Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@16:08:21 GMT

نوترکیب ایرانی به مرحله اخذ مجوز اخلاق رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۷۹۸۶

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از قرار گرفتن واکسن آنفلوآنزای نو ترکیب ایرانی در مرحله اخذ مجوز اخلاق خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر قانعی گفت: یکی از شرکت‌های دانش بنیان در حال تولید واکسن آنفلوآنزای نوترکیب در کشور است.   وی افزود: این واکسن اکنون در مرحله اخذ مجوز اخلاق برای اینکه بتواند کلینیکال ترایال(کارآزمایی بالینی) انسانی را شروع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر قانعی گفت: در دنیا دو نوع واکسن آنفلوآنزا تولید می‌شود که یکی از طریق تخم مرغ SPF و دیگری به طریق نوترکیب تولید می‌شود؛ واکسن‌های آنفلوآنزای تخم مرغی، از تخم مرغ اس پی اف درست می‌شود که در حال حاضر خود این تخم مرغ تحریم است، واکسن آنفلوآنزای تولید شده توسط شرکت‌های دانش بنیان، واکسن نوترکیب است.

قانعی افزود: در ایران کار‌های مربوط به تولید واکسن آنفلوآنزای نوترکیب انجام شده و به جز تعداد معدودی کشور که روی تکنولوژی آن کار کرده اند، مابقی کشور‌ها این نو واکسن را ندارند.

وی یادآور شد: درحال حاضر این واکسن درحدی که آزمایش اول انجام شود، تولید شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ادامه داد: در حال حاضر کمبود شدیدی در خصوص واکسن آنفلوآنزا در دنیا وجود دارد و کشور ما نیز از این مسئله مستثنی نیست، اما باتوجه به اینکه دانش‌بنیان‌های ایرانی توان بالایی در تولید واکسن دارند، باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی گفت: ستاد توسعه زیست فناوری همیشه یکی از اولویت‌های کاری خود را تولید و بومی‌سازی انواع واکسن‌های کاربردی در نظام سلامت قرار داده است و صنعت واکسن را رگ حیات نظام سلامت می‌داند.

پیش از این رئیس ستاد توسعه زیست فناوری با اشاره به فعالیت یکی از شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تولید واکسن نوترکیب آنفلوآنزاگفته بود که با تولید این واکسن در کشور سال آینده از واردات واکسن آنفلوآنزا بی‌نیاز می‌شویم. برچسب ها: واکسن ، آنفولانزا ، ایرانی ، نو ترکیب ، تولید

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واکسن آنفولانزا ایرانی نو ترکیب تولید ستاد توسعه زیست فناوری واکسن آنفلوآنزای تولید واکسن دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: سید حیدر محمدی تصریح کرد: در حوزه صادرات فرآورده‌های گیاهی نیز شرایط بهتری داریم، در قسمت جهش تولید بسیاری از فراینده‌ها را برای صدور مجوز تسهیل کرده و قرار است بخشی از فراینده‌ها را بیرون سپاری کنیم.
وی با بیان اینکه زمان صدور پروانه‌ها کاهش یافته و صف انتظار صفر است، گفت: مجموع صادرات ما سال گذشته ۱۳ میلیون دلار در حوزه فرآورده‌های گیاهی و مکمل‌ها بوده، امیدواریم با همت تولید کنندگان و بازاریابی جهش خوبی در حوزه صادرات داشته باشیم.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در تلاش هستیم قیمت مکمل‌ها و فرآورده‌ها امسال را طوری تعیین کنیم که برای شرکت‌های تولید به صرفه و برای مردم نیز سودمند باشد.
به گفته محمدی، با توجه به اینکه مقام رهبری امسال را سال جهش تولید نام نهاده، سازمان غذا و دارو بر افزایش تولید تاکید دارد و مکلف هستیم برنامه ویژه تری را برای تولید داشته باشیم.
وی با تاکید بر اهمیت مصرف منطقی فرآورده‌های طبیعی و مکمل، تصریح کرد: مصرف منطقی دارو‌های طبیعی نیاز به اطلاع رسانی دارد و باید اطلاعات عمومی مردم در این زمینه افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد