Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس دلیل کم شدن تعداد برگ‌های دفترچه‌های درمان را جایگزین شدن نسخه‌های الکترونیکی اعلام کرد و گفت: دفترچه‌های درمانی این سازمان تبدیل به نسخه‌های الکترونیکی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، در شرایطی که مرگ و میر به واسطه بیماری کرونا در کشور جولان می‌دهد و هر روز شاهد افزایش تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان ناشی از بیماری کرونا هستیم، اقدام سازمان تامین اجتماعی در کاهش تعداد برگه‌های دفترچه‌های بیمه‌شدگان از 15 برگ به 9 برگ قابل تامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که مردم در فصول سرد سال بیشتر درگیر بیماری سرماخوردگی و آنفلونزا می‌شوند و با شدت گرفتن بیماری کرونا بیشتر از گذشته از دفترچه‌های درمانی خود استفاده می‌کنند و ناگزیرند که برای تعویض این دفترچه‌های درمانی به دفاتر کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنند. از این رو کم شدن تعداد برگه‌های دفترچه خدمات درمانی و افزایش مراجعه بیمه‌شدگان به سازمان تامین اجتماعی خطر انتقال بیماری کرونا را دو چندان‌ می‌کند و سلامتی بسیاری از مردم اعم از کارمندان کارگزاری‌های بیمه و خود بیمه‌شدگان را با خطر جدی مواجه می‌کند.

بیمه شدگان تأمین اجتماعی در تعطیلات اجباری بدون دفترچه هم می‌توانند خدمات دریافت کنند تاریخ اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان سال تمدید شد خسارت جبران‌ناپذیر کرونا به گردشگری؛ امهال 6 ماهه تامین اجتماعی به کسب ‌و کارهای این حوزه

در همین رابطه مدیرکل سازمان تامین اجتماعی فارس در گفت‌وگو با تسنیم دلیل کم شدن تعداد برگ‌های دفترچه‌های تامین اجتماعی را جایگزین شدن نسخه‌های الکترونیکی اعلام کرد و گفت: در قالب طرح‌های الکترونیکی، دفترچه‌های درمانی این سازمان تبدیل به نسخه‌های الکترونیکی می‌شود.

ابراهیم کشاورز افزود: با اجرای طرح‌های الکترونیکی از این‌ پس خدماتی که نیاز به مراجعه حضوری مردم به شعب تامین اجتماعی دارند، کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه مردم، سالیانه 90 میلیون بار مراجعه حضوری  به شعب سازمان تامین اجتماعی داشتند اظهار داشت: در این راستا با اجرای طرح‌های الکترونیکی، در فاز نخست 70 میلیون بار این مراجعات حضوری کاهش پیدا می‌کند که این کاهش مراجعات مردمی تا پایان بهمن‌ماه امسال ادامه خواهد داشت.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه در قالب طرح 3070 تا آخر بهمن ماه امسال 30 خدمت و هر دوشنبه  چندین خدمت، الکترونیکی و غیرحضوری می‌شوند، افزود: از تعداد 96 میلیون مراجعه سالیانه مردم به شعب تامین اجتماعی، 70 میلیون آن کاهش می‌یابد.

کشاورز با اشاره به دعوت و فراخوان سازمان تامین اجتماعی جهت پیوستن پزشکان و مراکز درمانی و پاراکلینیکی به طرح نسخه الکترونیک گفت: بسته‌های تشویقی خاصی برای توسعه این طرح و برای مجریان این طرح که پزشکان و مراجع پاراکلینیکی هستند دیده شده و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های پیش رو صدور دفترچه‌های درمانی منحل و نسخه الکترونیک جایگزین آن شود.

کشاورز با بیان اینکه با اجرای تعطیلی ادارات در شهرهایی که وضعیت قرمز دارند، توصیه می‌شود مردم از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی که در سامانه Eservices.tamin.ir  موجود است استفاده کنند، افزود: با توجه به تعطیلی ادارات و احتمال اتمام برگ دفترچه‌های درمانی برخی بیمه‌شدگان، مقرر شده طی روزهای آتی تمهیداتی اندیشیده شود تا خللی در دریافت خدمات درمانی بیمه‌شدگان ایجاد نشود.

انتهای پیام/422/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی نسخه های الکترونیکی دفترچه های درمانی بیماری کرونا بیمه شدگان تعداد برگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟

به گزارش خبرآنلاین، سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

تسنیم نوشت: وی گفت:به مانند گذشته پرداخت‌های جدید حقوق بازنشستگان به اضافه مابه التفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: سطح خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در سال جدید افزایش یافته و نیمی از هزینه‌های بیمه تکمیلی افراد را سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: در این راستا ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جدید تعیین شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888320

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • جایگزین سراتو به بازار آمد!/ عکس
  • تسویه بیش از۲۱هزار میلیارد ریال ازمطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی
  • ارائه خدمات درمانی تمام وقت در بیمارستان‌های تامین اجتماعی مازندران در ایام نوروز
  • تسویه بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