Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی کمبود شدید روغن در نیشابور و عدم تخصیص روغن‌های سرخ کردنی و کانولا، این محصول تقریبا دو برابر از قیمت واقعی خرید و فروش می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس از نیشابور، در پی پیام‌های مردمی مبنی بر نبود روغن، پیگیری‌های خبرنگار ما نشان می‌دهد که این کالاهای اساسی در شهرستان نیشابور یافت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازدید خبرنگار صبح توس از تعدادی بیش از 15 مغازه شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای این محصول خوراکی یافت نشد. در ادامه پیگیری‌های خبرنگار صبح توس در تعدادی از مغازه‌های جنوب شهر روغن یافت شد که با قیمتی حدود دو برابر قیمت درج‌شده به فروش می‌رفت.

محمدرضا پورکاویان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیشابور در این رابطه گفت: دو موضوع در این رابطه باید بررسی شود، فروش اجناس دیگر هم‌زمان با روغن مانند رب، تن ماهی و کیک که متأسفانه تخلف است و توسط بعضی افراد پخش‌کننده صورت می‌گیرد.

وی افزود: روغن سهمیه است و با سهمیه توزیع می‌شود و نیشابور نیز سهمیه خود را گرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نیشابور تأکید کرد: سهمیه‌ای که دریافت شده است خیلی محدود است و مغازه‌هایی که توزیع می‌کنند بسیار محدود و با هماهنگی اتاق اصناف است.

وی ادامه داد: قبول داریم که میزان روغن توزیعی نسبت به افراد جامعه محدود است.

توزیع روغن در 18 فروشگاه / اسامی فروشگاه قابل انتشار نیست

پورکاویان خاطرنشان کرد: جای شکرش باقی است باز هم در شهر مقداری روغن هست.  در بخش‌ها هم سهمیه توسط بخشداران بر اساس سرانه جمعیت توزیع‌شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور تأکید کرد: 74 تن روغن سهمیه نیشابور بوده است که همه آن توزیع‌شده است و چیزی در انبار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: 18 مرکز برای توزیع روغن انتخاب‌شده است که از بیان ذکر نام آن‌ها خودداری می‌کنم تا با توجه به شیوع کرونا، جلو تجمعات را بگیریم.

گروکشی فروشگاه‌های زنجیره‌ای از فروش روغن

این مقام مسئول بیان داشت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم روغن دارند ولی عموماً به مشتریانی می‌دهند که خرید دیگر هم داشته باشند.

وی تأکید کرد: این فروشگاه‌های باید مطمئن شوند که فرد خریدار برای مصرف شخصی خرید می‌کنند.

مسئول بازرسی اتاق اصناف نیشابور در این رابطه گفت: مصرف روغن نیشابور تا پیش از کمبود اخیر روزانه 10 تن بود که چند وقتی هست کمبود روغن شدید شده است.

خبری از روغن سرخ کردنی و کانولا نیست

حسن سکاکی تصریح کرد: طی بیش از 60 روز اخیر فقط 140 تن روغن به نیشابور وارد و توزیع‌شده است که این میزان معادل 14 روز مصرف نیشابور بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر روغن در 18 مرکز توزیع می‌شود ولی در این مراکز هم فقط روغن پنج کیلویی جامد و پنج لیتری مایع توزیع می‌شود و خبری از روغن سرخ‌کردنی، کانولا و ... نیست.

سهمیه روغن هر نفر در نیشابور روزی 25 گرم

مسئول بازرسی اتاق اصناف نیشابور خاطرنشان کرد: ما یک نفر بازرسی ویژه بحث روغن اختصاص داده‌ایم ولی کمبود بسیار زیاد است به‌نحوی‌که در حال حاضر سهمیه نیشابور به ازای هر نفر 25 گرم در روز است.

در بازرسی بازرسان اتاق اصناف نیشابور از برخی مغازه‌ها به همراه خبرنگار صبح توس، کمبود و گران‌فروشی روغن تأیید شد.

طی این بازرسی‌ها مشخص شد روغن آفتاب‌گردان یک کیلو و 620 گرمی فمیلا به قیمت درج‌شده 183 هزار ریالی و تولید 15 روز قبل، به قیمت 400 هزار ریال به فروش می‌رود، همچنین روغن یک کیلو و 350 گرمی سرخ‌کردنی فمیلا که قیمت روی آن 177 هزار ریال درج‌شده است، 300 هزار ریال به فروش می‌رسد و روغن آفتابگردان 810 گرمی فمیلا با قیمت 94 هزار ریال به قیمت 17 هزار فروخته می‌شود.

به نظر می‌رسد کمبود این کالا در کنار عدم نظارت در توزیع روغن با قیمت گران توسط توزیع‌کنندگان یا احتکار کنندگان، مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: اتاق اصناف هزار ریال سرخ کردنی صبح توس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) «وعده افزایش صد برابری سرعت نداده‌ایم، بلکه این آرزویمان است»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • قطع سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده در جیرفت
  • سهمیه نفت سفید برای خانوار‌های روستایی خراسان‌شمالی شارژ شد
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • (ویدیو) «وعده افزایش صد برابری سرعت نداده‌ایم، بلکه این آرزویمان است»
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • فعالیت شبانه روزی ۸۲ اکیپ عملیاتی برای تامین برق پایدار در ایام نوروز
  • ۶۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازار سمنان ویژه ماه رمضان در حال توزیع است