Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشرفی گفت: از ابتدای سال جاری تا ابتدای آذرماه، 973 درخواست بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور از سوی متقاضیان واصل شده که 860 درخواست در 48 جلسه کمیته بدوی و تجدید نظر استانی طرح و بررسی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا اشرفی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا ابتدای آذرماه‌جاری، 973 درخواست بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور از سوی متقاضیان و از طریق سامانه الکترونیکی به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان‌آور (مستقر در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی) ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این درخواست‌ها در قالب یک‌هزار و 952 کارگاه و دو هزار و 572 عنوان شغلی بوده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع پس از روال اداری مربوطه ، 860 درخواست در 48 جلسه کمیته بدوی و تجدید نظر استانی طرح و بررسی شده است.

اشرفی گفت: در این کمیته‌ها دو هزار و 465 عنوان شغلی مورد بررسی، تشخیص و تطبیق قرار گرفت و در نهایت دو هزار و 129 عنوان شغلی به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور مورد تأیید قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر و مطابق با قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور و آیین‌نامه اجرایی مربوطه، کارهای سخت و زیان‌آور به کارهایی اطلاق می‌شود که در آن‌ها عوامل زیان‌آور فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت سلامت نیروی انسانی در محیط کار، یادآور شد: مشاغل مورد تأیید از سوی کمیته‌های استانی در دو گروه الف و ب قرار می‌گیرند که مشاغل گروه الف مشاغلی هستند که می‌توان با اتخاذ تمهیدات فنی، مهندسی، بهداشتی و ایمنی در محیط کار؛ صفت سخت و زیان‌آوری شغل را حذف کرد. مشاغل گروه ب نیز مشاغلی هستند که ماهیت سخت و زیان‌آور بوده و با بکارگیری تمهیدات فنی، مهندسی و ایمنی؛ صفت سخت و زیان‌آور بودن شغل کاهش یافته اما همچنان سخت و زیان‌آور بودن آن‌ها محفوظ است.

اشرفی افزود: برابر بند ۱ ماده ۱۳ آئین‌نامه مربوطه، بیمه‌شدگانی که حداقل ۲۰ سال سابقه کار متوالی یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان‌آور را دارا باشند، بدون شرط سنی مشمول بازنشستگی می‌شوند.

وی ادامه داد: به استناد تبصره ۵ ماده ۸ آئین‌نامه اجرایی کارهای سخت و زیان‌آور، رأی کمیته بدوی ظرف مدت ۱۵ روز اداری از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در پایان در خصوص چگونگی ارائه درخواست متقاضیان؛ تصریح کرد: بیمه‌شدگان شاغل در کارهای سخت و زیان‌آور طبق توافق به‌عمل‌آمده ضمن مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی و مشخص‌کردن عنوان شغلی به یکی از ادارات شهرستان محل کار مراجعه و پس از بازرسی از محل کار توسط کارشناسان ماده ۲ آئین‌نامه در کمیته بدوی مورد بررسی قرار می‌گیرد. کمیته استانی با تطبیق شغل یا مشاغل مندرج در فرم‌های شماره (۱) و با توجه به مشاغل سخت و زیان‌آور موضوع ماده ۱۱ و گزارش کارشناسان موضوع ماده ۲ آئین‌نامه در مورد سخت و زیان‌آور بودن یا نبودن هر یک از مشاغل ذکرشده در فرم تقاضا اظهارنظر کرده و طی فرم شماره ۳ جهت بررسی سایر شرایط و اقدامات بعدی مراتب را به شعبه تأمین اجتماعی محل پرداخت حق بیمه ارسال و رونوشت نامه نیز برای اطلاع بیمه‌شده یا سایر افراد متقاضی فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی کارهای سخت و زیان آور مشاغل سخت و زیان آور کمیته بدوی عنوان شغلی آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا تمام مدرک‌های مالی خود را بارگذاری کرد تا تاییدیه لازم را دریافت کند.

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع رسیدگی به مدرک‌های ارسالی با بررسی تمام پرونده‌های جاری و پیشین باشگاه در سطح طلبکاران داخلی و خارجی آنها را تأیید و نتیجه بررسی‌های خود را به AFC ارسال کرد.

همچنین خود اظهاری اعضای فصل جاری تیم مبنی بر دریافت مطالبات خود تا تاریخ دهم دی ماه ۱۴۰۲ نیز مورد تأیید کمیته صدور مجوز حرفه ای قرار گرفت و به AFC ارسال شد.

از این رو پرسپولیس هیچ پرونده جاری مالی ندارد و آنها تنها باید موارد مرتبط با واگذاری مالکیت به بخش خصوصی را تا عصر فردا بارگذاری کنند که مورد بررسی سه روزه کمیته صدور مجوز حرفه ای قرار بگیرد و نظر نهایی در این باره اعمال شود.

شایان ذکر است دوشنبه گذشته بلوک ۸۵ درصدی سهام باشگاه پرسپولیس بالاخره در تالار فرابورس به فروش رفت تا کنسرسیوم بانکی به عنوان صاحبان اصلی این مجموعه انتخاب شوند.

کد خبر 6086065

دیگر خبرها

  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد
  • خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
  • مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسید؟
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید
  • میانگین سن بازنشستگی در ایران به کمتر از ۴۰ سال رسید! | افزایش تقاضاهای کذب برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور