Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@07:55:14 GMT

مبلغ وام ازدواج افزایش پیدا می‌ یابد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۸۷۷۴

مبلغ وام ازدواج افزایش پیدا می‌ یابد؟

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره مشخص نبودن رقم قطعی «وام ازدواج» سال آینده در لایحه بودجه ۱۴۰۰، اظهار کرد: بارها گفته‌ایم که ما مخالف افزایش رقم وام‌ ازدواج در جهت کمک به جوانان نیستیم اما باید دستورالعمل‌های لازم در جهت جلوگیری از سوء استفاده و آسیب‌های احتمالی افزایش رقم وام ازدواج تدوین شود و مجلس هنگام تصویب و یا افزایش مبلغ پیشنهادی برنامه و بودجه به این نکات توجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پول نیوز، محمد مهدی تندگویان با تاکید بر اینکه تامین تضامین و بازپرداخت وام‌ ازدواج باید در توان زوجین باشد، گفت: تاکنون دستور العملی توسط بانک مرکزی برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از افزایش رقم وام ازدواج تدوین نشده است، از سوی دیگر در تمام این سال‌ها با افزایش رقم وام ازدواج شاهد افزایش تعداد ازدواج‌ها نبوده‌ایم.

در حالی که زمزمه‌هایی از افزایش رقم وام ازدواج در سال آینده از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان به گوش می‌رسد، تندگویان معتقد است که برای افزایش آمار ازدواج جوانان باید هم‌راستا با پرداخت وام ازدواج، راهکارهای بلندمدت نظیر مسکن ارزان زوجین و یا تامین اشتغال پایدار برای زوجین را در پیش گرفت چراکه در غیر این صورت با افزایش رقم وام ازدواج شاهد افزایش تعداد ازدواج نخواهیم بود.

تندگویان افزود: هرسال آمار ازدواج کاهش بیشتری داشته است. ما نیازمندیم تا در کنار رسیدگی به موضوعات اقتصادی، فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش جوانان به سمت تشکیل زندگی و خانواده، برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی بلند مدتی را همگام با سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده در پیش گیریم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در انتها گفت: افزایش رقم وام ازدواج در سال آینده باید بر مبنای بررسی کارشناسانه و مشخص انجام شود تا زوجین توان بازپرداخت آن و تامین تضامین لازم را داشته باشند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وام ازدواج ازدواج فرهنگ سازی تضامین بازپرداخت افزایش رقم وام ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد

به گزارش همشهری آنلاین، سیدرضا فاطمی امین گفت: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

کد خبر 846408 منبع: تسنیم برچسب‌ها رضا فاطمی امین - وزیر صمت خبر مهم بازار خودرو خودرو خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • وزیر صمت:‌ مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد