱۵گل) و بنزما (۳۴بازی و ۱۴گل).

کیلیان امباپه در هر ۵بازی اخیر خارج‌ازخانه خود در لیگ قهرمانان اروپا مقابل حریفان اسپانیایی موفق به گلزنی شده و در کنار کریستیانو رونالدو در مقابل تیم‌های آلمانی، دومین رکورددار گلزنی یک بازیکن به تیم‌های یک کشور در بازی‌های خارج‌ازخانه به‌حساب می‌آید.

انریکه در سال۲۰۱۷ وقتی سرمربی بارسلونا بود، با بارسا به پاریس کام‌بک زد و امسال با پاریس به بارسا کام‌بک زد.

دمبله هم انتقام سختی از تیم سابقش گرفت. او رفت و برگشت ۲گل زیبا به بارسا زد و خوشحالی کرد تا ثابت کند هیچ عرقی به هیچ تیمی ندارد. او در ۳۳بازی این فصل مقابل سایر تیم‌ها یک‌گل زده بود و حالا در ۲بازی، ۲گل به تیم سابق زده است. او فقط در بارسلونا بلد بود مصدوم شود و حالا بدون کوچک‌ترین مشکلی بازی می‌کند.

لوئیس انریکه نخستین سرمربی سابق بارسلونا است که تیم اسپانیایی را از مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا حذف کرد و سومین مربی اسپانیایی پس از رافائل بنیتس با لیورپول در فصل۰۷-۲۰۰۶ (مرحله یک‌هشتم‌نهایی) و ویسنته دل‌بوسکه با رئال‌مادرید در فصل۰۲-۲۰۰۱ (نیمه‌نهایی) است که موفق به حذف این تیم شده است.

تنها ۲‌بار بارسلونا ۴گل یا بیشتر در یک بازی حذفی لیگ قهرمانان در خانه دریافت کرده که هر دو بار حریف آنها پاری‌سن‌ژرمن بوده است.

لمینه یامال، وینگر بارسلونا با پاس‌گلی که به رافینیا داد، جوان‌ترین بازیکنی شد که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا روی یک گل تاثیر می‌گذارد؛ با ۱۶‌سال و ۲۷۸روز سن.

با حضور پائو کوبارسی (۱۷) و لمینه یامال (۱۶) به همراه وارن زائر امری (۱۸) از پاری‌سن‌ژرمن، این اولین‌باری بود که ۳بازیکن ۱۸‌ساله یا کمتر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتند.

کد خبر 845364 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها تیم بارسلونا لیگ قهرمانان اروپا

دیگر خبرها

  • «بازار هنری ایران» برگزار می‌شود/ در خوشنویسی پیشتازیم
  • خبر بد پرسپولیس به گوش اوسمار رسید | بازیکن کلیدی سرخ ها بازی‌های مهم را از دست داد
  • خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد
  • امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند
  • حذف بازی تکراری از مراحل دوم به بعد جام حذفی انگلیس در فصل آینده
  • شیری: در جام‌حذفی جبران می‌کنیم | امسال مصدومیت رباط‌ها وحشتناک بود
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • شور و تعصب کافی نیست؛ این تیم باید به فوتبال فکر کند!