Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، «مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN)» با همکاری مجموعه چالش‌های نوآوری و فناوری «Innoten» و با هدف توسعه محصول با استفاده از دستگاه اسپارک پلاسما زینترینگ (SPS)، به دنبال حمایت از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه است.

روش اسپارک پلاسما زینترینگ یک روش تحت فشار است که براساس تخلیه الکتریکی پالس­‌های جریان در فاصله بین ذرات پودر و تولید اسپارک (جرقه) عمل می­‌کند،  زمانی که اسپارک ناشی از تخلیه الکتریکی در محل اتصال یا فاصله بین ذرات پودر ایجاد می‌­شود، حرارت موضعی در ستون تخلیه، باعث افزایش آنی دما تا بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد می­‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حرارت بالا سبب تبخیر ناخالصی‌­ها و همچنین تبخیر سطحی ذرات پودر در محدوده اسپارک می­‌شود. بلافاصله پس از این ناحیه تبخیر، یک منطقه ذوب سطحی ایجاد می‌شود. این نواحی ذوب سطحی از طریق جریان الکترون­‌ها (در طی زمان وصل جریان) و ایجاد خلأ (در طی زمان قطع جریان) به سمت هم کشیده شده و ناحیه گلویی را تشکیل می­‌دهند.

این تکنولوژی کاربردهای زیادی در حوزه‌های مختلف مانند صنایع دفاع، خودروسازی، هوافضا، الکترونیک و اپتیک، بیومواد، انرژی دارد که نیازمند قطعات با چگالی بسیار بالا (نزدیک به چگالی تئوری) و یا قطعات بسیار مستحکم با تخلخل کنترل شده است.

آیکن از علاقه‌مندان دعوت کرد تا با ارسال طرح‌های پیشنهادی خود از فرصت همکاری با مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی و استفاده از زیرساخت‌های این مجموعه به منظور تجاری سازی محصول مورد نظر ‌به همراه اعطای ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی به سه طرح برگزیده بهره‌مند شوند.

فراهم‌آوردن فضای کار و تحقیقات،  تامین تجهیزات و دستگاه موردنیاز اجرای طرح، از مقیاس آزمایشگاهی تا نیمه‌صنعتی،  تامین مواد اولیه،  تخصیص گرنت شبکه آزمایشگاهی به‌منظور انجام تست‌ها و آنالیزهای ارزیابی عملکرد، همراهی با فرد توسعه‌­دهنده تا مرحله تجاری­‌سازی محصول، بهره‌­مندی از مشاوره­‌های تخصصی راه‌­اندازی کسب و کار و خدمات کریدور خدمات فناوری تا بازار از جمله حمایت‌های آیکن به شمار می‌رود.

برچسب‌ها ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو فراخوان دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو فراخوان دانش بنیان ها ستاد توسعه فناوری نانو فناوری نانو فراخوان دانش بنیان ها اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شغل‌های فنی که با هوش مصنوعی از بین نمی‌روند

درست است که هوش مصنوعی شغل ها و صنایع زیادی را تصاحب خواهد کرد، اما همانطور که در برخی رسانه ها نیز گزارش شده است، هوش مصنوعی نمی‌تواند تمام مشاغل را تسخیر کند. در واقع هوش مصنوعی خود یک فناوری جدید است که منجربه ایجاد بخش‌های جدید و میلیون‌ها شغل و تغییرات احتمالی در شغل های موجود خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت فن وکار، احتمالا نوشته های زیادی دررابطه با مشاغلی که باکامپیوتر و ماشین انجام می‌شوند و هوش مصنوعی نمی‌تواند آنها را حداقل بطور کامل از بین ببرد خوانده باشید، اما تمرکز این نوشته بر شغل های فنی پردرآمد (بطور ویژه شغل تعمیرات لوازم خانگی و صنعتی الکترونیک) است.

در هر خانه‌ای لوازم و فناوری هایی وجود دارد که به‌نوعی سرویس و خدماتی را ارائه می‌دهند ازجمله ظرفشویی، یخچال، لباسشویی و.... توسعه علم و فناوری به خصوص فناوری هوش مصنوعی، تولید و عرضه لوازم خانگی را با فناوری‌های پیشرفته و پیچیده تر و پیرو آن نیازبه دانش و مهارت های ویژه در نصب، استفاده و بکارگیری و همچنین عیب یابی و تعمیرات آنها همراه خواهد نمود.

ساده‌ترین دستگاههای خانگی مانند پکیج و یخچال و... را تصور کنید که درحال حاضر تعمیرات و نگهداری این لوازم خانگی بازارکار پررونقی دارد و حتی دوره های آموزش تعمیرات لوازم خانگی و صنعتی متعددی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

ساخته شدن لوازم خانگی و صنعتی با فناوری های جدید و پیشرفته مانع از استهلاک و از کارافتادن آنها در طول زمان نخواهد شد. هرچه لوازم خانگی و صنعتی پیشرفته تر و پیچیده‌تر باشند، هزینه تعمیرات و نگهداری آنها نیز نسبت به تعویض و جایگزینی آنها مقرون بصرفه تر خواهد بود. بنابراین تعمیرات شغلی نیست که به سادگی ازبین برود. حتی اگر دستگاهی بخرید که بطور کامل با ربات و هوش مصنوعی ساخته شده باشد درنهایت زمانی میرسد که نیاز به یک تکنسین تعمیراتی خواهد داشت تا دوباره راه اندازی شود.

اما بهمین سادگی ها هم نیست. برای ارائه خدمات نصب، عیب یابی و تعمیرات لوازم خانگی و صنعتی پیچیده در آینده و همچنین هماهنگی این وسایل با سایر لوازم موجود در خانه، الزام است که تکنسین ها و تعمیرکاران هم از فناوری های جدید بکاررفته در آنها آگاه باشند و هم دانش کافی و مهارت متناسب با تکنولوژی های بروز مورد استفاده در این لوازم خانگی و صنعتی را داشته باشند.

تقاطع هوش مصنوعی و تعمیرات الکترونیک

فناوری هوش مصنوعی نه تنها موجب کاهش ارزش تکنسین ها و تعمیرکاران لوازم خانگی و صنعتی نخواهد شد بلکه زمینه‌هایی را فراهم می‌آورد که آنها در شغل خود کارآمدتر عمل کنند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه خواهد داد و به ابزارهای تشخیصی پیچیده‌تر، الگوریتم‌های تعمیر و فناوری‌های پیشرفته‌تر منجر خواهد شد.

هوش مصنوعی و کارایی تعمیر

یکی از مزایای کلیدی گنجاندن هوش مصنوعی در فرآیند تعمیرات الکترونیکی، بهبود راندمان تعمیر است. ابزارها و فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فرآیند تشخیص را ساده می‌کنند و تکنسین‌ها را قادر می‌سازند تا مسائل را با سرعت و دقت بیشتری شناسایی و حل کنند.

هوش مصنوعی و سرعت تشخیص عیوب

به طور سنتی، تشخیص مسائل پیچیده در دستگاه های الکترونیکی می تواند یک کار وقت گیر باشد. تکنسین ها باید به تخصص و تجربه خود برای تجزیه و تحلیل دستی علائم و مشخص کردن علت اصلی مشکل تکیه کنند. با این حال، با کمک هوش مصنوعی، تعمیرکاران می‌توانند به ابزارهای تشخیصی پیشرفته که از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل سریع علائم و شناسایی علت اصلی مشکل استفاده می‌کنند، تکیه کنند.

هوش مصنوعی و دقت تعمیرات

هوش مصنوعی علاوه‌بر سرعت بخشیدن به فرآیند تشخیص، دقت تعمیر لوازم خانگی و صنعتی الکترونیک را نیز افزایش می‌دهد. سناریویی را تصور کنید که درآن یک تعمیرکار با یک مسئله پیچیده روبرو می‌شود که قبلاً هرگز با آن مواجه نشده بود.در چنین مواردی، هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل داده‌های تعمیرات قبلی، می‌تواند مؤثرترین تکنیک‌های تعمیر را برای یک مشکل مشخص شناسایی کنند.

علاوه براین، هوش مصنوعی همچنین می‌تواند با تجزیه و تحلیل داده‌های دستگاه معیوب، دستورالعمل‌های گام به گام را ارائه دهد و محل دقیقی که نیاز به تعمیر دارد را مشخص کند. این کارکرد نه تنها کارایی تعمیر را بهبود می‌بخشد، بلکه بعنوان یک ابزار یادگیری ارزشمند نیز عمل میکند و به تکنسین ها اجازه میدهد دانش و تخصص خود را گسترش دهند.

هوش مصنوعی در کنار مزایای آن، چالش‌های منحصربه‌فردی را نیز برای صنعت تعمیر لوازم الکترونیکی ایجاد می‌کند. نگرانی‌های جابجایی شغلی در خط مقدم است، زیرا پذیرش فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است منجر به کاهش تقاضا برای تکنسین‌های تعمیرات انسانی شود. بااین حال، از آنجایی که هوش مصنوعی وظایف تکراری را بر عهده میگیرد، فرصتی برای تکنسین ها و تعمیرکاران فراهم شده است تا در تعمیرات پیچیده ای که نیاز به مداخله انسانی دارند، تمرکز کنند و مهارت بیشتری بدست آورند.

طبق یک مقاله از آموزشگاه فن و کار علی رغم اینکه هوش مصنوعی راه را برای توسعه ابزارها و فناوری های نوآورانه‌ای هموار کرده است که چشم انداز تعمیرات الکترونیک را متحول میکند، نیاز به گذراندن دوره های آموزش تعمیرات لوازم خانگی و صنعتی تخصصی که مهارت‌های نصب و راه اندازی، به‌کارگیری و استفاده، عیب یابی، نگهداری و تعمیرات دستگاههای ساخته شده با فناوری های جدید را ارائه می دهند، روز به روز در حال رشد است.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • اژه ای: عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی علیه دو مقر نظامی بود/ توسعه فناوری اختیاری نیست، مجبور به توسعه هستیم/ همه مدیران قضایی موظف و مکلف به پیاده‌سازی مفاد سند تحول قضایی هستند +متن سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • هوشمند سازی ۱۳ گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار
  • شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود
  • شغل‌های فنی که با هوش مصنوعی از بین نمی‌روند
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی
  • سالم‌سازی هوای پاک محیط با پلاسمای سرد
  • پیگیری توسعه شهرک و پردیس فناوری در شهرک‌های صنعتی سمنان
  • تسریع توسعه بازی‌سازی با هوش مصنوعی / پیشرفت صنعت بازی سازی در ایران مستلزم حمایت دست‌اندرکاران آموزشی و پژوهشی
  • سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است
  • سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه است