Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای سیاست های سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای در خصوص کنترل سرعت غیر مجاز کاربران جاده ای وهمچنین به استناد 22سامانه نصب شده تخلف عبور ومرور در محورهای خراسان شمالی طی دوماه اخیر بالغ بر 580 فقره تخلف سرعت متوسط ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، امین بهزادنیا رئیس اداره مدیریت راههای اداره  کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت : اداره مدیریت راهها با 22سامانه ثبت تخلف عبور و مرور تخلفات سرعت لحظه ای کاربران جاده ای را رصد میکند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوربین های ثبت تخلف علاوه بر سرعت لحظه ای، توان ثبت سرعت متوسط را نیز دارد که کلیه تخلفات ثبت شده توسط این سامانه ها به منظور اعمال قانون به پلیس راهور ناجا ارجاع داده می شود .

وی گفت: برخی رانندگان با نزدیک شدن به دوربین های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی، اقدام به کاهش سرعت خود می کنند، ولی غافل از این که این سامانه ها سرعت متوسط خودروها را نیز ثبت و به صورت هوشمند اقدام به ثبت تخلف می کنند.

بهزادنیا با تاکید بر این که قوانین راهنمایی و رانندگی به منظور کاهش حوادث جاده ای است، گفت: سرعت غیرمجاز یکی از مهم ترین عوامل بروز  تصادفات جاده ای می باشد که ضرورت دارد به هنگام رانندگی مورد توجه قرارگیرد.

وی با اشاره به استفاده از سامانه های پیشرفته ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان گفت: انواع سامانه های نظارتی، پلاک خوان و ثبت سرعت در محورهای خراسان شمالی فعال است که وضعیت جاده ها را به صورت شبانه روز پایش می کند.

بهزادنیا بیان کرد: 7 سامانه ثبت تخلف عبور ومرور نیز در محور سه راهی ایرج –جاجرم و گرمه – میامی نصب شده است که طی یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جاده راهداری سرعت تخلف سرعت متوسط ثبت تخلف جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک ۲ هزار تخلف سرعت در محورهای خراسان شمالی ثبت شد

محمد مشتری در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا هشتم فروردین، ۵۳۷ هزار و ۹۳۶ وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند.

وی در ادامه افزود: طی این مدت ۵۱۵ هزار و ۵۴۶ وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی خراسان شمالی خارج شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به ثبت تردد ۵ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۷۹ وسیله نقلیه در محورهای خراسان شمالی توسط ۵۱ تردد شمار برخط اظهار کرد: محور شیروان به بجنورد در ۶ فروردین، ساعت ۱۳ تا ۱۴ دارای بیشترین تردد بوده است.

مشتری تصریح کرد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک خوان در این بازه زمانی در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و ۷ فروردین ۱۴۰۳ و معادل ۴۰ درصد از کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

مشتری ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد سهم وسایل نقلیه غیربومی از کل وسایل نقلیه در استان افزایش داشته است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در ۸ فروردین، هزار و ۹۸۳ تخلف سرعت متوسط و لحظه‌ای در محورهای استان به ثبت رسید.

کد خبر 6064258

دیگر خبرها

  • نزدیک ۲ هزار تخلف سرعت در محورهای خراسان شمالی ثبت شد
  • ثبت ۱۹۸۳ تخلف سرعت در خراسان شمالی در ۸ فروردین
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران
  • جریمه سرعت غیر مجاز ۷۰۰ هزار تومان شد | جریمه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای این تخلف رانندگی | اعلام نرخ جدید برخی جرایم رانندگی توسط پلیس
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های فارس
  • راه‌اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • راه اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز راه اندازی می‌شود
  • تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی گیلان
  • تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی، جان ۹ نفر را گرفت