Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، کوروش گلشن، عضو کارگروه ملی توسعه صادرات صنعت آب و برق گفت: توسعه صادرات یکی از شاخص‌هایی است که به بستر و ساز و کارهای لازم برای صدور خدمات و محصولات در هر بخشی نیاز دارد.

وی ضمن اشاره به کارنامه مطلوب صادرات صنایع آب و برق در کشور افزود: با وجود کارنامه مطلوب کشور در بخش صادراتِ صنایع آب و برق، هنوز ظرفیت‌های بدون استفاده فراوانی وجود دارد که به‌دلیل مشکلاتی چون تحریم، مشکلات بانکی، حضور در مناقصات، نقل و انتقالات، موانع اداری و …، به طور جدی مورد استفاده قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلشن، همچنین ریسکِ حضور در سرمایه گذاری‌ها و معاملات خارجی را یکی دیگر از موانع موجود بر سر راه توسعه تجاری – اقتصادی در «صنایع آب و برق» ذکر و اظهار کرد: کشورهای همسایه ایران، به دلیل وجوه مشترک جغرافیایی، فرهنگی و مناسبات اجتماعی، به توسعه روابط تجاری – اقتصادی خود با ایران علاقه‌مند هستند و این امر فقط معطوف به صنایع آب و برق نیست و شامل بخش‌هایی نظیر کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و … نیز می‌شود.

وی کاهش ریسکِ قراردادهای تجاری با کشورهای همسایه در بازار رقابتی کنونی را، پارامتری جهت افزایش رغبت سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: صادراتِ تجهیزات و ابزارآلات برقی به کشورهای منطقه، به‌ویژه «منطقه اوراسیا»، دامنه حضور ایران در بازار انرژی منطقه را گسترش داده و باعث ارزآوری بیشتری برای ایران می‌شود.

این عضو کارگروه ملی توسعه صادرات صنعت آب و برق در ادامه وجود یک حلقه ارتباطی بین بخش خصوصی و دولتی را عاملی مطلوب در استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه صادرات و رشد اشتغالزایی دانست و گفت: بخش خصوصی در «صنایع آب و برق» تاکنون به‌طور مؤثر در بازار داخلی و خارجی حضور داشته‌، اما وجود یک حلقه رابط بین بخش دولتی و خصوصی برای رفع موانع اداری و کاهش دغدغه‌هایِ ریسک حضور در سرمایه گذاری‌های خارجی بسیار مؤثر است.

گلشن نقش «شرکت ساتکاب» در این میان را مؤثر دانست و گفت: نقش حمایتی شرکت ساتکاب از شرکت‌های خصوصی، دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران در بازارهای خارجی، باعث می‌شود؛ خدمات و محصولات در حوزه صنایع آب و برق، با پشتوانه استقبال خوب دولتی و مردمی کشورهای دیگر، جایگاه قوی‌تر و ماندگارتری را پیدا کنند.

کد خبر 5084510

منبع: مهر

کلیدواژه: برق رسانی تولید برق مصرف برق صرفه جویی در مصرف برق وزارت نیرو ویروس کرونا قیمت دلار نهاده های دامی قیمت مرغ شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو فولاد پالایشی یکم بازار سهام صادرات گاز محسن فخری زاده صنایع آب و برق توسعه صادرات بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری پارک‌های جنگلی گلستان به بخش خصوصی/ امسال صادرات به ۴۰۰ میلیون دلار خواهد رسید

استاندار گلستان با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف پروژه تله کابین گرگان و علی آباد به مدیر منابع طبیعی این استان دستور داد تا همه تفرجگاه‌های جنگلی گلستان در سال جاری به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، علی محمد زنگانه روز دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری گلستان که به صورت مشترک با همایش مدیران کشور در حضور رییس جمهور و اعضای هیات دولت برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال به ویژه در ایام نوروز شاهد حضور چند میلیون مسافر و گردشگر در استان گلستان هستیم که باید از این پتانسیل برای درآمدزایی و تحقق توسعه پایدار در گلستان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تفرجگاه‌ها و پارک‌های جنگلی گلستان به ویژه مراکزی که در حاشیه جاده‌های اصلی قرار دارند باید در سال جاری به بخش خصوصی واگذار شود.
زنگانه افزود: مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان باید ساز و کار قانونی برای واگذاری هرچه سریع‌تر این تفرجگاه‌ها به بخش خصوصی را عملیاتی کنند؛ تا با مانایی گردشگران شاهد افزایش درآمد بومیان از صنعت گردشگری باشیم.

استاندار گلستان گفت : ۲ پروژه تله کابین شهر گرگان و علی آباد کتول باید تعیین تکلیف شود؛ در خصوص پروژه علی آباد باید شهردار و مدیران شهرستانی برای چالش‌های فراروی این پروژه چاره‌اندیشی کنند و عملیات اجرایی آن در فروردین ماه آغاز شود.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کارگروه اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد تا پایان اردیبهشت ماه شاهد تعیین تکلیف پروژه تله کابین شهر گرگان باشیم.

زنگانه به مباحث اقتصادی استان گلستان اشاره کرد و گفت: پارسال ۳۰۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی از مبدا گلستان انجام شد و انتظار است که این رقم در سال جاری به ۴۰۰ میلیون دلار برسد.

استاندار گلستان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان رقمی معادل ۱۰۱ هزار میلیارد تومان عایدی برای گلستانی‌ها حاصل شده است.
وی از مدیران اجرایی خواست تا برای جذب اعتبارات و مساعدت‌های مصوب برای این استان اهتمام بیشتری داشته باشند.
زنگانه به مدیران گلستان تاکید کرد: در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم جدیت و اهتمام حداکثری داشته باشند.
استاندار گلستان همچنین از تشکیل قرارگاه تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال در گلستان خبر داد و گفت: ساختار این قرارگاه باید قبل از تعطیلات نوروزی نهایی و ابلاغ شود.

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد
  • فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • واگذاری پارک‌های جنگلی گلستان به بخش خصوصی/ امسال صادرات به ۴۰۰ میلیون دلار خواهد رسید