Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای از کشف بیش از ۱۷ هزار تُن کالای اساسی و ضروری مردم و دستگیری ۲۲۷ محتکر و ۵۷ نفر اخلالگر بازار ارز ، طلا و سکه خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نیروی انتظامی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هفتمین مرحله طرح سراسری مبارزه با احتکار و گران فروشی اقلام اساسی و ضروری با اولویت مقابله با احتکار ارزاق عمومی اجرا و بیش از ۱۷ هزار تن کالای اساسی و ضروری کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این اطلاعیه در تشریح جزئیات اجرای این طرح آمده است: هفتمین مرحله طرح سراسری مبارزه با احتکار و گران فروشی اقلام اساسی و ضروری با اولویت ارزاق عمومی به مدت یک هفته در دهه سوم آبان ماه ۹۹، با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت رده‌های انتظامی استان‌ها، در سراسر کشور اجرا شد.

در اجرای طرح مذکور، بیش از ۱۷ هزار تُن انواع کالای ضروری و ارزاق عمومی از قبیل برنج، روغن، گوشت، تخم مرغ، کره، آرد، حبوبات و... به همراه ۱۳۳ هزار قطعه انواع لوازم یدکی خودرو، ۱۵۷ هزار لیتر انواع روغن موتور و مواد شوینده، هزار و ۷۰۰ ورق MDF به ارزش بیش از سه هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال کشف شد.

در این طرح، ۲۲۷ نفر متهم دستگیر، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری ۵۷ نفر از اخلالگران بازار ارز، طلا و سکه

همچنین در ادامه این اطلاعیه به دستگیری ۵۷ نفر از متهمان معاملات "فردایی" که اقدام به ایجاد التهاب در بازار، ارز، طلا و سکه از طریق معاملات فردایی در سطح کشور می‌کردند، اشاره شده است.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه یکی از مواردی که بازار طلا، سکه و ارز را ملتهب و قیمت آن‌ها را افزایش می‌دهد معاملات "فردایی" و تشکیل اتاق‌هایی به اصطلاح "کاغذی" بوده که عده‌ای سودجو فرصت طلب اقدام به این کار می‌کنند، آمده است؛ در معاملات "فردایی" هیچ گونه طلا و ارزی به صورت فیزیکی خرید و فروش نمی‌شود (خالی فروشی) و با ایجاد تقاضای کاذب باعث متشنج شدن بازار و افزایش کاذب قیمت‌ها می‌شود.

با توجه به اینکه متعاملین ارز، طلا و یا سکه فردایی، در حقیقت هیچ گونه طلا و ارزی در اختیار ندارند و معامله‌های آنان به صورت صوری و برای تهییج بازار و بالا بردن قیمت‌های واقعی انجام می‌شود و اینگونه معاملات در نظام پولی و بانکی کشور به رسمیت شناخته نمی‌شود و وجاهت قانونی ندارد.

پلیس امنیت اقتصادی ناجا با درک صحیح و به موقع از اقدامات اخلال گران بازار با انجام اقدامات اطلاعاتی تاکنون موفق به شناسایی و متلاشی کردن ۱۱ شبکه اصلی و دستگیری ۵۷ نفر از اخلالگران بازار در سراسر کشور شدند.

این اقدامات پلیس تأثیر مثبت در کاهش قیمت طلا و ارز داشته و با نا امن سازی محیط برای فرصت طلبان، کمک شایانی به جلوگیری از رشد هیجانی نرخ طلا و ارز، کاهشی شدن قیمت‌ها و ثبات قیمت در این بازار شده است. منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی نیروی انتظامی احتکار بیش از ۱۷ هزار اساسی و ضروری طلا و ارز ۵۷ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره نشست مشترک مجلس و دولت درباره نوسانات نرخ ارز گفت: حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد در صحن مجلس قرائت می‌شود.

به گزارش تسنیم، صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز صحن مجلس در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در تذکری با تاکید بر عدم ضرورت رسیدگی به این موضوع در ایام پایانی دوره فعلی مجلس گفت: این اقدام در شأن و اقتدار مجلس نیست و طرح مذکور باید در فرصتی مقتضی بررسی شود.

وی در تذکری به هیئت رییسه مجلس تاکید کرد: قرار بود که موضوع مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را در مجلس بررسی کنیم؛ الان وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است. همچنین برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولید کنندگان می‌گوید [ارز] ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه کار می‌کند؛ بانک مرکزی باید به مردم جواب دهد.

بدری خاطرنشان کرد: کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی داده است، اما بانک مرکزی اصلاً آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است. بانک مرکزی بگوید سیاست ثباتی که گفتند چیست؟ باید به این موضوعات اساسی بپردازیم نه اینکه یک موضوع اساسی قانونگذاری را طی دو هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل تاکید کرد: پیرو مسائل مربوط به ارز در روز یکشنبه با دوستان‌مان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحث‌مان به چهارشنبه موکول شد و حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است