Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - آزمایشگاه فولاد سنگان به عنوان اولین آزمایشگاه در منطقه صنعتی و معدنی شرق کشور موفق به دریافت استاندارد آزمایشگاهی ایزو 17025 شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد سنگان، استاندارد 17025 ISO معیاری بین المللی و تخصصی ویژه ی آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون بوده که به احراز صلاحیت آزمایشگاه ها می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاندارد الزامات کلی جهت احراز صلاحیت انجام آزمون ها و همچنین نمونه برداری را مشخص نموده و دستورالعمل های استاندارد بین المللیISO 17025 برای همه سازمان های مجری آزمون و کالیبراسیون قابل استفاده می باشد.
قادری ( مدیر مهندسی کیفیت) با اعلام خبر اخذ استاندارد ایزو 17025 توسط واحد آزمایشگاه فولاد سنگان افزود :
واحد مهندسی کیفیت مشتمل بر 2 بخش آزمایشگاه و کنترل کیفیت بوده که وظیفه آن ارائه مطلوب خدمات آزمایشگاهی و کیفی به منظور بهبود مواد اولیه، محصول، قطعات یدکی و بهینه سازی فرآیندهاست.
وی از ضرورت اخذ این استاندارد در شرکت های صنعتی، معدنی گفت و افزود: سیستم کیفیت آزمایشگاه ایزو 17025 ISO ، با هدف ایجاد یک فرایند مدیریتی مستقل و مبتنی بر کیفیت، طراحی و مستقر شده تا با بهره‌گیری از این استاندارد، آزمایشگاه قابلیت ارائه خدمات با بهترین کیفیت را به مشتریان داشته و همچنین کلیه فعالیت‌های مدیریتی، فنی و تخصصی خود را به بهترین نحو اداره نموده و با اخذ گواهینامه‌ها و اعتبارنامه‌های ملی یا بین‌المللی، صلاحیت و شایستگی خود را به گیرندگان خدمات و گروه‌های ذینفع اثبات نماید.
مدیر مهندسی کیفیت فولاد سنگان، از نقش استراتژیک دریافت این استاندارد در فروش محصولات تولیدی گفت و افزود:
با دریافت استاندارد 17025 ISO در شرکت ها شاهد افزایش راندمان سیستم های فروش،بازاریابی،مدیریت بهره وری، مدیریت استانداردهای ضروری و توسعه برندینگ خواهیم بود.
وی دریافت این گواهینامه را حاصل تلاش شبانه روزی همکاران ، معاونین و مدیران سازمان دانست و اعلام داشت:
آزمایشگاه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در راستای بالابردن سطح کیفی خدمات خود و اخذ اعتماد مشتریان، پس از تکمیل تجهیزات و ارتقا فعالیت های آزمایشگاهی اقدامات لازم جهت اخذ استاندارد تخصصی تایید صلاحیت آزمایشگاه ها (ISO/IEC 17025) را از اوایل سال 98 شروع و در تیرماه این سال ثبت نام در مرکز ملی تایید صلاحیت انجام و در این حین فعالیت هایی چون آموزش های تخصصی، استفاده از دانش فنی فولاد مبارکه، انجام پیش ممیزی و غیره، نیز انجام شد.
پس از پذیرش اولیه درخواست و تایید صلاحیت در اوایل اسفند 98، ممیزی آزمایشگاه فولاد سنگان توسط مرکز ملی تایید صلاحیت به پژوهشگاه استاندارد کرج محول گردید.
قادری از تلاش مجدانه پرسنل این واحد در تکمیل مستندات و انجام امور محوله گفت و بیان داشت:
مستندات مورد نیاز به سرعت تکمیل و در اختیار این پژوهشکده قرار گرفت تا ممیزی آزمایشگاه قبل از شروع سال جدید برنامه ریزی و اجرا گردد اما متاسفانه با اوج گیری انتشار ویروس کرونا این مهم محقق نگردید و برنامه های پژوهشگاه لغو و به سال بعد موکول گردید. با امیدواری به اتمام بحران کرونا برنامه ریزی از فروردین تا تیرماه 99 بطول انجامید.
با توجه به تغییر ورژن استاندارد و برنامه مرکز ملی تایید صلاحیت مبنی بر انجام ممیزی بر اساس مدل جدید از ابتدای سال 99، آزمایشگاه فولاد سنگان جزو اولین آزمایشگاههای سطح کشور بود که بر اساس این ورژن ممیزی گردید. با تایید کامل مدارک و مستندات در آخرین مرحله اخذ استاندارد نیاز به تایید کمیته فنی مرکز ملی تایید صلاحیت بود که این مهم نیز درآبان ماه انجام و اعطای گواهینامه 17025 توسط آزمایشگاه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در خروجی سایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران قرارگرفت.
به گزارش روابط عمومی فولاد سنگان، محصول با کیفیت مهمترین شاخصه ی تولید در بازار رقابتی است و انشالله آزمایشگاه فولاد سنگان( بعنوان اولین آزمایشگاه استاندارد معدنی در شرق کشور) با تلاش شبانه روزی و پیاده سازی استانداردها و به روز نمودن خطوط آزمایشگاهی و …، در صدد افزایش سطح کیفی خدمات ارائه شده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرکز ملی تایید صلاحیت اولین آزمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح عیدانه استاندارد؛ ارزیابی بیش از ۴ هزار مرکز خدماتی کشور

