Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینی  مدیر عامل سیمان تهران در مراسم گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به جایگاه و ارزش بسیج و تفکر بسیجی گفت: همت و توان مهندسان ایرانی نقش بسیار موثری در توسعه و تولید سیمان داشته است.

او با اشاره به ۲۹ شهید سیمان تهران و افتخارات این مجموعه چه در دوران دفاع مقدس و چه در سنگر تولید ادامه داد: با همت کارکنان مجموعه و با تلاشی بسیجی وار، در مقایسه با ۵ سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش تولید سیمان داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سیمان تهران اظهار کرد: در سال‌های گذشته نه درگیر بیماری کرونا بودیم و نه به این شدت تحت تاثیر تحریم بودیم و همین امر باعث شد که با همت مهندسان ایرانی شاهد افزایش تولید سیمان در کشور باشیم.

حسینی اظهار کرد: هم اکنون کارگران و مهندسان ایرانی بدون هیچ مشکلی فعالیت می‌کنند و ما بیش از ۳۰ هزار تن کلینکر تولید کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال میزان تولید کلینکر به ۳۰۰ هزار تن برسد.

مدیر عامل کارخانه سیمان تهران بیان کرد: پیش از این سیستم خروجی این خط تولید باعث ایجاد غبار در منطقه جنوب تهران و مشکلات بسیار زیادی می‌شد اما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم و همچنین با فیلتراسیون‌های جدیدی که در این شرایط راه اندازی کرده‌ایم، این خط تولید مجهز شده است.

او ادامه داد: هزینه‌ای که برای فیلتراسیون خط تولید کرده‌ایم، یک و نیم میلیون یورو معادل ۱۰ میلیارد تومان بوده که سیستم خروجی را به الکترو فیلتر تبدیل کرده‌ایم و هم اکنون با پالایش‌های روزانه توانسته‌ایم نمره قبولی در تمامی اقدامات فیلتراسیون و سایر بخش‌ها کسب کنیم.

مدیر عامل کارخانه سیمان تهران اضافه کرد: ما در کنار راه اندازی مجدد خط تولید توانسته‌ایم اشتغالزایی را توسعه دهیم و تمامی این اقدامات با رعایت کامل مسائل زیست محیطی بوده است.

او تاکید کرد: با راه اندازی این خط مجدد توانستیم ۲۰۰ اشتغال مستقیم و ۱۵۰۰ اشتغال غیر مستقیم را ایجاد کنیم.

مدیر عامل سیمان تهران با اشاره به تنگناها و مشکلات بخش تولید، نسبت به همراهی و همدلی تمامی مسئولان با جهادگران صنعت و تولید ابراز امیدواری کرد.

او با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) فرمودند،از خدا می‌خواهم که با بسیجیان محشور شویم، گفت: همین یک کلام برای پی بردن به جایگاه ارزشمند بسیج کفایت می‌کند. ایران اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تفکر و فرهنگ بسیجی است.

در ادامه این برنامه علمدار  فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات استان تهران با حضور  در مجموعه سیمان تهران گفت: هم اکنون ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و بر اساس این واقعیت باید برنامه ریزی، دور اندیشی و اقدام کنیم.

علمدار ضمن تاکید بر نگاه به داخل و حمایت از تولید افزود: تولیدکنندگان ما در حال حاضر فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند اما نجیبانه به تولید ادامه می‌دهند.

او با تشکر  از همت مدیریت و کارکنان سیمان تهران در راه اندازی مجدد خط ۶ این مجموعه افزود: این یک حرکت جهادی و بسیجی وار بود و ما در گام دوم انقلاب نیازمند چنین تفکر و شجاعتی در نگاه به داخل هستیم.

گفتنی است، مراسم گرامیداشت هفته بسیج با حضور فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات استان تهران، فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات شهرستان ری، مدیر عامل شرکت سیمان تهران  برگزار شد. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل تولید سیمان سیمان تهران تولید سیمان راه اندازی مدیر عامل خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای شبکه برق سوریه با کمک مهندسان ایرانی

به صنعت برق و نیروگاه های حرارتی سوریه در طول جنگ داخلی ۱۳ ساله در این کشور آسیب های شدیدی وارد شد که دمشق برای جبران آن به همکاری متحدان خود نیازمند است. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، ظرفیت تولید برق سوریه تا سال‌های قبل از جنگ داخلی، 9500 مگاوات بود. با شروع و تشدید بحران در سوریه بعد از یک دهه ظرفیت باقی مانده تقریباً پاسخگوی 25 درصد انرژی مورد نیاز است.

 

.

 

این کمبود تقریباً همه ابعاد و شئون زندگی روزمره، اقتصادی و اجتماعی مردم این کشور را تحت الشعاع قرار داده و به یکی از مهمترین چالش های پیش روی دولت سوریه مبدل شده است.

در این میان دمشق با همکاری ایران، راه اندازی دو نیروگاه حرارتی حلب و الرستین لاذقیه را با هدف احیای صنعت برق سوریه به پیش می برد که در مجموع 1000 مگاوات بر ظرفیت تولید شبکه برق سوریه می افزاید.

حملات تروریستی بخش‌های بزرگی از نیروگاه های برق و منابع نفتی را در سوریه نابود کرد. شهروندان سوری در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی از این دست، روبه‌رو بوده اند و برای وصل شدن برق لحظه شماری می کنند. نقش جمهوری اسلامی ایران، به عنوان متحد سوریه که در این سال‌ها از ملت سوریه حمایت کرده به این ترتیب برجسته می‌شود.

محمد نجم، کارشناس اقتصادی با اشاره به نقش متحدان سوریه در کاهش الام این ملت گفت: «طبیعتا هم پیمانان سوریه در کاهش شدت این بحران نقش عمده ای داشتند، چه در نگهداری نیروگاه های حرارتی که در خلال جنگ آسیب دیده بودند و غالبا به شکل عامدانه هدف حملات تروریست ها قرار گرفتند.

جمهوری اسلامی ایران نقشی مهم در بازسازی، تعمیر و نگهداری تعدادی از این نیروگاه های حرارتی ایفا کرد. ایران همچنین در جذب حمایت از بخش انرژی های تجدیدپذیر در سوریه که تا حدی گزینه بدیلی برای کمک به افزایش ظرفیت تولید شبکه برق به شمار می رود. نیروگاه برق حرارتی حلب که پس از بازسازی با همکاری سوریه و ایران به بهره برداری رسید و همچنین نیروگاه الرستین در لاذقیه، دو پروژه ای هستند که نیروگاه نخست، حدود 500 مگاوات به ظرفیت تولید شبکه برق سوریه اضافه کرد. نیروگاه الرستین نیز 500 مگاوات دیگر به این ظرفیت تولید خواهد افزود. این امر نشان از رشد و بهبودی واقعی برای وضعیت برق در سوریه دارد.

حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه: «ما همواره و همیشه تاکید داریم که این روابط راهبردی در مسیر تحقق خواسته های دو ملت است. این فعالیت ها بخشی ناچیزی از همکاری بین ایران و سوریه است؛ این همکاری‌ها در همه زمینه ها وجود دارد. بدون تردید شرکت های ایرانی تجربه و اراده لازم برای کمک به مردم سوریه را دارند و این واقعیتی است که ما در نزد مهندسان و تکنسین های ایرانی شاهد آن هستیم.

وی افزود: «آنها دست برادران سوریشان را به گرمی می فشارند و تمام تجربیاتی را که دارند به آنها انتقال می دهند. بنابراین قطعا چشم‌انداز همکاری عظیم و شگرفی بین دو کشور وجود دارد.»

 از ساخت و بازسازی نیروگاه‌های تولید برق گرفته تا پروژه‌های تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها در محرده و بانیاس و دیرعلیف ایران علی رغم تحریم‌های اعمالی علیه متحدش دمشق، وارد میدان شده و هرآنچه را که  برای احیای مجدد نیروگاه ها و تولید انرژی برق مورد نیاز به عنوان اهرمی برای صنعت و احیای بازسازی مورد نیاز است، در اختیار سوریه قرار داده اند.»

معتصم عیسی، کارشناس سیاسی: «سوریه برای احیای صنایع و زیرساخت‌های خود که آسیب زیادی دیده‌اند به دوستان و متحدانی نیاز دارد و ایران نشان داده در این زمینه کوتاهی نمی‌کند  چرا که مناسبات این کشور با سوریه، روابطی راهبردی است و نسبت به مردم سوریه و آنچه در سوریه روی می دهد از روی دوستی و هم پیمانی راهبردی و نه از روی طمع و منفعت احساس مسئولیت می‌کند.

این بدان معناست که ایران تلاش زیادی می کند، مشاوره می دهدو حتی در سطوح مالی و اقتصادی، بسیاری از آنچه را که می تواند  از روی وظیفه و تعهد به سوریه ارائه می کند تا این کشور دوباره از جای خود برخیزد و به جایگاه اصلی و واقعی خود بازگردد.

آمار نشان می دهد با توجه به اقداماتی که شرکت‌های ایرانی در راستای ساخت، نظارت و نگهداری انجام داده اند. سوریه در آینده نزدیک به لحاظ ظرفیت تولید برق در وضعیتی قرار خواهد گرفت که می‌تواند امید را به این صنعت بازگرداند.

 

ایران خواستار خروج نیروهای خارجی ناخوانده از سوریه شدپترسون در دمشق؛ فرستاده سازمان ملل یا شریک در تحریم سوریه؟

 

تا وضعیت کنونی جیره‌بندی برق را تا حد زیادی بهبود بخشیده و بتواند مصرف روزانه برقش که روازنه به بیش از 5000 مگاوات می رسد را تولید کند. همکاری نزدیک سوریه و جمهوری اسلامی ایران در کمک به سوریه در بحرانی که این کشور در زمینه تولید انرژی برق با آن دست و پنجه نرم می کند، نمایان شد. از کمک به بازسازی این نیروگاه های ویران شده به دست تروریسم تا ​تامین مشتقات نفتی سوریه واقعیات حاکم بر این روابط دوجانبه که در طول تاریخ گسترش یافته را آشکار می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • سیاست‌های اقتصادی بر مبنای حقایق اقتصادی جامعه اتخاذ شود
  • پیام مدیر عامل بانک ملی ایران به مناسبت حلول سال نو
  • دستگیری گروگان گیر در یک واحد صنعتی در ایوانکی
  • اولیور کان: اولی هونس مرا یاد سریال وراثت می‌اندازد
  • احیای شبکه برق سوریه با کمک مهندسان ایرانی
  • مشکل فروش پوشاک تولید داخل را در بازار کشور برطرف کنید