Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ ترور شهید محسن فخری زاده سخت مردم دیار مینودری را آزرده خاطر کرده و آنان معتقدند باید از عاملان و آمران حادثه تروریستی اخیر انتقام سخت و حساب شده‌ای گرفته شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین دشمنان انقلاب اسلامی ایران هیچگاه از دشمنی خود دست بر نداشته و برای اینکه ملت ایران را ناامید کنند، این مدل حرکات تروریستی و غیر انسانی را طراحی می‌کنند؛ البته این اقدامات وحشیانه بی پاسخ نخواهد ماند و حتما عاملین و آمرین آن توسط نیروهای نظامی و امنیتی مقتدر جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت مجازات خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشمنان انقلاب رشد، توسعه و پیشرفت کشور را نشانه رفته‌اند تا مانع این امر شوند؛ شهید محسن فخری زاده از عناصر موثر توسعه، پیشرفت و آبادی کشور در حوزه صنعت هسته‌ای بود که متاسفانه او را از دست دادیم اما این در حالی است که ایران اسلامی فقط یک سلیمانی و فخری زاده ندارد و سربازان انقلاب جبهه باطل را نابود خواهند کرد.

امام جمعه قزوین: امنیت ایجادشده توسط پلیس مائده معنوی خدا بر سفره مردم استوداع جانسوز با پیکر مطهر شهید فخری زاده؛ از معراج تا مرقد امام خمینی(ره)+فیلمعضو مجلس خبرگان رهبری: ملت ایران به‌موقع انتقام خون شهید فخری زاده را از دشمنان می‌گیرد

مردم قزوین این روزها که یکی از دانشمندان هسته‌ای برجسته کشور را از دست داده‌ایم در غم از دست دادن وی، خود را شریک با خانواده شهید بزرگوار می‌دانند و با دلی آکنده از نفرت نسب به رژیم جعلی صهیونیست‌ها و استکبار جهانی؛ اقدام غیر انسانی تروریست‌های جنایتکار را به شدت محکوم می‌کنند.

به گفته مردم دیار مینودری هنوز داغ از دست دادن سیدالشهدای محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی در سینه‌شان آرام نشده بود که باری دیگر یکی از شاخص‌ ترین سربازان اسلام در حوزه علم و دانش هسته‌ای را حادثه شوم ترور از ملت ایران گرفت اما این در حالی است که پیر و جوان عقیده دارند که باید به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "پیگیری مجازات قطعی عاملان و آمران این جنایت در دستورکار قرار گیرد" برگردیم تا بتوانیم یک انتقام حساب شده از عوامل ترور شهید محسن فخری زاده بگیریم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید فخری زاده شهدای هسته ای استانداری قزوین شهید فخری زاده شهدای هسته ای استانداری قزوین فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان

دانشمندان «دانشگاه استنفورد» و «دانشگاه پنسیلوانیا» به سرپرستی دکتر «مریم حاج فتحعلیان»، از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌های دهان و دندان استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، هنگامی که باکتری‌های مضر روی دندان‌ها یا زخم‌ها جمع می‌شوند، اغلب یک سد سفت و لزج را ایجاد می‌کنند که «زیست‌لایه»(Biofilm) نام دارد و آنها را به یک حریف سرسخت در برابر درمان‌های مرسوم تبدیل می‌کند.

به نقل از نانو مگزین، زیست‌لایه‌ها مانند قلعه‌های میکروسکوپی عمل می‌کنند، به محافظت از باکتری‌ها در برابر اثرات آنتی‌بیوتیک‌ها می‌پردازند و از بین بردن عفونت را به چالش می‌کشند.

یک روش پیشگامانه که توسط دانشمندان «دانشگاه استنفورد»(Stanford University) و «دانشگاه پنسیلوانیا»(UPenn) ابداع شده، نویدبخش مقابله با این مشکل بدون نیاز به آنتی‌بیوتیک است.

در این روش نوآورانه از نانوذرات طلا استفاده می‌شود که ذرات ریز طلا هستند و برای حمله موثر به زیست‌لایه‌ها مهندسی شده‌اند. پژوهشگران، روشی را برای پوشاندن این نانوذرات با شکر ابداع کرده‌اند که توانایی آنها را برای هدف‌گیری و چسبیدن به زیست‌لایه‌ها افزایش می‌دهد.

هنگامی که نانوذرات در جای خود قرار بگیرند، می‌توان آنها را برای تولید گرما و تخریب ساختار زیست‌لایه‌ فعال کرد و در نتیجه، باکتری‌های محصور در آن را از بین برد. این روش نه تنها به تجزیه زیست‌لایه‌ کمک می‌کند، بلکه راهی را برای ردیابی بصری فرآیند با استفاده از یک روش تصویربرداری منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد.

دکتر «لویزا راسل»(Luisa Russell) یک چهره پیشرو در تحقیقات بخش علوم و فناوری اکتشافی «موسسه ملی تصویربرداری زیست‌پزشکی و مهندسی زیستی»(NIBIB)، اهمیت این راهبرد بدون آنتی‌بیوتیک را برجسته کرد.

راسل توضیح داد: با استفاده از این پلتفرم می‌توانید زیست‌لایه‌ها را بدون جراحی جدا کنید. همچنین، این روش می‌تواند بیماران را در صورت حساسیت داشتن به آنتی‌بیوتیک‌ها یا ابتلا به سویه‌های مقاوم به دارو درمان کند.

همچنین، راسل بر اهمیت یافتن درمان‌های جایگزین تأکید کرد که به آنتی‌بیوتیک‌ها متکی نیستند. این نگرانی با توجه به افزایش مقاومت آنتی‌بیوتیکی و آلرژی‌ها تشدید می‌شود.

مشکل زیست‌لایه‌ها فراتر از مقاومت آنها در برابر آنتی‌بیوتیک‌هاست. شناسایی و ریشه‌کن کردن آنها بسیار دشوار است و یک چالش مهم در مراقبت‌های پزشکی و دندان‌پزشکی به شمار می‌رود. پژوهشگران به دنبال راه حلی بودند که بتواند به طور موثر به شناسایی و حذف زیست‌لایه‌ها بپردازد. آنها پاسخ خود را در نانوذرات طلا یافتند که به دلیل زیست‌سازگاری و توانایی ژ در تبدیل کردن موثر نور به گرما شناخته شده‌اند. از این ویژگی می‌توان برای اهداف درمانی استفاده کرد.

دکتر «مریم حاج فتحعلیان» پژوهشگر دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، استاد مهندسی پزشکی در «موسسه فناوری نیوجرسی»(NJIT) و پژوهشگر ارشد این پروژه ضمن صحبت کردن در مورد سرعت و کارآیی درمان، به ویژه برای عفونت‌های دهانی خاطرنشان کرد: این روش درمان به ویژه برای عفونت دهان سریع است. ما لیزر را به مدت یک دقیقه اعمال کردیم اما در حدود ۳۰ ثانیه می‌توانیم همه باکتری‌ها را از بین ببریم.

این پژوهش در «Journal of Clinical Investigation» به چاپ رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • انتقام وحشتناک عقاب از کلاغ پس از کشته شدن جوجه‌اش (فیلم)
  • لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای کاهش تصادقات جاده‌ای / بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود
  • پیکر مطهر شهید لطیف‌زاده در مشهد تشییع و خاکسپاری شد
  • مسئولان قم، از نگاه جزیره‌ای فاصله بگیرند
  • پیکر مطهر جانباز شهید در مشهد تشییع و خاکسپاری شد
  • مردمی کردن اقتصاد باید با جدیت دنبال شود