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما از سازمان ملی استاندارد ایران؛ در اجرای این طرح نسبت به ارزیابی انطباق خدمات مربوط به ماه مبارک رمضان و عید نوروز از لحاظ ایمنی بهداشت و سلامت عمومی در مراکز عرضه و فروش مواد غذایی از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های پروتئینی با منشاء حیوانی، لبنیات، سبزی‌های آماده مصرف و صیفی جات فراوری شده، آبمیوه‌های خالص و مخلوط، نان‌های فانتزی، خشکبار و شیرینی فروشی‌ها کنترل‌های لازم صورت می‌گیرد.   در طرح ویژه عیدانه، رستوران ها، قهوه خانه‌ها، هتل‌های ۱ تا ۵ ستاره، هتل آپارتمان‌ها، زائرسراها، مجتمع‌های بین راهی، پایانه‌های اتوبوسرانی بین شهری، ایستگاه‌های مسافری راه آهن، فرودگاه‌ها و مراکز قالیشویی نیز ارزیابی می‌شوند.   طرح ویژه عیدانه در هزار و ۳۷۶ مرکز فروش مواد غذایی، هزار و ۱۴۰ مراکز عرضه خشکبار و شیرینی، هزار و ۱۱۱ رستوران و قهوه خانه، ۲۲۱ مرکز قالیشویی، ۱۳۲ هتل ۱ تا ۵ ستاره، ۱۱۷ مجتمع بین راهی، ۷۰ هتل آپارتمان، ۵۲ پایانه اتوبوسرانی بین شهری، ۴۷ ایستگاه راه آهن، ۳۱ فرودگاه اجرا می‌شود که نتایج تحلیلی و تکمیلی ارزیابی انطباق این خدمات پس از طی شدن مراتب ارزیابی به اطلاع عموم خواهد رسید.   براساس این گزارش، مهمترین اهداف طرح عیدانه جهش تولید و ارائه خدمات در تراز استاندارد در کشور تقویت اعتماد عمومی به کیفیت خدمات، ایجاد زمینه مشارکت مردمی در راستای احقاق حقوق عامه در سطح ملی، جلب اعتماد عمومی و اطمینان آفرینی، صیانت از ایمنی سلامت و حقوق عامه مردم، فراهم نمودن بستر‌های لازم برای آرامش خاطر و اطمینان ذینفعان و استفاده کنندگان از کیفیت خدمات در طول سال به ویژه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد.   در همین راستا، تعیین میزان انطباق خدمات ارائه شده به مردم با استاندارد‌های مرتبط آن، توسعه شادی در میان آحاد جامعه، پایش و رصد اساسی ارزیابی انطباق خدمات از منظر ایمنی سلامت و بهداشت مطابق با ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، فراهم شدن زمینه شناخت مسائل و نیاز‌های استان‌ها در زمینه ارتقای کیفیت خدمات، فراهم شدن زمینه لازم برای آسیب شناسی و امکان سنجی موارد مورد نیاز جهت بازنگری استاندارد‌های مربوطه، یجاد فرصتی مناسب برای معرفی ماموریت‌ها و تکالیف سازمان، افزایش و تاثیرگذاری در ارتقای سطح رضایت ملی در جامعه، ایجاد فرصت برای خلق مشارکت‌های بین دستگاهی و هم افزایی برای ارائه خدمات بی‌منت از دیگر اهداف این طرح است.

دیگر خبرها

  • فجایع غزه، آزمایشگاه سنجش میزان پایبندی دولت‌ها به حقوق بشر است
  • اولین واکنش دولت رئیسی به سخنان روحانی در مورد بنزین و اعتراضات 98: همین دروغگویی‌هاست که باعث رد صلاحیت می‌شود!
  • واردات کالای بی کیفیت به صفر رسیده است
  • کارگروه تحقق شعار سال در استاندارد البرز تشکیل شد
  • طرح عیدانه استاندارد؛ ارزیابی بیش از ۴ هزار مرکز خدماتی کشور
  • تدوین اولین استاندارد آموزشی اطفای حریق در قطار
  • (ویدئو) روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • ببینید| روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • طراحی و تولید اسپری‌های بینی در حجم های متفاوت برای اولین بار در کشور
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان