Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:56:21 GMT

روایتی از تجمل گرایی برای تولد نوزادان

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۹۱۷۲

روایتی از تجمل گرایی برای تولد نوزادان

اگر پولدار باشید میتوانید به این هتل بیمارستان بروید و ساعت و زمان تولد فرزندانتان را هم تعیین کنید. اتاق کودک را هم با پرداخت هزینه میلیونی برای یک شب بادکنک آرایی کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه اجتماعی، معصومه بدخشان: وارد هتلی نسبتا شیک می شوید، در یک راهرو پیچ دار اتاق ها با در های طلایی که قسمتی از آن با شیشه مات درست شده است اولین چیزی است که نظر شما را جلب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر اتاق شماره ای به انگلیسی در کنار آن درج شده است. جلو در اتاق یک جعبه بادکنک با یک عروسک خرسی گذاشته شده است.

وارد اتاق که می شویم تخت به روتختی و تور صورتی مزین شده و در کنارش هم یک تخت کودک که تزیین شده است به چشم می خورد.یک پیراهن زنانه شیک هم از بالای تخت آویزان است.

در گوشه ای از اتاق هم بادکنک و عروسک آرایی شده است و خرس و خرگوش های عروسکی که گاهی به رنگ صورتی و گاهی به رنگ آبی و قهوه ای هستند در هر اتاقی که وارد می شویم به چشم می خورند به شما لبخند می زنند و نوید آور یک اتفاق خوب هستند.

در برخی از اتاق ها تنها بادکنک آرایی است. برخی از اتاق ها انواع عروسک، بادکنک و کیک و گل آرایی به چشم میخورد. برخی از اتاق ها هم تلفیقی از این دو است.

اینجا اتاق کودک و مادر یک بیمارستان است که در کنار آن نام هتل آورده شده است. هتل بیمارستانی لوکس که در شمال تهران قرار گرفته دارد و ویژه افراد متمول است.

این روز ها اکثر اتاق های این بیمارستان برای تولد نوزادان تزیین شده است و این شلوغی کار برای تزیین اتاق ها یک دلیل متفاوت دارد. این اتاق ها برای نوزادانی تزیین شده است که قرار است تاریخ تولد آن ها ۱۳۹۹.۹.۹ ثبت شود. برخی از این نوزادان با هماهنگی والدین و دکتر و هزینه کرد بیشتر قرار است ۹ صبح یا ۹ شب به دنیا بیایند تا تمام اعداد ۹ در کنار هم باشند.
این اتاق های تزیین شده قیمت های متفاوتی دارد هر چقدر ییشتر هزینه کنید از زرق و برق بیشتری هم برخوردارید.

اگر بخواهیم به هزینه ها اشاره کنیم، باید گفت؛ اتاق هایی که فقط بادکنک آرایی شده اند، هزینه آن ۵۰۰ هزار تومان است.

بادکنک آرایی و تزیین با چند عروسک یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان کمی تجملی تر که شود هزینه ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان است و باز زرق و برق اتاق بیشتر شود هزینه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان می شود.
حتما فکر می کنید تمام این بادکنک ها و عروسک ها را با پرداخت مبلغی که داده شده است می توان به خانه برد اما اینگونه نیست خرج میلیونی تنها برای یک روز است و تمام این تزیین ها اجاره ای است.

شاهد این هستیم که برخی از افراد برای تولد فرزندانشان در یک تاریخ رند هزینه های زیادی می کنند بدون توجه به این مسئله که ممکن است این تلاش ها تاثیر منفی بر سلامتی فرزندانشان بگذارد.


کاهش معنویات و افزایش فخر فروشی

 

در این رابطه با امان الله قرایی مقدم به خبرنگار شبستان می گوید: این کارها به اصطلاح فخرفروشی است و افراد می خواهند خود را مطرح کنند و به عبارتی دیگر سری در میان سرها داشته باشند.

 

این جامعه شناس ادامه می دهد: در زمان امروز مردم از روی ظاهر افراد را مورد قضاوت و داوری قرار می دهند. افراد نیز در گمنامی به سر می برند و کسی به خصوص در شهرهای بزرگ آنها را نمی شناسد؛ بنابراین آنها می خواهند با پرداختن به ظواهر خود را به دیگران بشناسانند و البته برخی از طبقات تازه به دوران رسیده هم از طریق ظواهر می خواهند بگویند ما هم هستیم.

 

او ادامه می دهد: افراد این کار را می کنند تا خود را به دیگران بشناسانند چون افراد در شهرهای بزرگ دچار بی هویتی هستند؛ بنابراین با ظواهری همچون طلا، ماشین، لوازم خانه، نامگذاری کودکان، تاریخ تولد کودک و تاریخ رند عروسی می خواهند خود را مطرح کنند تا افراد از ظواهر زندگی آنها را قضاوت کنند.

 

قرایی مقدم با بیان اینکه طبق تئوری جامعه شناسی ذهنیت افراد اکنون حسی و مادی است، می گوید: مادیات دارای اهمیت است و معنویت کم شده است.

 

او بیان می کند: هنگامی که معنویت در افراد کم شود و ارزش های دینی، ملی و سنتی کمرنگ شود، افراد به سمت تجمل گرایی و فخرفروشی نیز سوق پیدا می کنند. این مسایل در ابتدا تقصیر خودمان و سپس تاثیر رسانه های بیگانه است.

 

به هر روی، تاریخ نهم آذرماه ۱۳۹۹ هم گذشت، در ایامی که بیشتر مردم در تب و تاب و نگرانی حفظ سلامت خود در مقابل ویروس کرونا هستند، بیماری که سرکشانه بر سلامتی انسان ها می تازد، انسان هایی هستند که رند بودن تاریخ تولد از سلامتی فرزندانشان دارای اهمیت تر است.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولد لاکچری تولد نوزاد نوزاد بادکنک آرایی تزیین شده اتاق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌های کمبود ویتامین K

آفتاب‌‌نیوز :

کمبود این ویتامین در بزرگسالان نادر است، اما ممکن است در افرادی که دارو‌هایی مصرف می‌کنند که با این ویتامین تداخل دارند (نظیر آنتی بیوتیک ها، دارو‌های ضدتشنج مثل فنی توئین و دارو‌هایی که از جذب چربی جلوگیری می‌کنند مثل اورلیستات) و یا شرایطی که فرد دچار سوءجذب باشد (مثل افراد مبتلا به سندرم روده کوتاه، فیبروز سیستیک، بیماری سلیاک یا کولیت اولسراتیو)، رخ دهد.

کمبود ویتامین کا در نوزادان تازه متولد شده نیز ممکن است، مشاهده شود، زیرا این ویتامین از جفت عبور نمی‌کند و شیر مادر حاوی مقدار اندک از این ویتامین است. مقدار محدود پروتئین‌های لخته‌کننده خون در بدو تولد، در صورت عدم مصرف مکمل‌های ویتامین K، خطر خونریزی را در نوزادان افزایش می‌دهد.

شایع‌ترین علائم کمبود این ویتامین عبارت است از:

- طولانی‌تر شدن زمان لازم جهت لخته شدن خون

- خونریزی

- کاهش تراکم استخوانی و یا پوکی استخوان

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • روایتی برای پدران
  • همسرکشی با بند بادکنک | قاتل جسد همسرش را ۲ شب زیر تخت فرزندش مخفی کرد