Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: در حال حاضر ۷۰۰ خانواده در استان متقاضی فرزند خواندگی از شیرخوارگاه‌های استان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی قزوین، علیرضا وارثی در این باره اظهارداشت: تمام کودکان بدون سرپرست که به هر طریقی به بهزیستی ارجاع می‌شوند ظرف مدت چند ماه با مجوز دادگستری به خانواده‌ها واگذار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون هیچ کودک واجد شرایط واگذاری به خانواده‌های متقاضی در مراکز پرورشگاهی استان وجود ندارد و در واقع به ازای هر یک کودک ارجاع شده به مراکز پرورشگاهی استان ۱۰ نفر متقاضی هستند.

وارثی از اجرای طرح فرزندخواندگی و امین موقت هم خبر داد و گفت: بر اساس این طرح افرادی که والدین داشته اما صلاحیت نگهداری ندارند به طور موقت با مجوز دادگاه به خانواده ها معرفی می شوند که آمار بهزیستی استان در این بخش نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته میزان تماس با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان ۱۶۸ درصد رشد داشته که یکی از دلایل آن، افزایش تعداد مراکز اورژانس اجتماعی از سه مرکز  به هشت مرکز و همچنین افزایش آگاهی و فرهنگ سازی نسبت به فعالیت این مراکز بوده است.

وارثی بیان کرد: رشد آسیب ‌های اجتماعی در شرایط کنونی اهمیت زیادی دارد و مشکلات روحی ایجاد شده موجب  افزایش تماس‌ با اورژانس اجتماعی شده است.

وی اظهارداشت: وضعیت حمایت از دختران در معرض آسیب در خانه سلامت امسال نسبت به سال ۹۶، با رشد منفی ۱۶ درصدی بوده که نشان می‌دهد سامانه ۱۲۳ به طور تخصصی‌تر با این مسائل برخورد می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین همچنین از رشد ۱۶ درصدی حمایت از زنان در معرض خشونت خبر داد و افزود: طی سال گذشته ۶۷ زن در معرض خشونت تحت حمایت بهزیستی استان قرار گرفتند.

وارثی همچنین حمایت از افراد دچار اختلال هویت جنسی را یکی دیگر از خدمات این اداره کل در حوزه اجتماعی عنوان کرد و افزود: در سال ۹۷ میزان حمایت از این افراد در استان ۴۰ درصد رشد یافت.

‌مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: در سال ۹۷ تعداد مستمری بگیران بهزیستی استان از ۶ هزار نفر به ۲۱ هزار نفر رسید که آمار قابل توجهی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی قزوین مدیرکل بهزیستی بهزیستی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور از برگزاری پویش «مثبت ماه» ویژه ماه رمضان در راستای کمک به مددجویان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جواد حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پویش مثبت ماه ویژه ماه رمضان، پویش سازمان بهزیستی در پنج محور اساسی با محوریت برآورده کردن آرزوهایی همچون آرزوی ساختن یک خانه و زندگی (تامین جهیزیه مددجویان)، آرزوی ادامه تحصیل (بورسیه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش)، آرزوی شنیدن صدای مادر (تامین سمعک کودکان کم شنوا و تجهیزات توانبخشی)، آرزوی آینده شیرین برای ایتام (کمک به مهارت‌آموزی و رشد استعداد فرزندان بهزیستی) ️و آرزوی سربلندی بانوان سرزمینم (حمایت از بانوان سرپرست خانوار) طراحی شده است.

وی گفت: امید است هموطنان بتوانند با کمک‌های خود در این ماه عزیز در قالب پویش «مثبت ماه» کارهای خیر خود را انجام دهند.

بیش از 1.5 میلیون خانوار تحت پوشش چرخه مستمری سازمان بهزیستی هستند

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور راه‌های مشارکت در این پویش را تشریح کرد و گفت: خیران می‌توانند از طریق کد دستوری #123* و سامانه مشارکت سازمان به آدرس mosharekat.behzisti.ir و ارسال عدد یک به سامانه پیامکی 30000123 در این پویش مشارکت کنند.

حسینی همچنین شماره کارت 16 رقمی سازمان را نیز 6367957070707075 اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت
  • عید دیدنی روزانه مدیرکل زندان‌ها و دادستان مرکز آذربایجان‌غربی از خانواده زندانیان
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • ارائه ۸۶۱ خدمت تخصصی توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر