Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رضاپور مقدم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در رابطه با رسالت اصلی دانشجوی امروز، اظهار کرد: طبق سفارش مشفقانه مقام معظم رهبری تحصیل و تهذیب جدی‌ترین تکلیف دانشجوی امروز در کنار بصیرت و زمان شناسی است. کثرت کسانی که امروز در کسوت دانشجو هستند نباید ما را متوجه جریان منفعل از این قشر موثر در جامعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عدم توازن در جذب دانشجو سنجش‌های لازم برای ورودی‌های دانشگاه‌های کشور را کم رنگ کرده است ولی در عین حال آن مقدار حساسیت نسبت به شرایط جامعه امروز را ازطرف دانشجویان حقیقی و بصیر را شاهد هستیم و از قضا عیار فعالیت جریان دانشجویی در مسائل جاری کشور بالا رفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، افزود: دانشجو در کنار استاد موتور محرکه علم است و نقش او در تولید ثروت را نمی‌توان با دیگر عرصه‌های اقتصادی خلط کرد؛ لذا علم بکر در شرایط امروز حتما عرصه‌های جدید و فراوانی در تولید ثروت و سامان دهی اقتصاد خواهد داشت.

رضاپور مقدم ادامه داد: دانشجوی امروزی در جبهه سالم سازی نظام انقلابی نقش خطیری دارد و در عین حال با رساندن خود به بدنه سیستم مدیریتی سیاسی کشور نقش بسزایی در پوست‌اندازی نسل مدیران و متخصصان جامعه خواهند داشت.

وی تأکید کرد: دانشجوی مستقل و متفکر می‌تواند رسالت اصلی خود را به جا آورد و هرچه قدر در بعد از انقلاب اسلامی ملت ایران نهضت دانشجویی توانسته است به واسطه دو خصوصیت فوق جایگاه خطیر خود را حفظ کند، بیشتر موثر واقع شده است. البته تزلزل جریان دانشجویی در این دوحیطه را خیلی قبول ندارم ولی می‌شود گفت حرکت دانشجویی خیلی نتوانسته در حد انتظار در بعضی مواقع حاضر شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، اظهار کرد: اگر نحوه جذب و انتخاب دانشجو را بتوانیم از مدیریت پول محور یا مدیریتی که دانشجو را نوعی موجودی مالی برای آموزش عالی تلقی می کند جدا کنیم در آن صورت کسی که در کف دانشگاه وارد می شود بیش از هر کس دیگری مواظب هویت و آرمان‌های خود خواهد بود.

وی افزود: بی شک جامعه با تمام شوون رفتاری خود بعضی مواقع نقش تربیتی موفق خانواده و دانشگاه را کم رنگ می کند، که در شرایط حاضر فضای مجازی به عنوان یک فضای حقیقی برای جوانان می‌تواند در کنار فرصت‌های شغلی و علمی، تهدیدهایی جدی ایجاد کند از جمله خلق بحران هویتی که البته راهکار تربیتی آن را باید در برنامه‌ریزی‌های کلان فرهنگی جستجو کرد.

رضاپورمقدم تصریح کرد: دانشجو به لحاظ شرایط زیستی حساس حتما باید از طرف متولیان امر فرهنگ و علم به شکل ویژه مورد توجه و تحمل قرار گیرد که در غیر این صورت یا با طغیان و یا با خمودگی و در شکل سوم با محافظه کاری ریاکارانه ای که لایق این قشر نیست روبرو خواهیم شد.

وی اضافه کرد: ورود دانشجو در قالب‌های تشکیلاتی او را بیش از هر امر دیگری آماده حضور موثر در بدنه مدیریتی آینده کشور خواهد کرد و در عین حال ضرورت‌های اصلی را به این قشر انتقال خواهد داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، گفت: اگر دانشجو پرسشگر نباشد قبل از او باید استاد استنطاق شود چرا که دانشجو در مسیر کارشناس شدن برای جامعه و خودش است و این امر می‌طلبد که ذهنی خلاق و شخصیتی منتقد باشد. البته نباید غافل شد که رابطه استادی و دانشجویی ریشه در نقش معلمان در تربیت دانش آموزان دارد.

وی افزود: اگر در این مدتی که مقام معظم رهبری بر ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه تاکید داشتند مسوولان امر دغدغه داشتند و از محافظه کاری ریاکارانه فاصله می‌گرفتند خیلی از اشکالات بدنه دانشجویی کشور را نداشتیم و از قضا با یک طیف پر انگیزه انقلابی روبرو بودیم که لایق نظریه نظام انقلابی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بودند، البته نمی خواهیم کارهای صورت گرفته از طرف مدیریت کلان فرهنگی و دینی در محیط دانشگاه را نادیده بگیریم.

رضاپورمقدم تأکید کرد: به نظر می‌رسد باید نسبت به شرایط جدید در روشهایمان تجدید نظر کنیم و مدیریت فرهنگی و دینی و حتی علمی دانشگاه را به جوانان بسپاریم، اگر این مهم صورت گیرد زمینه ورود دانشجوی تراز انقلاب اسلامی برای حل مشکلات جامعه فراهم خواهد شد. مساله ای که به عنوان یکی از شاخص های مورد نظر رهبری در چله دوم انقلاب عنوان شده است.

انتهای پیام/

حبیبه رحیمیان کد خبر: 1082249 برچسب‌ها رسالت دانشجو جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خوی اشتغالزایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی رسالت دانشجو جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خوی اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای هوشمندانه طرح نور فراجا در فضای مجازی با هدف شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی‌حجابی و بی‌بندوباری در جامعه می‌کنند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور اظهار کرد: طرح نور با هدف حفاظت از حریم عفاف و حجاب و ارزش‌های اصیل نظام اسلامی و برخورد قانونی با هنجارشکنانی که به حریم و حرمت ارزش‌های ایرانی و اسلامی مردم ایران تعدی می‌کنند در سه حوزه اماکن عمومی، خودروها و فضای مجازی به صورت رسمی از بیست‌وپنجم فروردین اجرا شده است.

وی افزود: از همان ابتدای اجرای طرح رسانه‌های معاند و ضدانقلاب و برخی از رسانه‌ها، افراد و گروه‌های داخلی هجمه‌های وسیعی را علیه فراجا انجام دادند، اما در این میان دولت، دستگاه قضائی، علما و روحانیون، مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی بیش از پیش حفظ شود که لازم می‌دانم از حمایت‌های همه جانبه و همراهی همگان در اجرای این طرح تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح نور بر اساس قانون و وظایف محوله به فراجا و در راستای پاسخگویی به مطالبه اصلی و به حق مردم و مسئولان برای ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه اجرا شده است، اظهار داشت: پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و در قالب اقدامات ایجابی سعی دارد تا با تذکر، ارشاد، مشاوره و راهنمایی افراد بدپوشش آنها را نسبت به عواقب عمل خود آگاه کند و زمینه اصلاح رفتارشان را فراهم آورد.

سردار علینقیان پور به اجرای هوشمند طرح نور در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته در فضای مجازی اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی حجابی و بی‌بندوباری در جامعه می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است و به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: بررسی‌های میدانی و مشاهدات عینی روزانه در شهرهای استان نشان دهنده حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوان است، اما با این وجود معتقدیم زمانی موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ما بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که همه نهادهای متولی که به صورت مستقیم وظیفه انجام اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب را دارند، عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت مسئولان و انجام به موقع وظایف از سوی دستگاه‌های مسئول وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و حرمت نهادن به ارزش‌های دینی و اسلامی روز به روز مطلوب‌تر شده و این اقدامات رضایت و خوشنودی پروردگار، شادی قلب حضرت ولی عصر (عج)، نایب بر حقش حضرت آیت الله امام خامنه‌ای، خانواده‌های معظم شهدا و ملت شریف و ولایتمدار کشور را فراهم آورد.

کد خبر 747589

دیگر خبرها

  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان