Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمان رستمیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) حصارک کرج چهارمین گلزار شهدای کشور است که متناسب با گلزارهای بزرگ در گذشته ساماندهی نشده بود.

وی با بیان اینکه این گلزار در گذشته بخش کمی از آن ساماندهی شده بود ولی به مرور زمان دچار فرسودگی مصالح  شد ،اظهار داشت: پیش از این  یک طرح پیشنهادی در خصوص اجرای پروژه داده بودند که مهندس مشاور با یک روشی که خودشان پیش بینی کرده بودند بازسازی را انجام دهند ولی سال گذشته مقام معظم رهبری در زیارت یکی از گلزارهای شهدا، فرمودند که «معنویت گلزارها نباید از بین برود و این روش یکسان سازی کار درستی نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پس از این دستور مقام معظم رهبری کار یکسان سازی متوقف شد ولی با اعتراضاتی از سوی مردم برای بهسازی گلزار شهدا روبرو شدیم، گفت: به همین منظور کارگروهی متشکل از مجموع کارگروه های استانی در خصوص ساماندهی گلزار شهدا تشکیل و نشست های متعددی را برای جمع آوری نظرات برگزار کردیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ادامه داد: ضمن اینکه از رییس وقت سازمان بنیاد شهید کشور،‌ حجت الاسلام شهیدی (که روز گذشته به رحمت خدا رفتند) استعلام کردیم که آن مرحوم گفتند که با لحاظ کردن نظر مقام معظم رهبری ساماندهی را انجام دهید.

وی افزود: در این کارگروه نمایندگانی از استانداری، حفظ آثار، بنیاد شهید، سپاه، اوقاف و افراد فرهنگی حضور داشتند تا به یک طراحی جدید برای ساماندهی گلزار شهدا با همکاری شهرداری برسیم.

رستمیان اضافه کرد: فاز A  را با حضور  نماینده ولی فقیه در استان اجرا کردیم و نظر امام جمعه کرج دراین زمینه نظر مثبت دادند.

وی گفت: فاز اول، دوم و سوم سال گذشته انجام شد و شهرداری همکاری کرد ولی پس از آن منابع برای تکمیل طرح تامین نشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: بنا بود این طرح تا شهریور ماه به اتمام برسد ولی شورای شهر و شهرداری تاخیر در پرداخت اعتبار داشتند تا  اینکه لایحه به شورا  رفت و دوباره مناقصه برگزار شد و پیمانکار برنده شد.

وی با بیان اینکه اکنون کار یکسان سازی گلزار شهدا در حال اتمام است، افزود: پیش از آغاز طرح برای تمام خانواده شهدا فرمی فرستاده شده و نظرخواهی شده مبنی بر اینکه آیا مایل به بازسازی مزار شهیدشان هستند که همه آنها با امضای فرم نظر مثبت داشتند.

وی تصریح کرد: کار یکسان سازی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) با لحاظ کردن منویات مقام معظم رهبری انجام شد و با زیباسازی گلزار سعی شده هیچ سنگ مزاری تغییر نکند.

رستمیان گفت: این گلزار شهدا محل رجوع است و سعی شده برای بعضی از برنامه های فرهنگی مثل عقد ازدواج آماده سازی شود که حجله عروس و داماد تعبیه می شود ضمن اینکه مبلمان سازی خوبی در این گلزار انجام می شود.

گلزار شهدای امامزاده محمد (ع)‌کرج واقع در منطقه حصارک این شهرستان میزبان بیش از یک هزارو۵۰۰ شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافع حرم است.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران گلزار شهدا استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران گلزار شهدا استان البرز بنیاد شهید و امور ایثارگران گلزار شهدا استان البرز اخبار کنکور گلزار شهدای امامزاده محمد مقام معظم رهبری سازی گلزار شهدا بنیاد شهید یکسان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران آذربایجان غربی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری "کنگره ملی شهدای غریب در اسارت" آذربایجان غربی گفت: با رویکرد مردمی سازی فعالیت‌های بنیاد شهید در نظر داریم تشکل‌های جامعه ایثارگری را تقویت کرده و افزایش دهیم و در حال حاضر پنج تشکل ایثارگری در استان فعال است.

 حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: آذربایجان غربی از استان‌های برجسته در انجام فعالیت‌های فرهنگی است که در صحنه‌های مختلف هم حضور دارند.

وی از انجام تمهیدات برای برگزاری کنگره استانی شهدای غریب در اسارت آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، مهمترین هدف برگزاری این همایش است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این کنگره شناسایی و معرفی این شهداست و تولید سند و مستند از یادواره‌های شهدا از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده اند، گفت: این کنگره با دستور رییس جمهور آغاز شده و در تمامی استان‌ها هم یادواره استانی تعریف و پیشتر در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شهدا در اوج معنویت، عرفان و معرفت بودند، افزود: وظیفه امروز ما در برابر شهدا، حفظ و ترویج فرهنگ شهدا و حرکت در مسیر آرمان‌های شهیدان است تا در قیامت شرمنده آنان نشویم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور مدیون خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان است، اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد که ادامه‌دهنده مسیر شهدا باشیم.

"کنگره ملی شهدای غریب در اسارت" قرار است در تیرماه سال جاری برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • تولید ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع شهدا در کشور
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان