Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@11:38:30 GMT

عوامل برقرار بودن مسجد آشتیانی‌ها در دوره کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۸۹۹۳

عوامل برقرار بودن مسجد آشتیانی‌ها در دوره کرونا

حجت‌الاسلام والمسلمین بنی‌هاشمی گفت: کارگزاران مسجد آشتیانی‌ها از جمله بسیج با استفاده از نظرات مردم و حساسیت زیاد در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توانسته‌اند با حفظ سلامتی مردم، همچنان برنامه‌های مختلف را در این مسجد برگزار و به نیازمندان کمک کنند.

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: بسیج به دلیل ریشه انقلابی، همسن و سال بودن با نظام جمهوری اسلامی و فراگیری آن در سراسر کشور بی گمان مهم ترین نهاد مسجدی است از این رو، در ادامه بررسی عملکرد پایگاه های بسیج مساجد، گفت و گویی با حجت الاسلام والمسلمین «سید جلال بنی هاشمی» امام جماعت مسجد آشتیانی‌ها داشته که در ادامه مشروح آن می آید:

 

 

 

 

به عنوان فردی با سابقه چندین دهه ای در زمینه فعالیت های انقلابی، حوزوی و مسجدی و عضویت در شوارایاری محله بسیار مهم ایران در شهر تهران، چه پیشنهادهایی برای استمرار موفقیت بسیج در جذب گروه های مختلف مردم به ویژه نسل جوان به مساجد و خدمت به نیازمندان دارید؟

 

تشکیل بسیج با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) و داشتن ریشه های قرآنی و انقلابی، جایگاهی فراتر از این دارد که با ارائه چند پیشنهاد بتوان حکم به تداوم موفقیت آن در جامعه داشت، در واقع اگر این نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی در برابر همه دشمنی های خارجی و گروه های ضد انقلاب ایستادگی کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری به درختی تناور تبدیل شده است به دلیل همین جایگاه قرآنی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیج به دلیل پیوند ناگسستنی که با ولایت فقیه دارد و بسیجیان در عمل به فرمایش ولی فقیه بسیار سریع، خوب و دقیق عمل کرده اند، مهم ترین گام را برای تداوم موفقیت خود برداشته اند و مسجدمحور بودن آن از دلایل مهم دیگر در کسب این موفقیت بوده است.

 

تشکیل بسیج در مساجد بهترین بسترسازی برای موفقیت این نهاد انقلاب اسلامی بود، امروزه چه کارهایی باید انجام دهد تا علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جامعه، در مقابله با تهدیدات دشمنان موفق باشد؟

 

مقام معظم رهبری در پیام اخیرشان به مناسبت هفته بسیج بر این موضوع تاکید کردند که بسیج ثروت ملی است و چنین ثروتی پایانی ندارد. بسیجیان باید از این ظرفیت خود برای خدمت بیشتر به تقویت پایه های نظام جمهوری اسلامی و مردم عزیزمان به ویژه نیازمندان استفاده کنند. البته این عزیزان همیشه هم در حالت عادی و هم هنگام بروز بحران ها و حوادثی همچون سیل و زمین لرزه در خدمت مردم بوده اند. این خدمت رسانی باید تقویت شود که تهدید بسیار دردآور شیوع ویروس کرونا، موجب تقویت خدمت رسانی اجتماعی بسیج و مجموعه مساجد شده است. بسیج باید بیش از گذشته از امکانات روز استفاده کند، البته بسیاری از مساجد در این زمینه موفق بوده اند ولی بسیج و مساجدی داریم که شاید به دلیل کمبود منابع مالی، در این زمینه خوب عمل نکرده اند.

 

عملکرد بسیجیان در مسجد آشتیانیها که از معدود مساجدی است که در دوره شیوع ویروس کرونا فعالیت های مذهبی آن نه تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش چشمگیری نیز یافته است، چگونه است؟

 

همانطور که پیش از این عرض کردم، به همت هیئت امنا، خادم و بسیجیان مسجد آشتیانیها توانستیم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، مجالس مذهبی را در مناسبت های مختلف به ویژه در ماه های محرم و صفر با حضور چندین هیئت مهم شهر تهران در این مسجد برگزار کنیم. آخرین مورد آن برگزاری مجلس روضه در شب وفات حضرت فاطمه معصومه (س)، کریمه اهل بیت (ع) بود. همین اتفاقات مهم نشان دهنده همراهی خوب بسیجیان مسجد آشتیانیها با امام جماعت و هیئت امنا است که در این زمینه همت جواد حضرتی، مهدی آشتیانی و هادی آشتیانی (فرمانده پایگاه بسیج مسجد آشتیانیها) بسیار ستودنی بوده است.

 

مسجد آشتیانی ها از جمله مساجدی است که کمترین میزان تعطیلی را در دوره شیوع ویروس کرونا داشته است، چگونه توانستید با حفظ سلامتی مردم، این کار را انجام دهید؟

 

ما برای برگزاری برنامه های مختلف در مسجد آشتیانیها کاملا به نظرات مردم احترام می گذاریم و از افراد در اجرای طرح ها و فعالیت های مان نظرسنجی می کنیم. بر همین اساس وقتی قرار شد نماز جماعت را در دوره شیوع ویروس کرونا اقامه کنیم در چند نوبت، شخصا به نمازگزاران عرض کردم که این ترس وجود دارد که کسی به کرونا مبتلا باشد و بقیه را نیز مبتلا کند و به این صورت ما مدیون نمازگزاران شویم، که هر بار با این پاسخ از سوی نمازگزاران روبرو شدم که، همه ما مطیع مقام معظم رهبری هستیم و طبق فرمایش معظم له عمل به مصوبات ستاد ملی مقابه با کرونا ضروری است، از سوی دیگر این ستاد اعلام کرده که باز بودن مساجدی که فضای باز و حیاط و سقف بسیار مرتفعی دارند، بلامانع است که همه این شرایط در مسجد آشتیانیها وجود دارد، لذا همه ما ضامن حفظ سلامتی خودمان هستیم، و حتما با استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده و رعایت فاصله اجتماعی، علاقمند به کسب ثواب به واسطه شرکت در نماز جماعت هستیم.

الحمدالله این مردم سالاری دینی در مسجد آشتیانیها تاکنون جواب داده و با تلاش هیئت امنا، بسیج و خادم تلاشگرمان، هیچ گزارشی درباره ابتلای اهالی این مسجد به ویروس کرونا اعلام نشده است. از سوی دیگر هیئت امنا و بسیجیان و البته سایر نمازگزاران این مسجد در خدمت رسانی به نیازمندان همسو با فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کمک مومنانه بسیار فعال هستند و در تهیه سبدهای کالا هیچ گونه کمکی حتی یک ریال از هیچ دستگاهی دریافته نکرده اند.

 

انقلاب اسلامی زمینه افزایش حضور و مشارکت بانوان در جامعه را فراهم کرده است، آیا بسیج خواهران در مسجد آشتیانیها عملکرد خوبی دارد؟

 

الحمدالله خواهران مسجد آشتیانیها اعم از بسیجیان و نمازگزاران در خط ولایت و انقلاب اسلامی هستند و در آماده سازی شبستان خواهران برای اقامه نماز جماعت و برگزاری برنامه در مناسبت های مختلف مشارکت خوبی داشته اند. جالب است بدانید که خواهران بسیجی در این مسجد بسیار فعال هستند و همه روزه در طبقه دوم مسجد آشتیانیها جلساتی در حوزه های قرآنی و دینی و فرهنگی برگزار می کنند. البته با شیوع ویروس کرونا و محدودیت های پیش آمده در پی آن، بسیاری از این جلسات به ناچار تعطیل شده اند.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه مسجد آشتیانیها ویروس کرونا پایگاه بسیج مسجد آشتیانیها شیوع ویروس کرونا انقلاب اسلامی آشتیانی ها هیئت امنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: امنیت مرکز‌های هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است

آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسلامی روز دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: نظام دفاعی و امنیتی کشور هر گونه تعرض به مرکز‌های یاد شده را در نطفه خفه خواهد کرد و با این تسلط و اقتدار حاکم بر کشور در سایه نیرو‌های مسلح، حفاظت و امنیت هسته‌ای در کمال اقتدار و اعتبار به لحاظ امنیتی برقرار است و هیچ نکته‌ای وجود ندارد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان کرد: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی آغاز شد به دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است.

اسلامی ادامه داد: در این طرح ابتدا ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود فعالیت داشتند، اما امروز تمامی جبهه‌‍‌های واحد‌های ۲ و سه نیروگاه اتمی بوشهر فعال شده و بیش از سه هزار نفر در حال کار و فعالیت هستند.

وی گفت: این شمار نیروی کار در واحد‌های یاد شده تا پیش از پایان سال از پنج هزار نفر عبور خواهد کرد.

اسلامی تاکید کرد: با این روند فعالیت‌ها تلاش می‎شود تاخیر مجدد در روند طرح‌های ۲ و سه رخ ندهد واکنون برنامه عمرانی طرح براساس برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • تردد در محور هراز برقرار است
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • اسلامی: امنیت مرکز‌های هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است
  • امنیت مرکزهای هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است
  • تغییر معماری تاریخی اصفهان برگرفته از روحیه انسان‌ها
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور