Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعودی ها در مرکز یمن روزهای بسیار سختی را پشت سر می گذارند و با ازدست دادن پایگاه ماس روحیه خود را نیز باخته‌اند و حالا با فرار از شهر مارب تلاش می کنند از آبروریزی بیشتر جلوگیری کنند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم به نقل از مشرق، از شمال غرب استان مارب خبر می رسد، درگیری ها میان رزمندگان یمنی و عناصر ائتلاف سعودی در حومه شمال شرق و شرق پایگاه مهم و راهبردی «ماس» در محور غربی بخش «رغوان» ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای گذشته و پس از آزادی پایگاه ماس، جنگنده های سعودی به صورت متوالی مواضع رزمندگان یمنی و مناطق مسکونی را در بخش های غربی استان مارب هدف قرار دادند اما این حملات نتیجه ای نداشته و معادلات را در میدان نبرد به سود نیروهای ائتلاف تغییر نداده است.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در حومه پایگاه ماس دنبال می کند به جزئیات درگیری ها در این محور اشاره کرد و افزود: نیروهای ائتلاف ضد حملات خود را با پشتیبانی جنگنده های سعودی انجام می دهند و در تلاش هستند منطقه «وادی ماس» را دوباره به اشغال دربیاورند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، عناصر ائتلاف سعودی درصدد هستند با اشغال منطقه «وادی ماس» راه را برای رسیدن به ورودی های پایگاه «ماس» از محور شمال شرقی باز کنند که با مقاومت نیروهای یمنی مواجه شده اند و ناکام مانده اند.

این منبع میدانی افزود: همزمان با ضد حملات مزدوران سعودی، رزمندگان یمنی تلاش می کنند با انجام عملیات های دقیق به پیشروی ها در این محور ادامه دهند و عناصر ائتلاف را از پایگاه استراتژیک ماس دورتر کنند تا خطری متوجه این مقر بسیار مهم نباشد.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای یمنی در جریان حملاتی که علیه عناصر ائتلاف سعودی در حومه پایگاه ماس ترتیب دادند، موفق شدند مناطقی از غرب بخش رغوان از جمله «الساحل، ال سره و... » را پس از درگیری های سنگین از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

وی با بیان این که رزمندگان با عملیات های دقیق توانستند نیروهای ائتلاف را از محور شمال شرق پایگاه ماس حدود 8 کیلومتر عقب برانند، گفت: نیروهای یمنی درصدد هستند همزمان با تامین امنیت حومه پایگاه ماس به پیشروی ها ادامه دهند و خود را به مرکز بخش رغوان برسانند.

با پاکسازی کامل بخش «رغوان» ، علاوه بر امن شدن پایگاه ماس، امنیت بخش هایی از جنوب استان الجوف به همراه مناطق شمالی بخش «مدغل» به طور کامل تامین می شود و نیروهای ائتلاف در موقعیت ضعیف تری قرار خواهند گرفت.

براساس اطلاعات به دست آمده، برخی قبایل (الجدعان) در بخش رغوان با ائتلاف سعودی همکاری می کنند تا پیشروی های نیروهای یمنی را در شمال غرب استان مارب کند کنند اما روند تحولات میدانی نشان می دهد که چاره ای جزء تسلیم شدن و تغییر موضع ندارند.

در جریان درگیری ها در محورهای غربی استان مارب (حومه پایگاه ماس و بخش رغوان) شماری از عناصر ائتلاف سعوی کشته و زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام چند فرمانده میدانی از جمله «محمد الأجدعی، صقرالأجدعی، مبارک الأجدعی، محمد الأجدعی و...» دیده می شود.

همزمان با ادامه پیروزی های رزمندگان یمنی از شهر مارب خبر می رسد، ائتلاف سعودی گروهی دیگر از نظامیان و تجهیزات خود را از پایگاه تداوین در شمال این شهر خارج کرده و به سمت مناطق مرزی فرستاده است.

سعودی در روزهای گذشته نیز شماری از نیروهای نظامی خود را به همراه تجهیزات نظامی سنگین از حومه شهر مارب خارج و به سمت مناطق مرزی عربستان بازگردانده بودند و همین مسئله نشان می دهد که روحیه خود را از دست داده اند و امیدی برای تغییر وضعیت ندارند و شکست را تا حدود زیادی پذیرفته اند.

از سویی دیگر، عناصر ائتلاف سعودی نیز به صورت گسترده در مناطق مختلف شهر مارب مستقر شده اند و تمامی تحرکات و رفت و آمدها را به طور کامل رصد می کنند و به گفته منابع میدانی این اقدامات با پیشروی رزمندگان یمنی به سمت شهر در حال انجام است و این تحولات نشان می دهد سعودی ها از استقبال و همکاری مردم با رزمندگان به شدت هراس دارند و به همین دلیل وضعیت را امنیتی کرده اند.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عناصر ائتلاف سعودی نیروهای ائتلاف رزمندگان یمنی نیروهای یمنی منبع میدانی استان مارب درگیری ها شهر مارب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است

سید احمد پورفرجی رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به آیه صریح "فبشّر عباد الّذین یستمعون القول فیتّبعون احسنه" و با تأکید بروز اختلاف در جبهه انقلاب بر سر ماندن یا نماندن شهردار اهواز اظهار کرد: حضور آقای امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای ارزشی و انقلابی شده است بالاخره وی خواهد رفت چه در زمان کوتاه مدت و چه بلند مدت؛ ولی اختلافات داخلی ایجاد شده بین نیروهای انقلابی ماندگار می‌شود و فراموش نخواهد شد.

پورفرجی با تاکید بر اینکه "ما نباید شهر را فدای یک نفر کنیم"، بیان کرد: نگاه شورای ائتلاف به فرد نیست بلکه نگاه ما به مردم و مطالبات مردمی است و از این رو ما ملزم به انجام نقد منصفانه برای رضای خدا و مطالبات مردم هستیم. تکلیف شرعی این نیست که ما تلاش کنیم یک نفر را در شهر نگه‌داریم، بلکه تکلیف ما این است که کلانشهر اهواز باید در شأن مردم باشد.

اعضای غایب شورا مقصرِ اختلال در خدمات‌رسانی به مردم

وی گفت: البته آنچه ما در میدان مشاهده می‌کنیم نشان می‌دهد که کار خاصی برای شهر اهواز انجام نشده، و فضای عمرانی و خدمات شهری موجود زیبنده کلانشهر اهواز نیست، و باید در این زمینه تجدید نظر انجام شود. حالا این تجدیدنظر یا باید توسط شهردار انجام شود و یا اینکه مدعی‌العموم یا استاندار به این موضوع ورود کنند تا این مسئله در یک بازه زمانی حل شود که یا شهردار استعفا دهد و یا اینکه به صورت دیگری مشکل حل شود.

وی با اشاره به غیبت برخی اعضای شورای شهر در جلسات شورا گفت: در حال حاضر به دلیل غیبت برخی از اعضا لوایحی بر زمین مانده و مورد تصویب قرار نگرفته است و چنین رویکردی که از سوی این افراد دنبال می‌شود به هیچ وجه شایسته‌ی مردم اهواز نیست چرا که در خدمات‌رسانی به مردم اختلال ایجاد کرده است و در این زمینه اعضای غایب شورای شهر مقصر هستند.

پورفرجی همچنین با بیان اینکه مردم اهواز نسبت به آبگرفتگی‌های اخیر معترض هستند، ادامه داد: علی‌رغم بودجه‌های کلانی که برای رفع معضل آبگرفتگی در اهواز اختصاص یافته است اما این مشکل هنوز به قوت خود باقی است و موجبات نارضایتی شدید مردمی را فراهم کرده است. این معضل باید هر چه سریعتر و به صورت زیربنایی حل شود.

وی با بیان اینکه تمامی اعضای شورای شهر برای ما محترم هستند، خاطرنشان کرد: باید این موضوع را قبول کنیم که در حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری اقدام قابل توجهی در کلانشهر اهواز انجام نشده است که این اشکال به شهرداری اهواز برمی‌گردد.

مدیر ناتوان باید کنار برود

پورفرجی گفت: اگر مدیری به دلایل مختلف نظیر بیماری یا ناتوانی؛ تعللی در خدمت به مردم داشته باشد، باید شخصا این موضوع را به مافوق خود اعلام کند که نمی‌تواند به مسوولیت ادامه دهد. چرا که مدیران شرعا مکلف به خدمت به مردم هستند و اگر چنین مدیرانی در استان داریم باید خودشان از مدیریت کناره‌گیری کنند.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان بیان کرد: در مورد شهردار اهواز نیز حرف ما این است که با توجه به اینکه شهردار از خانواده معظم شهداست و دیدگاه انقلابی دارد، از نظر وجدانی، عقلی و شرعی در برابر شهدا مسئول است و باید به این سوال جواب بدهد که آیا مسئولیت شهرداری را به نحو مطلوب انجام داده است؟

وی تصریح کرد: همه مدیران باید بدانند که "جایگاه مدیریتی" در حکم یک امانت محسوب می‌شود که مردم و نظام اسلامی به یک مدیر عطا کرده است و دین اسلام، قرآن، اهل بیت، امام امت و رهبر معظم انقلاب به ما یاد داده‌اند که انسان یا نباید مسوولیتی را بپذیرد و یا اگر مسوولیتی را قبول کرد باید با تعهد، ایثار و به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمت کند.

پورفرجی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن اشاره کرد موقعیت و جایگاه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در کشور و استان خوزستان است البته مردم از نقش و جایگاه شورای ائتلاف استان در بین مردم و مسئولین آگاه هستند.

وی با بیان اینکه این تشکیلات به خاطر مردم ایجاد شده است، افزود: اعضای شورای ائتلاف نیز کاملا به وظایف خود آشنا هستند و می‌دانند که باید مطالبات مردمی را در حوزه‌های عمرانی،اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی ،بهداشت و...مورد پیگیری قرار دهند.

پورفرجی ادامه داد: مردم نیز باید بدانند که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بر اساس شرح وظایفی که دارد بدون هیچ ملاحظه‌ای از حقوق آنان دفاع می‌کند و هیچگاه از رسالتی که بر عهده دارد کوتاه نخواهد آمد چرا که هدف این شورا خدمت به مردم است و اگر انتقادی از مسوولین صورت می‌گیرد، برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و خدمت‌رسانی به معنای واقعی کلمه به مردم است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899337

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند