Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ فرماندار اراک گفت: به منظور خاکسپاری اموات در آرامستان اراک، پس از انجام مراحل اداری توسط مسئولان آرامستان ۲۵ کارت تردد در اختیار خانواده متوفی گذاشته می‌شود و افراد حق برگزاری هیچ نوع مراسمی در آرامستان را ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، چند ماهی است که ویروس کرونا سایه خود را بر تمام دنیا انداخته و دیگر نمی‌توانیم بگوییم مهمان ناخوانده است بلکه دیگر تبدیل به صاحب خانه شده است، از این رو این روزها برای سلامت افراد برنامه‌ها و اقدامات متفاوتی درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم ایران از دیرباز برای مراسم عزا و حضور در مراسم تدفین درگذشتگان خود سنگ تمام گذاشته و برای تسکین آلام بازماندگان در مراسم خاکسپاری و برنامه‌های هفتم، چهلم و سالگرد حاضر می‌شوند به طوری که این حضور به فرهنگی در بین مردم ایران تبدیل شده تا جایی که عده‌ای آن را از ضروریات می‌دانند.

گرچه حضور در کنار خانواده‌های عزادار و کمک به تسکین درد آنها از فرهنگ‌های پسندیده ایرانیان است اما شیوع کرونا ویروس این فرهنگ را نشانه گرفته و لازمه قطع زنجیره بیماری ا عدم حضور همشهریان در مراسم عزا است، از این رو برای رعایت این الزام اقدام به ممنوعیت ورود به آرامستان‌ها و در برخی مواقع استقرار پلیس برای ممانعت از این ورود، ممنوعیت چاپ اطلاعیه فوت و برخورد با چاپخانه‌هایی که این الزام را رعایت نکنند در برخی از آرامستان‌ها اجرا می‌شود.

اما با وجود چنین محدودیت‌هایی باز هم خانواده‌هایی بودند که این الزامات را نادیده گرفته و به راه‌های مختلف در مراسم تدفین درگذشتگان حضور می‌یافتند و اقدام به تجمع در آرامستان‌ها می‌‌کردند که به دنبال آن قوانین جدیدی درنظر گرفته شد.

تعطیلی آرامستان باغ رضوان تا اطلاع ثانوی؛ خاکسپاری با حضور کمترین افراد انجام می‌گیردکارمندان شهرداری توانایی طراحی نقشه آرامستان زنجان را ندارندتجمع در آرامستان‌های ایلام صدای ناقوص مرگ را درآورد/ چرا شهروندان به پروتکل‌های بهداشتی توجه نمی‌کنند؟

برای خاکسپاری اموات کرونایی تنها 25 نفر می‌توانند حضور داشته باشند

حسین بختیاری در گفت‌ و گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به ممنوعیت فعالیت گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 گفت: طبق مصوبه ستاد کرونا استان مرکزی برای آرامستان شهر اراک مقرراتی درنظر گرفته شده که تمام افراد در مقابل انجام آنها مسئول هستند.

وی افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده، برگزاری مراسم‌هایی اعم از مراسم ختم، هفتم، چهلم و غیره در آرامستان اراک ممنوع است.

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: ورود افراد بدون ماسک در آرامستان نیز ممنوع است و برای خاکسپاری اموات کرونایی تنها 25 نفر می‌توانند حضور داشته باشند.

بختیاری بیان کرد: پس از انجام مراحل اداری توسط مسئولان آرامستان 25 کارت تردد در اختیار خانواده متوفی گذاشته می‌شود و افراد حق برگزاری هیچ نوع مراسمی در آرامستان را ندارند.

وی تصریح کرد: تمام تصمیمات و اقداماتی که از سوی ستاد کرونا در نظر گرفته شده برای حفظ سلامت مردم است و در این راستا انتظار داریم مردم همکاری مناسبی داشته تا از وضعیت موجود خارج شویم.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آرامستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام بلاتأمل جمهوری اسلامی در صورت خطای دشمن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک در مراسم گرامیداشت روز ارتش در جمع فرماندهان و یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح استان پاسخ موشکی سپاه پاسداران به رژیم جعلی صهیونیستی را سیلی کوبنده و پیام روشن جمهوری اسلامی ایران به رژیم سفاک و حامیان استکباری آن دانست و تصریح کرد: عملیات وعده صادق به زورگویان و جنایتکاران جهان اثبات کرد که ایران هر تجاوز و تعرضی را با قدرت جواب خواهد داد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در حالی که قدرت‌های نظامی دنیا و در رأس آنها آمریکای جنایتکار تمام امکانات و تجهیزات نظامی، الکترونیکی و رزمی خود را برای مقابله با قدرت موشکی و پهپادی ایران به کار گرفته بود اهداف نظامی در عمق سرزمین‌های اشغالی توسط موشک‌ها و پهپاد‌های ایران منهدم شد و لانه عنکبوت صهیونیست‌ها را لرزاند.
امیر کاظمیان ارشد نظامی ارتش در استان هم در این مراسم گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به برکت خون مطهر شهدا و ایستادگی و رشادت دلاورانه و پشتوانه عظیم مردمی با رهبری فرمانده کل قوا هر تهدید و تجاوزی را با قدرت و سرعت جواب خواهد داد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • اقدام بلاتأمل جمهوری اسلامی در صورت خطای دشمن
  • برگزاری جشنواره اذان آوای ماندگار در تبریز
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد