Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@01:49:57 GMT

توزیع متوازن فضای سبز در تمام مناطق شهری

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۷۴۱۴

توزیع متوازن فضای سبز در تمام مناطق شهری

نایب رئیس شورای شهر قم گفت: سرانه فضای سبز هم در منطقه 6 شاید پایین‌ترین سرانه در شهر قم باشد؛ سرانه کلی شهر حدود 20 مترمربع اعلام شده که در منطقه 6 حدود 3 مترمربع است و باید بیش از پیش به تقویت سرانه فضای سبز منطقه توجه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن بختیاری امروز در حاشیه بازدید از منطقه 6 شهر قم، با بیان اینکه منطقه 6 جزو مناطق محروم شهر است اظهار کرد: درست است که شبکه معابر در منطقه نسبتا مطلوب است اما از نظر زیرساخت‌های شهری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به شدت ضعیف است و در دوره‌های مختلف به رفع این مسائل توجه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه کل منطقه 6 بالغ بر 240 هزار نفر جمعیت دارد که حتی یک استخر هم در آن وجود ندارد گفت: سالن‌های ورزشی مناسب، فرهنگسرا و... در این منطقه نیاز است و از این جهت مردم در مشکل هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بافت جوان منطقه 6، لزوم توجه به رفع نیازهای این منطقه را مورد تاکید قرار داد و افزود: پروژه‌هایی که در منطقه اجرا می‌شود از جمله مترو محدودیت‌هایی را در منطقه ایجاد کرده که موجب مشکلاتی برای مردم بوده است و باید به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در منطقه اهتمام ویژه داشت.

وی با بیان اینکه یکی از ورودی‌های اصلی شهر در منطقه 6 است گفت: محور جعفریه محور مواصلاتی غرب کشور است که تردد بالایی در آن جریان دارد اما با وجود اقدامات خوبی که صورت گرفته همچنان دچار مشکلاتی است.

بختیاری اظهار کرد: سرانه فضای سبز هم در منطقه 6 شاید پایین‌ترین سرانه در شهر قم باشد؛ سرانه کلی شهر حدود 20 مترمربع اعلام شده که در منطقه 6 حدود 3 مترمربع است و باید بیش از پیش به تقویت سرانه فضای سبز منطقه توجه شود.

وی گفت: در خصوص دکل‌های برق هم در استان باید نگاه جدی به رفع مشکلات منطقه 6 داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فضای سبز سرانه فضای سبز منطقه 6 شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در مجتمع ورزشی شهید رجایی ارومیه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی از هدف گذاری‌های صورت گرفته در این بخش است.

صادق ستاری فرد  افزود: استمرار نهضت ملی احداث فضا‌های ورزشی برای سال ١٤٠٣ برنامه ریزی شده است که با اولویت مناطق محروم اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور ۵۰ درصد به تعداد فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش و ۳۳ درصد به سرانه ورزشی افزوده شده و با این اقدام سرانه از سه دهم (۰.۳) مترمربع به چهار دهم (۰.۴) مترمربع رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت فضای ورزشی دانش‌آموزی در آذربایجان غربی هم اظهار کرد: ۱۰۷ هزار مترمربع با اجرای طرح شهید سلیمانی به فضای ورزشی دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی افزوده شد.

دو برابر شدن اعتبارات بهسازی و ایجاد زیر ساخت های ورزشی آذربایجان غربی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سال گذشته ۴۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و سلامت در این استان هزینه شد که با توجه به پیشرفت‌های انجام شده پیش بینی می‌شود این اعتبارات امسال ۲ برابر شود.

ستاری فرد گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال ١٤٠٢، آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشتاز در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی بوده و عملکرد بسیار خوبی را در این زمینه داشته است.

معاون وزیر اظهار کرد: ظرفیت‌های مهم آذربایجان غربی در زمینه ورزش دانش آموزی بسیار است که با توجه به این ظرفیت موجود، امیدواریم میزبانی‌های مهم کشوری و حتی بین المللی ورزش‌های دانش آموزی را در این استان شاهد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای احداث فضای سبز بیشه خزایی
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است