Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی کشور آغاز شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی صبح امروز دوشنبه در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم بعد از ذکر مصیبت توسط ذاکر اهل بیت مهدی رسولی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت شهید فخری زاده را قرائت کرد.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی دریایی سپاه اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و جمعی از نمایندگان مجلس حضور دارند.

پیکر شهید فخری‌زاده صبح روز یکشنبه پس از ورود به مشهدالرضا از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد برای طواف به حرم رضوی منتقل شد. پیکر این شهید والامقام در حرم رضوی بر دستان خادمان امام هشتم تشییع و دور مضجع شریف رضوی طواف داده شد.

---

پیکر این شهید بعد از طواف حرم رضوی به قم برده شد و پس از انجام طواف در حرم حضرت معصومه (ع)، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید بر پیکر ایشان نماز اقامه کرد.

این آئین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با حضور بهرام سرمست استاندار قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (س)، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و شماری از مسئولان استان برگزار شد.

---

پیکر شهید فخری زاده عصر یکشنبه به تهران منتقل شد و در حرم مطهر امام خمینی با حضور آیت الله سید حسن خمینی در حرم مطهر طواف داده شد.

---

شهید محسن فخری زاده معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری‌های وزارت دفاع عصر روز جمعه هفتم آذرماه در اثر جراحات وارده از عملیات تروریست‌های مسلح به شهادت رسید.

وداع با فخر ایران از پشت درهای بسته امامزاده صالح(ع)

خبر همین قدر کوتاه و تلخ بود؛ «محسن فخری‌زاده» معاون وزیر دفاع در شهر «آبسرد» دماوند ترور شد؛ حالا مردم اینجا، در پشت درهای بسته امام‌زاده صالح (ع) با چشمانی گریان و دلی پر از اندوه با مایه فخر ایران خداحافظی می‌کنند.

دست بر سینه دارد و با ماسکی دو لایه و چشمانی گریان گرچه می‌داند که درهای امام‌زاده صالح تجریش تهران به رویش بسته است اما میله‌ها را محکم گرفته و ناله‌اش در بین موج جمعیت دوستداران شهید فخری‌زاده از بقیه متمایزتر است.

نزدیک‌تر می‌شوم؛ زیر لب زمزمه می‌کند: حاجی زود بود برای رفتنت؛ کارهای زیادی هنوز روی زمین ماند؛ حدوداً ۶۰ ساله به نظر می‌رسد، عکس شهید را در دست چپ محکم در آغوش گرفته و با دست راست میله درهای بسته ضلع جنوبی امامزاده صالح را.

کمی دورتر از این جمعیتی که آه و شیون می‌کشند، دختری نوجوان جلب توجه می‌کند که آرام در گوشه‌ای ایستاده، گریه می‌کند و اشک‌های خود را با گوشه چادر مشکی خود پاک می‌کند؛ او در مورد علت حضور خود در این مراسم می‌گوید: دکتر ناجوانمردانه به شهادت رسید و غریب رفت.

این دختر نوجوان با بیان اینکه فقط در رسانه‌ها و خبرها از مرتبه علمی دکتر و نتیجه تحقیقاتی وی صحبت می‌کنند، این پرسش را مطرح می‌کند که چرا از فضائل اخلاقی امثال وی سخن نمی‌گویند؟

فشار جمعیت برای ورود به صحن امامزاده صالح (ع) بیشتر می‌شود و در عین حال صدای شیون و ناله؛ با نگاهی به جمعیت از هر طیف، گروه و جنسی عاشقانی می‌بینی که برای خاکسپاری شهید فخری‌زاده آمده‌اند؛ اینجا پیر و جوان، مرد و زن، و چپی و راستی ندارد.

حمید یکی دیگر از حاضران بر این نکته تاکید می‌کند که «شهدا آن هم از نوع شهدای دفاعی متعلق به هیچ حزب و گروه سیاسی نیستند و برچسب به آنان نمی‌خورد؛ این عزیزان مایه فخر ملت ایران هستند».

او با صدایی لرزان می‌افزاید: شهدای دفاعی و هسته‌ای همواره بین مردم با گمنامی زندگی می‌کنند و بیشترین خدمت را در راه پیشرفت ایران دارند؛ تازه بعد از شهادت آنان می‌فهمیم که چه آثاری از خود برجا گذاشته‌اند.

«علی» دیگر دوستدار فخر ایران هم تبریک و تسلیت شهادت «محسن فخری‌زاده» به ایرنا می‌گوید: خون شهدا موجب تداوم راه انقلاب شده و با شهادت افرادی چون دانشمند شهید فخری‌زاده است که اراده جوانان برای ادامه راه آنان در خدمت به کشورمان قوی‌تر می‌شود.

وی این سوال را مطرح می‌کند که چرا دشمن در این چندسال اخیر دانشمندان هسته‌ای و نخبه‌های ایرانی را ترور می‌کند؟ و خود او پاسخ می‌دهد: دشمن از مردم و انقلاب و پیشرفت علمی ما می‌ترسد؛ خون این شهید قطعاً پایمال نخواهد شد و باید انتقام سختی از مسببان این حمله ناجوانمردانه تروریستی گرفته شود.

در بین جمعیت گریه‌های بانویی میانسال جلب توجه می‌کند؛ او می‌گوید: هر کسی به شرف و سعادت شهادت نمی‌رسد؛ انسان‌های خوب به شهادت نزدیکترند مثل سردار سلیمانی و شهید فخری‌زاده.

او ادامه می‌دهد: گریه من از ناراحتی بی‌بهره شدن ما از وجود امثال سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌هاست وگرنه که جای آنها اکنون خوب است و شهدا همیشه جاودان باقی می‌مانند.

کمی آن سوتر، پایانه اتوبوسرانی روبروی صحن امامزاده خالی از اتوبوس و پُر است از مردمی که برای رفتن به صحن به انتظامات مراسم خواهش و تمنا می‌کنند که اجازه ورود دهند؛ مأموران انتظامی، سپاه‌، ارتش و اورژانس و آتش‌نشانی حضوری فعال هم در بیرون و داخل صحن امامزاده صالح (ع) دارند.

در بخشی از صحن امامزاده صالح صندلی برای حضار چیده شده و درهای جنوبی و شمالی صحن بسته است و همچنان اجازه ورود به مردم داده نمی‌شود؛ ناگهان فریاد «لا اله الا الله و مرگ بر آمریکا و اسرائیل» بلند می‌شود.

بالاخره پیکر مطهر شهید محسن فخری‌زاده با تابوتی که به پرچم سه رنگ کشورمان پوشانده شده بود، وارد صحن امامزاده صالح شده و فریاد لبیک یا حسین همراه با مارش نظامی بلند می‌شود و صدای گریه حضار بالا می‌گیرد.

از ورود پیکر مطهر شهید تا دفن او در ضلع شمالی صحن امامزاده صالح تنها ۵ دقیقه وقت می‌برد؛ اندکی پس از دفن و عزاداری وقتی سر برمی‌گردانم، کبوترهایی که در ایستگاه اتوبوس تجریش دانه می‌خوردند به هوا می‌پرند.

به گزارش ایرنا تروریست‌های مسلح عصر جمعه - هفتم آذرماه - با کمین در مسیر خودرو حامل محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی (ره) شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند، این دانشمند برجسته کشورمان را در عملیاتی انتحاری و مسلحانه به شهادت رساندند.

بر اساس اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی، ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد؛ در اثر این تیراندازی و انفجار، «فخری‌زاده» به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی ایشان با توجه به شدت جراحت‌های وارده در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

رهبر انقلاب در پیامی با تسلیت شهادت این دانشمند برجسته تاکید کردند که دو موضوع مهم را همه دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند؛ نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن و دیگر، پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخش‌هائی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.

رئیس‌جمهوری هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد که «همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران باید به خوبی بدانند ملت ایران و مسئولان کشور شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند؛ به موقع و مناسب، مسئولان مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد».

آیین تشییع و اقامه نماز بر پیکر دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» امروز، دوشنبه با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید با سخنرانی وزیر دفاع برگزار و پس از آن پیکر پاک ایشان در امامزاده صالح تهران و در جوار بارگاه شهید مجید شهریاری و داریوش رضایی‌نژاد آرام گرفت.

آئین خاکسپاری این شهید والامقام نیز همانند آئین تشییع، به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید برگزار شد اما تعداد محدودی از اقشار مختلف مردم که به صورت اتفاقی در امامزاده صالح در حال زیارت بودند نیز در این آئین حضور یافتند.
بر اساس تصمیم ستاد بزرگداشت شهید والا مقام دکتر محسن فخری‌زاده، پیکر پاک و مطهر این شهید عزیز طی روزهای گذشته برای طواف در مضجع نورانی و مرقد شریف رضوی به مشهد مقدس و پس از آن به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اعزام شده بود.

پیکر پاک این شهید مخلص و بی‌ادعای صنعت دفاعی عصر روز گذشته، یکشنبه نیز برای آخرین دیدار با امام و مقتدای خود به حرم حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه انتقال یافت و آئین طواف بدون حضور جمعیت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

قطب فرهنگی امامزاده صالح تهران که پیکر پاک دانشمند شهید محسن فخری‌زاده در آن مکان مقدس آرام گرفت، نام آرامگاه منسوب به صالح پسر امام موسی کاظم (ع) در محله تجریش تهران است که با حدود سه هزار مترمربع مساحت از بزرگترین امامزاده‌های کشور به شمار می‌رود./ایرنا

--- --- --- ---

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهید محسن فخری زاده صحن امامزاده صالح شهید فخری زاده دانشمند شهید نیروهای مسلح وزیر دفاع وزارت دفاع درهای بسته پیکر شهید زاده صالح فخر ایران پیکر پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضا ثبوتی  اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

 آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه، ‌ششم اردیبهشت ماه برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر در محدوده میدان شهربانی مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات، جان باخت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • تشییع آخرین شهید حادثه ترویستی کرمان
  • پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش در شهر اختیارآباد کرمان تشییع شد
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی ایرانمنش دراختیارآبادکرمان
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم