Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به همراه رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بازدید از محل پروژه سد یل‌سویی گرمی گفت: با توجه به اینکه در حریم پروژه سد یل‌سویی آثار و بقایایی از قلعه و شارستان باستانی قرار گرفته، این آثار با نظارت قوه قضائیه و با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای اردبیل کاوش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پس از کاوش در این محوطه در صورت وجود آثار معماری در منطقه، اقدامات حفاظتی لازم از این آثار انجام خواهد شد که در این زمینه تعاملات توافق لازم انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل احدث طرح‌های گردشگری در محوطه سد یل‌سویی را از دیگر برنامه‌ها در منطقه دانست و بیان کرد: مقرر شد با توجه به ظرفیت منطقه برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در این منطقه کم‌برخوردار، محوطه سد یل سویی بعد از آبگیری در راستای احداث پروژه‌های گردشگری در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار گیرد.

فلاحی افزود: با این اقدام پس از بررسی‌های لازم زمینه برای جذب سرمایه‌گذار توانمند و قوی برای سرمایه‌گذاری در منطقه فراهم خواهد شد که این امر ایجاد و توسعه اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

در این بازدید مسئولان مربوطه و مسئولان قضایی استان از نزدیک مسائل و مشکلات موجود در این پروژه را بررسی کردند و برخی مشکلات حقوقی و قضائی بین دو ارگان در این پروژه با کمک قوه قضائیه مرتفع رفع شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی پروژه گردشگری سرمایه گذاری اقامتگاه بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی ازمناطق گردشگری و تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی از مناطق گردشگری و تاریخی است که در طول سال بویژه درتعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران زیادی از جاجای ایران اسلامی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پرویز آژ ریگی بخشدار لادیز گفت بخش لادیز به دلیل قرار گرفتن در کنار کوه تفتان و داشتن آثار تاریخی و طبیعی و گردشگری زیادی است و ما از ۲۵ اسفندماه در۳ نقطه در بخش لادیز سیاه چادر استقبال از مسافران نوروزی بر پا کردیم .

وی ادامه داد: آثار تاریخ و طبیعی مثل قبرستان ۷۰ملا و معماری صخره‌ای و غار و آبشار لادیز و روستا‌های هدف گردشگری تمین و سیاه جنگل از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی بخش لادیز می‌توان نام برد از همه هم وطنان می‌خواهیم در نوروز به بخش لادیز سفر و از جاذبه‌های دیدنی این منطقه دیدن کنند.

 

دیگر خبرها

  • شگفتانه‌های تاریخی کجاست؟
  • بازدید مسافران نوروزی از طبیعت بکر و آثار تاریخی گرمی
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اردبیل خسارت زد
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو خسارت زد
  • بخش لادیز شهرستان میرجاوه یکی ازمناطق گردشگری و تاریخی
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • بر بلندای قلعه صلصال تا سورتمه سواری در جنگل های سیاه داران
  • ضرورت جرم انگاری متناسب در حوزه حفاری‌های غیر مجاز