Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@05:22:12 GMT

دستگیری ۲۷۷ محتکر و ۵۷ اخلالگر بازار سکه و ارز

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۸۳۰۷

دستگیری ۲۷۷ محتکر و ۵۷ اخلالگر بازار سکه و ارز

خبرگزاری فارس: نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای از کشف بیش از ۱۷ هزارتن کالای اساسی و ضروری مردم و دستگیری ۲۲۷ محتکر و ۵۷ نفر از اخلالگران بازار ارز، طلا و سکه خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: هفتمین مرحله طرح سراسری مبارزه با احتکار و گران فروشی اقلام اساسی و ضروری با اولویت ارزاق عمومی به مدت یک هفته در دهه سوم آبان ماه ۹۹ با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت رده‌های انتظامی استان ها، در سراسر کشور اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اجرای طرح مذکور، بیش از ۱۷ هزار تن انواع کالای ضروری و ارزاق عمومی از قبیل؛ برنج، روغن، گوشت، تخم مرغ، کره، آرد، حبوبات و... به همراه ۱۳۳ هزار قطعه انواع لوازم یدکی خودرو، ۱۵۷ هزار لیتر انواع روغن موتور و مواد شوینده، هزار و ۷۰۰ ورق MDF به ارزش بیش از سه هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال کشف شد.

در این طرح، ۲۲۷ نفر متهم دستگیر شده و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

گفتنی است در این طرح به دستگیری ۵۷ نفر از متهمان معاملات "فردایی" که اقدام به ایجاد التهاب در بازار، ارز، طلا و سکه از طریق معاملات فردایی در سطح کشور می‌کردند، اشاره شده است.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه یکی از مواردی که بازار طلا، سکه و ارز را ملتهب و قیمت آن‌ها را افزایش می‌دهد معاملات "فردایی" و تشکیل اتاق‌هایی به اصطلاح "کاغذی" بوده که عده‌ای سودجو فرصت طلب اقدام به این کار می‌کنند، آمده است: در معاملات "فردایی" هیچ گونه طلا و ارزی به صورت فیزیکی خرید و فروش نمی‌شود (خالی فروشی) و با ایجاد تقاضای کاذب باعث متشنج شدن بازار و افزایش کاذب قیمت‌ها می‌شود.

با توجه به اینکه متعاملین ارز، طلا و یا سکه فردایی، در حقیقت هیچ گونه طلا و ارزی در اختیار ندارند و معامله‌های آنان به صورت صوری و برای تهییج بازار و بالا بردن قیمت‌های واقعی انجام می‌شود و اینگونه معاملات در نظام پولی و بانکی کشور به رسمیت شناخته نمی‌شود و وجاهت قانونی ندارد.

پلیس امنیت اقتصادی ناجا با درک صحیح و به موقع از اقدامات اخلالگران بازار با انجام اقدامات اطلاعاتی تاکنون موفق به شناسایی و متلاشی کردن ۱۱ شبکه اصلی و دستگیری ۵۷ نفر از اخلالگران بازار در سراسر کشور شدند.

این اقدامات پلیس تاثیر مثبت در کاهش قیمت طلا و ارز داشته و با ناامن سازی محیط برای فرصت طلبان، کمک شایانی به جلوگیری از رشد هیجانی نرخ طلا و ارز، کاهشی شدن قیمت‌ها و ثبات قیمت در این بازار شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: اخلالگر بازار سکه و ارز نیروی انتظامی محتکر طلا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ با افت ۱۴۳۴ واحدی به ۲,۳۱۵,۳۷۰ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۰۷۷.۴۵ و احدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۶۴۴.۶۳۱ میلیارد سهم بود که طی ۳۱,۳۱۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۷۴۳.۹۲۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۷۸,۵۵۰.۴۸۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746290

دیگر خبرها

  • محرک جدید بورس
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد