Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران بیان داشت: اکنون روزانه تقریبا به طور متوسط بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ واحد خون اهدایی در استان تهران داریم و خوشبختانه آمار خوبی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد رضا مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران درباره «وضعیت مصرف خون و رزرو آن در روز گذشته با توجه به افزایش میزان سزارین»، اظهار داشت:کارشناسان مدیریت مصرف خون و نظارت بیمارستانی ما از بیمارستان‌ها بازرسی داشتند و اعمال سزارین نسبت به روز‌های عادی افزایش پیدا کرده بود، اما مصرف و رزروخون هیچ تغییری پیدا نکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای ما مهم مصرف و رزرو خون بود، اما خوشبختانه رزرو و مصرف خون در روز گذشته افزایشی پیدا نکردو تغییری نسبت به روز‌های عادی در مصرف و رزرو خون نداشتیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود: مصرف خون در سزارین افزایش پیدا نمی‌کند و اگر رزرو خون انجام می‌دهند، برای این است که اگر خدای نکرده عوارضی ایجاد شد، مورد استفاده قرار گیرد، اما سزارین فی البدائع نیاز به خون ندارد.

مهدی زاده در پاسخ به این پرسش که «اکنون وضعیت اهدای خون در استان تهران چگونه است؟»، بیان داشت: اکنون روزانه تقریبا به طور متوسط بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ واحد خون اهدایی در استان تهران داریم و خوشبختانه آمار خوبی است.

وی اضافه کرد:امیدوارم این تعداد مراجعه تداوم داشته باشد؛ چراکه کرونا با بحران‌های دیگر متفاوت است؛ مثلا سیل یا زلزله حداکثر یک هفته تمام می‌شود، اما کرونا بحرانی است که قطعا تا پایان سال و حتی شاید سال آینده ادامه داشته باشد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران بیان داشت: مردم می‌توانند به صورت مستمر برای اهدای خون مراجعه کنند و این روند خوب ادامه پیدا کند. خوشبختانه ذخائر خونی خوبی با این آمار مراجعه می‌توانیم ایجاد کنیم و به درخواست بیمارستان‌ها پاسخ دهیم.

مهدی زاده متذکر شد: اکنون ما به بیش از ۹۰ درصد درخواست بیمارستان‌ها پاسخ می‌دهیم و آن ۱۰ درصد که پاسخ نمی‌دهیم، حالتی است که آن درخواست حالت بهینه‌ای نبوده؛ در حالی که امکان پاسخ دهی ۱۰۰ درصدی هم وجود دارد.

وی تاکید کرد: اکنون ذخائر خونی در استان تهران خوب است و ما خوشبختانه از بحران خارج شدیم، اما امیدوارم مردم در روز‌های سرد زمستان مراجعه کرده و خون اهدا کنند تا با توجه به اینکه آلودگی هوا هم به کرونا اضافه شده، مشکلی نداشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران در خصوص «اهدای پلاسما توسط بیماران کرونایی بهبود یافته»، ابراز داشت: چند روز وضعیت اهدا‌ی پلاسما از سوی این افراد بهتر شده و امیدوارم این روند اهدای پلاسما ادامه پیدا کند تا در این روز‌ها که تعداد بستری کرونا افزایش پیدا کرده روند افزایشی اهدای پلاسما ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی خون تهران مدیرکل انتقال خون استان تهران استان تهران مهدی زاده مصرف خون روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول است

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۵۱ قرار گرفته و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته به طور میانگین بر روی عدد ۵۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط پاک قرار داشت.

کد خبر 6062561

دیگر خبرها

  • بازگشت ملی پوشان به تمرین استقلال
  • آخرین وضعیت سعید راد در بیمارستان | چندین جراحی انجام شده اما هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده است
  • بازگشت ملی پوشان به تمرین استقلال/ برگزاری دو دیدار تدارکاتی
  • پست پرترافیک تیم‌ملی یک مدعی جدید پیدا کرد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • ۹۸ درصد آب بندان های مازندران پُر شدند
  • تشکیل پرونده برای سه واحد متخلف در بوکان
  • امدادرسانی به عشایر گرفتار شده در سیلاب‌ بخش شهیون
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول است
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)