Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانی گفت: درایام تعطیلی کرونایی، بیمه شدگان تامین اجتماعی برای دریافت خدمات درمانی نیازی به ارائه دفترچه بیمه ندارند وتنها ارائه کارت ملی یا اعلام کدملی کافی خواهد بود.

« علی جهانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: بیمه شدگان این سازمان در ایام تعطیلی کرونایی شهرهای قرمز بدون دفترچه هم میتوانند به پزشک مراجعه کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


مدیر کل تامین اجتماعی استان لرستان افزود: با توجه به تعطیلی شعب تامین اجتماعی و کارگزاریهادر شهرهای قرمز و تلاش برای کاهش تردد مراجعین به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا لازم نیست بیمه شدگان برای دریافت دفترچه جدید به شعب تامین اجتماعی وکارگزاریها مراجعه کنند.

 

 

وی بیان کرد: آنها میتوانند با ارائه جلد دفترچه درمانی که حاوی شماره بیمه و مشخصات بیمه شده است و یا ارائه کارت ملی یا اعلام کدملی  در مراجعه به پزشک خدمات خود را دریافت نمایند .

 

جهانی با اشاره به ضرورت توسعه خدمات غیرحضوری در شرایط شیوع کرونا، اذعان داشت: شرایط حاکم بر جامعه مبنی بر شیوع بیماری کرونا و لزوم اجرای سیاستهای دولت در راستای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان را بر آن داشت تا خدمات الکترونیکی خود را برای آرامش و رفاه شرکای اجتماعی و جلوگیری از شیوع کرونا توسعه و گسترش دهد که اجرای طرح 3070 نیز در این زمینه طراحی شده است.

 

وی بیان کرد: براساس آن سازمان تا پایان بهمن 30 نوع خدمت دیگر خود را که تاکنون به صورت حضوری انجام می شد غیرحضوری و الکترونیکی می کند.

 

جهانی با اشاره به مصارف و تعهدات ناشی از بروز و شیوع بیماری کرونا افزود: در اثر بیماری کرونا تعداد زیادی از کارگران برخی کارگاه های استان بیکار و متقاضی بیمه بیکاری گردیده که سازمان تأمین اجتماعی در این شرایط قریب به 20 هزار نفر از کارگران بیکار شده استان را تحت پوشش قرار داده و ماهانه به طور متوسط 300 میلیارد ریال صرف پرداخت بیمه بیکاری به این قشر می گردد.

 

وی با اشاره به تسهیلات قانونی تامین اجتماعی به بیمه شدگان مبتلا به کرونا گفت: غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگانی که به کرونا مبتلا می شوند در صورت داشتن شرایط قانونی پرداخت می شود. این تسهیلات به بیمه شدگان متأهل یا متکفل به میزان سه چهارم میانگین حقوق و مزایای روزانه در آخرین 90 روز قبل از شروع بیماری و بیمه شدگان مجرد معادل دو سوم حقوق و مزایا است.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان اظهار کرد: دوره پرداخت غرامت استراحت پزشکی بدون دریافت حق بیمه به عنوان سابقه بیمه پردازی محسوب میشود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: خدمات غیر حضوری دفترچه درمانی تامین اجتماعی تامین اجتماعی بیماری کرونا بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جراحی علمداری بااشاره به اینکه سال گذشته ۳۹۴ هزار و ۶۴۸ بیمه شده تحت پوشش این سازمان از خدمات آزمایشگاهی مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی استفاده کردند، گفت: سهم سازمان برای پوشش هزینه‌های این آزمایش‌ها بیش از ۳۵۶ میلیارد ریال بود.

وی افزود: این آمار نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد از لحاظ میزان مراجعه و بیش از ۷۲ درصد از لحاظ میزان هزینه رشد داشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ادامه داد: سال گذشته در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان زنجان بیش از ۱۱۲ هزار بار برای خدمات آزمایشگاهی مراجعه شده که نسبت به سال ماقبال آن هشت درصد رشد داشته است.

جراحی علمداری با تأکید بر اهمیت دقت در نتایج آزمایش‌ها در روند بهبود بیماران، گفت: در مراکز درمانی تأمین اجتماعی نیز مثل آزمایشگاه‌های مراکز طرف قرارداد روند خدمت و دقت در خدمات به طور مستمر رصد می‌شود تا از هرگونه انحراف و خطا در خدمات تشخیصی آزمایشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید.

دیگر خبرها

  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند