Web Analytics Made Easy - Statcounter

میری از تشکیل پرونده های مربوط به احتکار و قاچاق فرآورده های نفتی و غیرنفتی در اداره کل تعزیرات حکومتی استان خبر داد و عدم کنترل و نظارت جدی دستگاه های متولی بر مبادی ورودی کالا را یکی از عوامل دخیل در این نوع اقدامات سودجویانه دانست.

ارسلان میری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان از تشکیل پرونده های مربوط به قاچاق فرآورده های نفتی و غیرنفتی در اداره کل تعزیران حکومتی استان خبر داد و افزود: پرونده ای مربوط به تانکرهای حمل گاز مایع تشکیل شده که توسط پلیس امنیت اقتصادی به این اداره کل ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در این باره توضیح داد: این پرونده حاکی از آن است قاچاقچیان مبادرت به قاچاق فرآورده های نفتی از مرکز کشور به مناطق شرقی می کردند.

 

 

 

وی ادامه داد: همچنین افرادی با قاچاق کردن فرآورده های غیر از گازوئیل، بنزین، نفت و گاز؛ تحت عنوان حلّال یا هیدروکربن اقدام به حمل قاچاق فرآورده های یارانه ای کرده و قاچاق سوخت را دامن می زنند.

 

 

میری عدم کنترل و نظارت جدی دستگاه های متولی بر مبادی ورودی کالا را یکی از عوامل دخیل در این نوع اقدامات سودجویانه دانست که در مرکز کشور دپو و از آنجا به شیوه های مختلف به سایر شهرستان ها ارسال می شود.

 

 

وی از دستگاه های متولی درخواست کرد با تشدید کنترل و نظارت مانع از وقوع چنین اقداماتی شوند و تصریح کرد: از دیگر پرونده های تشکیل شده موارد مربوط به احتکار است که سه فقره پرونده جدید همگی مربوط به لوازم یدکی خودور است که مورد خلاف یا فروش تقلبی و یا احتکار است.

 

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه پرونده های محتکرین خارج از نوبت و با دقت و سرعت رسیدگی می شود؛ خاطرنشان کرد: تعزیرات حکوتی متولی رسیدگی، صدور رأی و اجرای حکم برای تخلفات اقتصادی کشف شده توسط دستگاه های مربوطه است.

 

 

وی تعداد پرونده های احتکاری وارده در سال جاری را 75 مورد شامل احتکار برنج، سیمان، روغن و غیره به ارزش بیش از 70 میلیارد ریال دانست و گفت: در هشت ماهه نخست سال قبل 28 مورد پرونده ورودی شامل احتکار شکر، شوینده ها، لوازم آرایشی و غیره به ارزش بیش از 14 میلیارد ریال داشتیم که آمار پرونده های امسال رشد 168 درصدی را نشان می دهد.

 

 

 

میری تصریح کرد: دستگاه های متولی تولید، توزیع و نظارت بر بازار باید وظیفه خود را در قبال این سه مهم انجام دهند تا مردم دچار کمبود نشوند و باید با نیازسنجی جامعه در صورتی که تولید کفاف نمی دهد اقدام به صادرات کنند و بر فرآیند توزیع نیز نظارت داشته باشند.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: قاچاق سوخت میری تعزیرات حکومتی قاچاق فرآورده دستگاه های متولی حکومتی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی برای خودروهای سواری در مرز بازرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، احمد مجرد افزود: این طرح از ابتدای سال جاری و به منظور تسهیل در تردد مسافران عازم خارج از کشور در یکی از مرزهای منطقه ارومیه بطور کامل اجرایی شده است.

وی ضمن اشاره به اهمیت ارایه خدمات و تسهیلات سفرهای نوروزی گفت: مسافران عزیزی که با خودروی سواری عازم کشور ترکیه هستند می توانند قبل از مراجعه به مرز بازرگان، بصورت الکترونیکی نسبت به اخذ حواله سوخت آنلاین تردد مرزی اقدام کنند.

 مجرد در خصوص فرایند این دستاورد الکترونیکی افزود: رانندگان عزیز می توانند با مراجعه به سامانه فروش مرزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به آدرس wwt16.niopdc.ir نسبت به وارد کردن مشخصات خوردوی سواری دارای پلاک ترانزیت اقدام و حواله سوخت خود را بصورت الکترونیکی پرداخت نموده و در زمان مراجعه به مرز به سهولت و بدون معطلی از مرز خارج شوند.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه یکی از مناطق مرزی کشور بوده و کنترل فروش مرزی سوخت در ۴ مرز رازی، پلدشت، سرو و بازرگان تحت مدیریت منطقه ارومیه است.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های متولی بر مصرف سوخت نظارت کنند/ قاچاق گازوئیل با بارنامه‌های جعلی
  • کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق در سواحل مکران
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • کشف بیش از ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال
  • محکومیت ۱۱ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی برای خودروهای سواری در مرز بازرگان
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در ایرانشهر
  • کشف ۲۵۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در کرمان