Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا احدی، دبیر انجمن تغذیه البرز  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: ویار غذایی حالتی است که گاهی نسبت به برخی مواد غذایی و یا مزه ها گرایش بیشتری پیدا می کنیم.

دبیر انجمن تغذیه البرز افزود: اغلب در بارداری ها، اختلال خلق ناشی از کمبود املاح و  ویتامین ها ایجاد می شود که برای رهایی از این اختلال هورمونی باید برخی از دانستنی های پزشکی توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احدی با اشاره به این که میل به شکلات از علت  های کمبود منیزیم در زنان باردار به شمار می رود گفت:مصرف پودر کاکائو تلخ، آجیل، سبزیجات ومیوه راه حل مناسبی برای درمان هوس غذایی   است.

اودر ادامه  با بیان این که میل به خاک، مهر نماز، یخ، برنج خام  از علت های  کمبود آهن است  افزود: مصرف گوشت، حبوبات، خرما، سبزیجات برگ سبز، آجیل برای افرادی که ویار غذایی دارند  توصیه می شود.

دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: میل به شیرینی ،کیک وغذاهای شیرین  از کمبود سروتونین، پروتئین، کرومیوم ناشی می شود که با خوردن غذاهای  پروئینی، آجیل، موز، ماهی، سبزیجات و کلم قابل در مان است.

احدی افزود: کسانی که میل به غذاهای شور و نمکی دارند از  کمبود اختلال الکترولیت ها و املاح بدن رنج می برند که باید میوه ،سبزی و پروتئین ، آجیل و  آب کافی مصرف کنند.

او گفت:زنان باردار برای رهایی از ویار غذایی  باید سطح استرس را کاهش دهند  و  مصرف  آب کافی و استفاده از  پروتئین ها را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

انتهای پیام / ر .ن  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هوس های غذایی تغذیه سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بسته غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، زینل پور گفت: بر اساس اعلام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیر خوار در تمام استان‌های کشور تامین شده است.

وی ادامه داد:طرح یسنا شارژ اعتباری مبلغ ۶۰۰ هزار تومان برای خرید بسته غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند زیر دوسال دهک اول تا سوم جامعه است.
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد، افزود:این طرح از ۳۰ فروردین با شارژحساب سرپرستان خانوار آغاز شد و مادران دارای فرزند زیر دوسال دهک یک تا سه می‌توانند بسته غذایی ۱۶ قلم کالایی و بسته بهداشتی هم شامل پوشک، شامپو و صابون را دریافت کنند.
وی ادامه داد: در طرح کالابرگ الکترونیک ۱۱ قلم کالایی است که در طرح یسنا علاوه بر این ۱۱ قلم کالا، غلات، مغزیجات، میوه و سبزیجات نیز  گنجانده شده است. 
زینل پور گفت: اطلاعرسانی مشمولان طرح از طریق پیامک وزارت رفاه صورت گرفته است ومادران مشمول از طریق برنامه کاربردی شما هم می‌توانند از شارژ اعتبار آگاه شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)
  • خوش خبری برای مادران دارای فرزند شیرخوار در یزد
  • تخصیص بسته غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار
  • خودآزاری با برخی رژیم‌های غذایی!
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید
  • مسکن های بی خطر در دوران بارداری
  • اهمیت صبحانه برای کودکان
  • ممنوعیت‌های غذایی در دوران بارداری