Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین رضا مرآتی گفت: بخش مراقبت های ویژه جدید با 9 تخت در بیمارستان هاشمی راه اندازی شد همچنین ایجاد سالن بحران در این شهرستان پیش بینی شده است تا در صورت احساس نیاز برای ارائه کمک به سلامت مردم بهره برداری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین رضا مرآتی، فرماندار شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در شهرستان شیروان از زمان شیوع بیماری کرونا تا به کنون کادر پزشکی برای ارائه خدمت به بیماران روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشته است که البته نیروی انتظامی، نیروهای شهرداری و نیروهای بازرسی در این شهرستان با تمام توان خود برای اجرای دستورالعمل های ستاد کرونای استان پای کار بوده اند و در حال حاضر نیز رعایت پروتکل ها را رصد و کنترل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

مرآتی در ادامه با ابراز نگرانی از گسترش بیماری کرونا در سطح روستاها عنوان کرد: خطر در کمین مناطق روستایی است.

وی گفت: در حال حاضر آمار ابتلا به کرونا در روستاهای این شهرستان ۲۰ درصد و آمار فوت این بیماران نیز ۳۰ درصد است.

وی افزود: در راستای وقوع این وضعیت ستاد کنترل بیماری کرونا را در روستاهای این شهرستان با همکاری بهورزان، دهیاران، اعضای شورا و معتمدان روستاها تشکیل داده ایم.

مرآتی در ادامه  به مناطق شهری این شهرستان نیز اشاره و عنوان کرد: برای کنترل و نظارت هر چه بهتر انجام دستورالعمل های بهداشتی پنج تیم برای انجام گشت در شهر شیروان تشکیل شده است.

وی گفت: یک واحد از این گشت ها به صورت سیار و شبانه روزی و با داشتن اختیارات قانونی نسبت رصد و کنترل انجام دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم اقدام کرده است که این واحد در صورت مشاهده تخلفی در این زمینه متخلفان را به مراجع قضایی معرفی و هدایت می کند.

وی یادآور شد: مردم در صورت مشاهده تخلفی در این زمینه با سامانه پیامکی 50004150002 اطلاع رسانی کنند.

فرماندار شهرستان شیروان همچنین بیان کرد: طی یک هفته گذشته بیش از ۵۰ فقره بازدید از ادارات و 46 فقره بازدید از بانک ها نیز انجام شده است.

وی افزود: در محل ورودی این شهر نیز بیش از شش هزار فقره تذکر برگشت به مبدا، انجام جریمه و اعمال قانون انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخن خود همچنین از راه اندازی بخش مراقبت های ویژه جدید با 9 تخت در بیمارستان هاشمی و پیش بینی ایجاد سالن بحران در این شهرستان البته در صورت احساس نیاز برای ارائه کمک به سلامت مردم خبر داد.

مرآتی گفت: در حال حاضر بیمارستان هاشمی متحمل هزینه های بسیار بالایی است و در این حوزه، نیازمند کمک خیران سلامت، برای کمک به تامین سلامت مردم هستیم.

وی با اشاره به افزایش انجام دو برابری تعداد نمونه گیری تست کرونا در ماه جاری نسبت به مهر ماه امسال، بیان کرد: تعداد مبتلایان به این بیماری و تعداد فوت ناشی از این بیماری در این شهرستان رو به افزایش بوده است.

وی توصیه کرد: مردم به دستورالعمل های کارشناسان تغذیه توجه و عمل کنند.

فرماندار شیروان تصریح کرد: شرایط کنونی وضعیت سختی است و همه باید تلاش کنیم تا در این بحران اقتصادی و شیوع بیماری کرونا سفره خانواده ای خالی نماند.

وی در خاتمه تاکید کرد: در حال حاضر شهرستان شیروان در زمینه ابتلا به این بیماری در وضعیت نارنجی قرار دارد که در حال حاضر فقط برخی از مشاغل تعطیل شده اند و درصورتیکه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنیم وارد وضعیت قرمز خواهیم شد و به نبال آن ناچار خواهیم بود بخش عمده ای از مشاغل را تعطیل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیمارستان هاشمی شهرستان شیروان بیماری کرونا حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

به گزارش صدای ایران، مدیریت بحران استانداری یزد اعلام کرد: تمام مقاطع تحصیلی شهرستان یزد به علت بارندگی فردا (چهارشنبه) بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش سه شنبه شب این مدیریت، بارش شدید باران در استان بزد موجب تخریب برخی منازل قدیمی، مسدود شدن برخی جاده‌ها و کندی رفت و امد در شماری از شهر‌های استان شده است.

۲۷۰ هزار دانش آموز در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

به دلیل ناپایداری‌های جوی کلیه مدارس شهرستان زرند برای روز چهارشنبه تعطیل اعلام شد

با دستور فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان زرند به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه، کلیه مدارس این شهرستان تعطیل می‌باشد.

فرماندار زرند از شهروندان خواست در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری نمایند.

رئیس ستاد بحران شهرستان از اعلام آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های خدمات رسان در شهرستان خبر داد.

 

دیگر خبرها

  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / آخرین وضعیت درمان
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت