Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: اصرار والدین برای زایمان زودرس در تاریخ های رند در دو دهه قبل به یک معضل تبدیل شده است تا جایی که وزارت بهداشت با صدور یک ابلاغیه مانع از زایمان های تقویمی در بیمارستان دولتی شده است. - اخبار استانها -

مسعود مسلمی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پردیس اظهار داشت: والدین با اقدام به زایمان سزارین زودرس برای رسیدن به یک تاریخ تقویمی رند سلامت جان خود و فرزندانشان را به خطر می اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: برای سلامت مادر و جنین کادر شبکه بهداشت و درمان با آموزش های متوالی مادران را به سمت زایمان های طبیعی تشویق کرده زیرا زایمان به صورت طبیعی سیر تکاملی را پیموده و نوزاد در بهترین وضع به دنیا می‌آید.

خاطره شهریاری جراح و متخصص زنان در ادامه به خبرنگار تسنیم بیان داشت: بیشترین تکامل مغزی در چند هفته آخر بارداری صورت می گیرد و چون سزارین در 38 هفتگی انجام می شود 2 هفته جنین از تکامل مغزی محروم می شود.

رزرو یا مصرف خون در سزارین‌‌های غیراورژانسی تخلف استهزینه‌‌های سنگین یک تاریخ تولد رُند/ سزارین لاکچری گویا مختص ایران است!"سزارین لاکچری" بازی با جان نوزاد+ فیلم

شهریاری افزود: در سزارین زودرس نوزاد در معرض نارسایی تنفسی قرار می گیرد و مادر دچار عوارض جراحی و بیهوشی می شود. اگر جنین قبل از اتمام 39 هفتگی بدون دلیل خارج شود عوارض جدی برای او به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: عمل سزارین با محدودیت و در شرایط خاص به دلایل پزشکی مانند فشارخون، مسمومیت بارداری، بیماری قلبی و کلیوی، دیابت بارداری و مواردی که جان جنین در خطر باشد صورت می گیرد.

این جراح و متخصص زنان خاطرنشان کرد: در زایمان طبیعی نوزاد در بهترین وضع به دنیا می آید و مادر به دلیل ترش هورمون بهترین وضعیت را خواهد داشت و تعداد مرگ و میر در زایمان طبیعی کمتر است.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای صف کشیدن برای تولد در تاریخ رند | ویدئو

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس اداره سلامت مادران و نوزادان وزارت بهداش گفته که برخی زایمان‌های زودرس به دلیل تاریخ تولد خاص موجب مرگ نوزاد می‌شود.

کد خبر 846140 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها خبر مهم کودکان زنان - زایمان

دیگر خبرها

  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • هوس لاکچری در ۰۳/۰۳/۰۳
  • (ویدئو) صف زایمان در تاریخ رند
  • ماجرای صف کشیدن برای تولد در تاریخ رند | ویدئو
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار
  • ۵۶ درصد زایمان‌ها در کشور سزارین هستند / بدرفتاری کادر درمان ترس از زایمان طبیعی را دوچندان می‌کند
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی
  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های طبیعی بوئین میاندشت