Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مطالعه مرحله دوم طرح جامع مجتمع بندری شهید رجایی با هدف بررسی برنامه و ساماندهی ترافیک جاده ای درون این مجتمع آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا محمدی کراجی ران روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: هدف این طرح در واقع ساماندهی ترافیک جاده ای درون مجتمع بندری شهید رجایی و شبیه سازی ترافیک با هدف سهولت رفت وآمد و سرعت بخشی در امر جابجایی کالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص شبیه سازی ترافیک جاده ای درون مجتمع بندری اظهارداشت: برآورد تقاضای سفر به بندر، برآورد تقاضای پارکینگ به تفکیک ناوگان ورودی و خروجی، مدیریت صف در محل گیت های وردی و خروجی، ارزیابی ظرفیت شبکه معابر داخلی، نحوه ی ارتباط شبکه داخلی بندر با شبکه برون شهری حومه ها، بررسی نیازهای هندسی و همچنین زیرساختی و طراحی یکی از مهم‌ترین مواردی بوده که در این طرح به آن پرداخته شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، به دیگر محورهای مطالعه مرحله دوم طرح جامع این مجتمع بندری نیز اشاره کرد و گفت: استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت‌های محیطی براساس استانداردهای بین المللی و الزامات زیست محیطی با هدف ایجاد ارزش افزوده، برنامه ریزی راهبردی برای انجام فعالیت‌های هدفمند و هماهنگ در یک بازه زمانی بلندمدت و نیز شناسایی و تدوین ضوابط و مقررات مبتنی بر مولفه‌های اقتصادی از مهم‌ترین اصول و اهداف تدوین شده در این طرح

 است.

محمدی کراجی ران یادآورشد: طرح یادشده در چارچوب مطالعه طرح جامع بنادر بازرگانی کشور تدوین شده که پهنه های بندری، طرح‌های توسعه‌ای، بندر نفتی خلیج فارس و اراضی ۲۴۰۰ هکتاری الحاق شده به بندرشهید رجایی را در قالب ایجاد شهر لجستیکی و همچنین ساماندهی ترافیک جاده ای درون بندر را مورد ارزیابی و پایش قرار می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان به جایگاه استراتژیک بندر شهید رجایی اشاره کرد وگفت: حدود ۶۰ درصد از تجارت دریایی کشور از طریق این بندر صورت می‌گیرد.

بندر شهید رجایی از مهم‌ترین بنادر ایران به شمار می‌آید که تخلیه وبارگیری سالانه حدود ۱۱۰ میلیون تن انواع کالا را به تنهایی عهده دار است؛ این بندر بیش از ۵۵ درصد صادرات و وارات و ۷۰درصد ترانزیت بنادر کشور را به خود اختصاص داده و همچنین تخلیه وبارگیری ۹۰ درصد کالاهای کانتینری در این بندر انجام می‌گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مجتمع بندری شهید رجایی طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد

مدیرکل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: در فروردین امسال ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد علی موسی‌پورگرجی با بیان اینکه در فروردین رکورد 485 هزار و 352 تن تخلیه و بارگیری انواع کالا ثبت شد اظهار داشت: میزان 24 هزار و 767 تن رکورد تخلیه و بارگیری روزانه است. شاهد رشد 48 درصدی تبادلات کالایی نسبت به فروردین سال قبل هستیم.

وی با مطلوب خواندن ظرفیت‌های موجود در بندر امیرآباد ابراز امیدواری کرد به ظرفیت اسمی بندر امیرآباد برسیم.

مدیر کل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به  ظرفیت‌های بندرامیرآباد در سال گذشته در بخش دریایی و بندری خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هر بندر با  تخلیه و بارگیری کالا‌ها و تردد شناور‌ها مشخص می‌شود که بر اساس آمار عملکردی بندر امیرآباد با سهم 57 درصدی کالا از زیر ساخت‌ها و تجهیزات مدرن در تخلیه و بارگیری برخوردار است. با قرارگیری بر مدار توسعه با برنامه ریزی‌ انجام شده امیدواریم شاهد رشد و توسعه بندر امیرآباد باشیم.

وی گفت: با هدف گذاری مناسب در سال 1403 سرمایه گذاری‌ متنوعی در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی انجام می‌شود که منجر به ایجاد اشتغال، تخلیه و بارگیری کالا در زمینه‌ صادرات و واردات، تردد شناورها و توسعه ترانزیت در این بندر است.

یادآور می‌شود، بندر امیرآباد با  اراضی وسیع 1060 هکتاری اولین بندر نسل سوم کشور بوده و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر است که  سرمایه‌گذاری‌های در زمینه کاغذ، MDF، فولاد و نگهداری کالا‌های اساسی خصوصا غلات و روغن خوراکی در این بندر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری