Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور ظهر امروز در آیین تکریم فرماندار شاهرود و معرفی سرپرست فرمانداری این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری شاهرود برگزار شد، با ابلاغ سلام استاندار سمنان به مردم و مسؤولان شهرستان شاهرود و گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری‌زاده اظهار کرد: بی‌تردید استکبار جهانی که تاکنون از وجود این شهید پرافتخار ترس و دلهره داشت، از این پس باید از شاگردان و رهروان او هراس داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خجسته‌پور گفت: ایرانیان حتی اگر در تحریم نیز قرار گیرند، باز هم دروازه‌های علم و دانش را می‌گشایند و بی‌شک فتح قله‌های علم یکی از راه‌های ادامه دادن خون شهدا و به‌ویژه این شهید والامقام است.‌

تقویت همدلی و هم‌افزایی در دوران کرونا

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: متأسفانه با فراگیری کرونا در اسفند سال گذشته تعداد زیادی از هم‌وطنان ما براثر این بیماری جان باختند؛ اما در کنار این بیماری و بلایای بزرگ، خوشبختانه شاهد همدلی و هم‌افزایی در ابعاد مختلف هستیم که بسیار جای قدردانی دارد.‌

خجسته‌پور با اشاره به نقش مؤثر و تلاش پیگیر رئیس و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود و کادر پرتلاش بهداشت و درمان این شهرستان گفت: در پیک اول کرونا و پیک‌های بعدی، شاهد اقدامات بسیار خوب کارکنان بهداشت و درمان شهرستان شاهرود و میامی بودیم و آثار این تلاش را می‌توان در وضعیت سفید شهرستان‌های میامی و شاهرود در مدت نسبتاً طولانی در تابستان امسال مشاهده کرد که بسیار جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: به علت هم‌جواری شاهرود بامناطق پرجمعیت و همچنین قرار گرفتن در کریدور غرب به شرق کشور شاهد افزایش میزان ابتلا و انجام پیک‌های بعدی در این شهرستان بودیم و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد وضعیت استان و کشور در فصل پاییز وضعیت نگران‌کننده و خطرناک است.

معاون استاندار سمنان گفت: خوشبختانه با انجام محدودیت‌های شدید کرونایی از ابتدای آذرماه و همکاری و مشارکت بسیار خوب مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوشبختانه در حال حاضر به وضعیت باثباتی رسیده‌ایم و امیدواریم با مشارکت بیشتر مردم هر چه زودتر شاهد ریشه‌کنی این بیماری منحوس باشیم.

عذرخواهی از اصناف و کسبه استان سمنان

خجسته‌پور ضمن پوزش و عذرخواهی از تمام اصناف و کسبه استان که به دلیل اعمال محدودیت‌ها مجبور به تعطیلی محل کسب و نیز افرادی که به دلیل محدودیت‌های ترددی دچار مشکلاتی شدند، گفت: متأسفانه ما نه از میان خوب و بد و یا بد و بدتر، بلکه از میان بدتر و بدترین مجبور به انتخاب شده‌ایم تا بتوانیم با این بیماری مقابله کنیم و امیدواریم هر چه زودتر شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم.‌

وی با اشاره به اقدامات بسیار مناسب انجام شده در راستای کمک‌های مؤمنانه در استان گفت: امیدواریم این اقدام خیرخواهانه که با اشاره رهبر معظم انقلاب از ماه رمضان گذشته در استان و کشور به راه افتاده، همچنان با هدف دستگیری از نیازمندان و رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند در ایام سخت کرونایی ادامه داشته باشد.‌

داستان جابه‌جایی و تغییرات مدیران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان جابه‌جایی و تغییرات مدیران را از ضروریات هر جامعه با هدف کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها عنوان و اظهار کرد: با عنایت به در پیش بودن دو انتخابات بزرگ کشور در سال ۱۴۰۰ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم ضمن بهره‌مندی از تجارب اشخاصصاحب تجربه، زمینه‌های حضور پرشور و امن مردم در این انتخابات را فراهم آوریم.

خجسته‌پور گفت: مقرر شد تا از وجود فرماندار سابق سمنان با سابقه‌ای درخشان و تجربیاتی ارزشمند در کسوت مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استفاده و از وجود نادر فخری در مسؤولیت سرپرستی فرمانداری شهرستان سمنان بهره‌مند شویم.

وی عنوان کرد: انتصاب فخری به‌عنوان سرپرستی فرمانداری سمنان باهدف توسعه مرکز استان به انجام رسیده و بی‌تردید اگر مرکز استان توسعه یابد، سایر شهرستان‌ها نیز در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان همچنین در معرفی سرپرست جدید فرمانداری شاهرود نیز گفت: چون فرآیند انتصاب فرماندار شهرستان به انجام نرسیده است،  جلالی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار شهرستان شاهرود که در سطوح استانی و ملی تلاش زیادی داشته و بسیار هم موفق بوده‌، به سمت سرپرست فرمانداری شاهرود منصوب می‌شوند.‌

خجسته‌پور گفت: انتظار داریم همه مدیران شورا و سایر ذی‌نفوذان شهرستان، سرپرست جدید فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود را همراهی کنند تا این دوران همراه با موفقیت برای شاهرود سپری شده و همچنان نام شاهرود بر تارک دنیا و کشور بدرخشد.

همدلی مردم و مسؤولان؛ لازمه بهره‌گیری درست از ظرفیت‌ها 

نادر فخری، فرماندار سابق شهرستان شاهرود هم در این آیین گفت: شهرستان شاهرود بنا به فرموده مقام معظم رهبری، دیار معلمان اخلاق با مردمانی خونگرم، فهیم و باصفاست و در مدت مسؤولیت در این شهرستان جز خوبی محبت و قدرشناسی از این مردم مشاهده نکردم و در بحث انتخابات و تمامی مسائل شهرستان و به‌ویژه کرونا همراهی خوبی داشتند و به همین واسطه از تمام مردم شهرستان شاهرود تقدیر دارم.

وی افزود: امروز در پایان خدمت خود در این شهرستان به خدمتگزاری به مردم شهیدپرور شاهرود افتخار می‌کنم و با توکل به خدا همیشه بر این عقیده بودم باید به‌گونه‌ای عمل کرد تا در پایان خدمت کارنامه قابل قبولی از مردم دریافت کنیم که این کارنامه توشه‌ای برای ما در آخرت باشم و شرمنده شهدا و امام شهدا نباشیم.

معاون سابق استاندار سمنان عنوان کرد: شورای تأمین و مدیران شهرستان شاهرود یک گروه منسجم، همدل و همراه با تعامل بسیار بالایی بودند که در تمامی موارد و مباحث به‌خوبی عمل کردند.

فخری بیان کرد: منشأ هر مشکل امنیتی ممکن است، از بروز یک آسیب اجتماعی و عدم انجام وظیفه درست و وجود بی‌اعتمادی در بین مردم به وجود آید؛ اگر بتوانیم اعتمادسازی با صداقت و تلاش شبانه‌روزی را در دستور کار قرار دهیم، می‌توان از بروز مشکلات امنیت و اجتماعی جلوگیری کرد که در شهرستان شاهرود این مهم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: ۴۳ هزار کیلومتر مربع وسعت، بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ظرفیت‌های کم‌نظیر شهرستان شاخصی است که نیاز به همدلی و مشارکت و کار ویژه دارد که خوشبختانه این موارد در بین مسؤولان شهرستان وجود دارد.

برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

فرماندار سابق شهرستان شاهرود اظهار کرد: در بحث مبارزه با کرونا به نسبت شاخص کشوری تلاش‌ها و اقدامات مطلوبی صورت گرفت که نشان از برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و همراهی و مشارکت مردم، مسؤولان و علما و ائمه جمعه بوده است و امروز شاهد گزارش‌های بسیار مطلوب از سوی وزارت بهداشت و درمان هستیم.

فخری افزود: در بحث شاخص دلسوزی نگهداشت بیمار کرونایی در بیمارستان، شاخص کشوری هفت روز بوده و این میزان در شاهرود به ۹ روز رسیده است؛ درصد کشندگی بیماری کرونا در کشور ۵.۶ است که این میزان با کاهش ۱.۲ درصدی در شاهرود به ۴.۴ رسیده است؛ از هر ۱۰۰ نفر بیمار بستری شده به‌واسطه بیماری کرونا در بیمارستان‌های کشور، ۱۳ نفر متأسفانه فوت می‌شوند که این میزان در شهرستان شاهرود ۹ نفر است.

وی بیان کرد: در موضوع اقتصادی که معیشت خانواده را تأمین می‌کند، به کمک تمامی مسؤولان شهرستان و استان اقدامات بسیار خوبی صورت‌گرفت و در سه شاخص عمده شهرستان شاهرود در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ دارای رتبه‌های شاخص استانی است.

فرماندار سابق شهرستان شاهرود اظهار کرد: در بحث راه‌اندازی و احیای واحدهای راکد و بنگاه‌های اقتصادی، شاهرود با راه‌اندازی و احیای ۲۲ واحد راکد رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

فخری بیان کرد: در بحث افزایش ظرفیت و توان تولیدی واحدهای تولیدی، شهرستان شاهرود با افزایش توان تولیدی ۳۸ بنگاه اقتصادی و تولیدی، رتبه اول استان را به خود اختصاص داد.

بهره‌برداری از پروژه‌های بالای ۶۰ درصد شاهرود

فرماندار سابق شهرستان شاهرود افزود: در بحث راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه‌های بالای ۶۰ درصد نیز شهرستان شاهرود در سه‌ماهه نخست سال ۹۹، رتبه نخست و در سه‌ماهه دوم سال جاری، رتبه سوم استان را به خود اختصاص داده است که نیاز است از مجموعه مدیران استان، شهرستان، کارآفرینان و صاحبان سرمایه و صنایع تقدیر و تشکر داشته باشم.

فخری گفت: بر اساس سامانه رصد وزارت کار در بحث اشتغال، تا هشت‌ماهه نخست امسال با ۸۵ درصد تحقق تعهدهای یک‌ساله اشتغال، شاهرود رتبه اول استان را کسب کرده است.

او افزود: شهرستان شاهرود با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالایی که در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، گردشگری، آموزشی، صنعتی و کشاورزی دارد، نیاز به یک مدیر برنامه‌ریز دارد و جلالی نیز به‌واسطه توانی که دارد و با توجه به سوابق مطلوب اجرایی که در استان‌های دیگر از خود بر جای گذاشته، می‌تواند مسؤولیت سرپرستی فرمانداری شهرستان شاهرود را به بهترین نحو ممکن به انجام برساند.

از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم دریغ نمی‌کنم

ابوطالب جلالی، سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود نیز گفت: فرصتی دست داد تا پس از مسؤولیت‌ها در استان‌های مختلف کشور و در تهران، بتوانم در حوزه معاون برنامه‌ریزی در شاهرود به خدمتگزاری به مردم شریف این شهرستان مشغول شوم که از این بابت خوشحال و خرسندم.

وی افزود: مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار شاهرود قدردان دوران تلاش‌های صادقانه و رفتارهای جوانمردانه و حُسن رفتار جناب فخری بودند و این مهم در ذهن مردم شریف و عزیز شاهرود ماندگار می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود گفت: از حُسن اعتماد استاندار و معاون ایشان که اعتماد کرده و این مسؤولیت را به بنده واگذار کردند تقدیر و تشکر دارم و تا زمانی که تقدیر بر این باشد که در این مسند به خدمتگزاری مردم شریف شاهرود بپردازم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

جلالی اظهار کرد: در این راه از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان و از توان مدیریتی مسؤولان شهرستان استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان انتصاب فرمانداری شاهرود فرمانداری شهرستان سرپرست فرمانداری مسؤولان شهرستان استاندار سمنان برنامه ریزی خجسته پور ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع عارضه خشکیدگی برگ درختان در نخیلات شهرستان تنگستان

اسلام رضایی به خبرنگار مهر گفت: طی هفته‌های اخیر در سطح نخیلات شهرستان نوعی عارضه با وجه مشخص به صورت خشکیدگی برگ‌های قسمت پایینی درخت مشاهده شده که در صورت بروز علائم شدید منجر به شکسته شدن برگ‌ها می‌شود.

وی افزود: این عارضه در سال‌های گذشته همزمان با گرمای هوا و افزایش بارندگی و رطوبت در منطقه مشاهده شده است، اما به نظر می‌رسد با توجه به بارش‌های صورت گرفته در اواخر اسفند ماه و پیش بینی بارش‌های پیش رو در اواخر فروردین ماه، در سال جاری این عارضه شدت بیشتری خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان اضافه کرد: به منظور جلوگیری از شدت یافتن عارضه اقدامات لازم انجام گرفته است.

وی ادامه داد: برای بررسی دقیق‌تر علت عارضه با ستاد استان هماهنگی لازم صورت گرفته تا ضمن مراجعه مدیریت حفظ نباتات استان جهت کارشناسی دوره آموزشی جهت افزایش آگاهی باغداران منطقه برگزار شود.

کد خبر 6078776

دیگر خبرها

  • هر روز شاهد تغییر و جابه‌جایی مدیران در شهرداری هستیم
  • مدیران شهرستان تنگستان با رسانه‌ها گفتگو کنند
  • رئیس جمهور پنج شنبه به سمنان سفر می‌کند
  • شیوع عارضه خشکیدگی برگ درختان در نخیلات شهرستان تنگستان
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سمنان و شاهرود
  • حمایت مردم شاهرود از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • تجمع مردمی حمایت از سپاه پاسداران در سمنان و دامغان برگزار شد
  • دوره آموزش مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شاهرود آغاز شد
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید
  • خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی سیل به بخش چمستان