Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:48:15 GMT

مددجویان البرز آموزش صنایع دستی فرا می گیرند

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۹۲۱۱

مددجویان البرز آموزش صنایع دستی فرا می گیرند

فریدون محمدی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی  و کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان البرز برای توانمند سازی مددجویان منعقد شده و تلاش ها براین است تا این افراد بتوانند به عنوان بخشی از جامعه توانگر و مولد در استان به خوبی نقش آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  توسعه ، ترویج و آموزش صنایع دستی برای کمک به ایجاد اشتغال پایدار ، تربیت نیروی انسانی ماهر ، راه اندازی ، تکمیل و تجهیز مراکز تولیدی و آموزشی صنایع دستی ، امکان سنجی و تعامل برای راه اندازی مراکز کارگاهی  و آموزشی ویژه مددجویان کمیته امداد ، برگزاری نمایشگاه ، همایش و سیمنارهای تخصصی علمی از مفاد این تفاهم نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت : مقرر شد تا طرفین در زمینه های مختلف از قبیل صدور مجوزها ، ارایه کارت مهارت و گواهی فنی، تربیت مربیان صنایع دستی، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت ، معرفی افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات، پرداخت تسهیلات به کارگاه های صنایع دستی فعال در شهر و روستا و اختصاص کارگاهی برای آموزش رشته های صنایع دستی نیز همکاری لازم داشته باشند.

محمدی بیان داشت: آموزش رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی به اقشار مختلف جامعه ضمن ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، زمینه ساز رشد و شکوفایی همه جانبه اجتماعی خواهد شد.

اکنون بیش از ۳۵۰ رشته رایج  صنایع دشتی در کشور وجود دارد که حدود ۷۲ رشته آنها با مشارکت بیش از سه هزار هنرمند در البرز فعال است.

کمیته امام خمینی البرز حدود ۳۵ هزار مددجو تحت پوشش دارد؛اکنون تعدادی از زنان سرپرست خانوار و مددجویان البرز در زمینه تولید صنایع دستی فعالیت می کنند که مکان های فروش این محصولات در مناطقی از استان راه اندازی شده است.

برچسب‌ها گردشگری مددجوی کمیته امداد جهش تولید استان البرز پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری مددجوی کمیته امداد جهش تولید استان البرز گردشگری مددجوی کمیته امداد جهش تولید استان البرز اخبار کنکور صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از هشت میلیارد ریال فطریه توسط بهزیستی البرز از مراکز دولتی و غیر دولتی و مؤسسات خیریه، با نظارت و پیگیری ادارات بهزیستی در شهرستان‌های استان جمع‌آوری شده و اولویت به اختصاص دادن فطریه به نیازمندان همان منطقه و محله بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: همچنین در طول ماه مبارک رمضان و در قالب پویش سراسری مثبت ماه و اجرای برنامه‌های افطاری با کمک خیران و نیکوکاران و مؤسسات خیریه مبلغ ۶ میلیارد ریال جذب نقدی و ۴۲ میلیارد ریال مشارکت غیر نقدی که در مجموع ۴۸ میلیارد ریال می‌شود، جمع آوری شد.

وی با تاکید بر اینکه فطریه جمع‌آوری شده در هر سال بر اساس موازین و دستورالعمل‌های شرعی در سریع‌ترین زمان ممکن در راستای دستگیری از نیازمندان واقعی هزینه می‌شود، عنوان کرد: مبالغ نقدی جمع آوری شده برای تأمین مایحتایج معلولان، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، زنان سرپرست خانوار و همچنین آسیب دیدگان اجتماعی هزینه شده است.

محمدی فلاح در پایان ضمن قدردانی از همه مردم شریف استان البرز و نیکوکاران که با عمل به وظیفه اجتماعی خود دست بهزیستی را در رفع گوشه‌ای از نیازهای جامعه هدف گرفته‌اند، مطرح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و تنگناهای معیشتی خانواده‌های تحت پوشش همچنان نیازمند یاری خیران استان هستیم.

کد خبر 6086841

دیگر خبرها

  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان