Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@21:09:09 GMT

عدم استقبال از طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۹۰۰۱

عدم استقبال از طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی

رئیس پلیس پایتخت از عدم استقبال مردم از طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی خبر داد و گفت: ۵۹۳۲ خودرو جریمه تردد غیرمجاز شبانه شده‌اند و با ۱۷۵۰۰ خودرو که پلاکشان را مخدوش کرده بودند، برخورد شد.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی، صبح دوشنبه در برنامه «چاپ اول» شبکه خبر، با اشاره به اجرای محدودیت‌های هوشمند ترافیکی در پایتخت، اظهار کرد: پلاک‌های شهرستانی به هیچ عنوان حق تردد در استان‌های تهران و البرز را ندارند و در صورت تردد حتماً از طریق دوربین‌های نظارتی جریمه می‌شوند اما با توجه به تدابیر اندیشیده شده، اگر فردی ساکن تهران باشد اما پلاک خودرویش شهرستانی باشد، می‌تواند پس از جریمه به مراکز اجرائیات پلیس راهور مراجعه کند و با نشان دادن مدارک سکونتی خود، جریمه را ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگشت ۲۶ هزار خودروی غیربومی از مبادی ورودی پایتخت

وی ادامه داد: از روز اول اجرای طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی تا امروز حدود ۵۹۳۲ دستگاه خودرو که از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح غیرقانونی تردد داشتند، اعمال قانون شده و ۲۶ هزار خودرو که غیربومی بودند و قصد ورود به پایتخت را داشتند، به شهرهای خود بازگشتند و اجازه ورود به پایتخت را نگرفتند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از موتورسیکلت برقی ایرانی تا دوماه دیگر

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه مخدوش کردن پلاک علاوه بر جریمه راهنمایی و رانندگی، پیگرد قضایی دارد، گفت: بحث مخدوش کردن پلاک یا باز کردن آن در این روزها بیشتر به چشم می‌خورد اما رانندگان بدانند این فعل وصف مجرمانه دارد و تا امروز با حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ خودرو برخورد شده است.

۴۵۳ هزار تذکر لسانی به مردم برای استفاده از ماسک

رحیمی با بیان اینکه پلیس به ۴۵۳ هزار مورد تذکر لسانی داده است، گفت: در تمام طول روز بالغ بر ۵۰ درصد کاهش تردد در سطح شهر را داریم و همچنین ترددهای شبانه ۷۰ درصد کاهش یافته است. در مترو هم بیش از ۹۵ تا ۹۸ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مبادی ورودی به تهران ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش تردد به تهران را داریم و همچنین اصناف و کسبه بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

به کارگیری ۷۰۳ تیم ویژه پلیس برای اجرای طرح محدودیت های کرونایی در پایتخت

وی تأکید کرد: پلیس پایتخت ۷۰۳ تیم ویژه برای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در سطح شهر فعال کرده که از این تعداد ۴۵۱ تیم در میادین اصلی شهر، ۲۶ تیم در مبادی ورودی و خروجی پایتخت و ۱۲۶ تیم هم در ایستگاه‌های مترو مستقر هستند.

ببینید: عکس/ موتورهای فراموش شده

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی از پارکینگ گفت: این طرح با تدبیر فرمانده ناجا آغاز شد و در مرحله اول موتورسیکلت‌هایی که چندین سال در پارکینگ بودند، با تسهیلاتی آسان ترخیص شدند و در مرحله بعدی، ما قصد اجرای این طرح را برای خودروهای رسوبی داریم.

رحیمی گفت: تهران بیشترین تعداد موتورسیکلت‌های رسوبی در پایتخت را دارد اما متأسفانه از این طرح استقبال چندانی نشده است.

ترخیص ۱۵۰۰ موتورسیکلت رسوبی در تهران

وی اظهار کرد: ما کار ترخیص را راحت و به نحوی مراحل را تنظیم کرده‌ایم که افراد بتوانند به راحتی موتورسیکلت خود را تحویل بگیرند البته تا امروز حدود ۱۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت تحویل مالکشان داده شده است.

رحیمی، اطلاع‌رسانی ضعیف در رابطه با طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی را یکی از دلایل عدم استقبال مردم از این طرح دانست و گفت: حدود ۶۰ هزار موتورسیکلت و ۱۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های پایتخت رسوب کرده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: ما در شب ۱۲۰ تور ایست و بازرسی برای برقرار کردن نظم، انضباط و آرامش و همچنین برخورد با متخلفین فعال کرده و برای نظم و امنیت مردم از هیچ کاری کوتاهی نکرده‌ایم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی موتور سیکلت پلیس پایتخت سردار حسین رحیمی اخبار حوادث طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی رئیس پلیس پایتخت اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق + فیلم

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد ریال خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به توقیف 15 دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق در محدوده چیتگر تهران شدند. رسیدگی به این پرونده در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه در دستورکار ماموران قرار گرفت و در جریان آن چندین دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق که در نمایشگاهی در چیتگر تهران نگهداری شده بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تردد انواع موتورسیکلت سنگین با حجم بالای 250 سی‌سی در معابر عمومی ممنوع است، کارآگاهان این پلیس با حضور درمحل، موتورها را رویت و نهایتاً موتورهای مذکور را توقیف کردند. در بررسی اولیه نیز مشخص شد که این فروشگاه با برگزاری مراسم و دعوت از موتورسواران سنگین اقدام به افتتاح نمایشگاه خود کرده که برابر خبر واصله تعدادی از موتورسیکلت‌های موجود فاقد اسناد و مدارک مثبته بوده و مالکین نتوانستند اقدام به ارائه اسناد و مدارک گمرکی کنند. 

کشف محموله شکلات و نوشابه انرژی‌زا قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه موتورسیکلت‌های کشف شده شامل تعداد 15 دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق بود که توقیف شد، گفت: در این خصوص پرونده‌ای نیز تشکیل شده و به همراه متهمین به مرجع قضائی معرفی شد. کارشناسان نیز ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 40 میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
  • تصاویر استقبال ویژه از رئیسی در پایتخت فرهنگی پاکستان | پرواز نیم ساعته از اسلام آباد به لاهور | ویدئو
  • استمرار طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق + فیلم
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق از نمایشگاهی در غرب تهران