Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@03:47:55 GMT

مشکلات اشتغال معلولان در استان قزوین برطرف شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۵۹۷۳۳

مشکلات اشتغال معلولان در استان قزوین برطرف شود

گروه استان‌ها- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه بیشتر معلولان قزوینی مشکل اصلی خود را نداشتن شغل عنوان کرده‌اند، باید مشکلات اشتغال معلولان در استان برطرف شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، منوچهر حبیبی بعد از ظهر امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان قزوین که در سالن جلسات باقرالعلوم(ع) ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر معلولان قزوینی مشکل اصلی خود را نداشتن شغل عنوان کرده‌اند باید مشکلات اشتغال معلولان در استان برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم دیده شدن توانایی‌های و استعدادهای معلولان هم‌استانی گفت: بیشتر معلولان ما کارهای محوله را با دقت و تمرکز بیشتری از افراد عادی انجام می‌دهند ضمن اینکه بسیاری از معلولان ما در توسعه اشتغال مولد و کارآفرینی خوش درخشیده‌اند. بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان وظیفه دارند با شناخت استعدادها و توانایی‌های این قشر زمینه اشتغال هدفمند را برای معلولان فراهم کنند.

لزوم مناسب‌سازی شهرها برای معلولان

رئیس کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان قزوین مناسب‌سازی شهر برای زندگی و رفت‌ و آمد معلولان را یکی از ضرورت‌های توسعه شهرنشینی در استان قزوین دانست و اضافه کرد: باید همه معابر و مسیرهای رفت‌وآمد برای عبور و مرور معلولان مناسب‌سازی شود و هیچ اماکن عمومی وجود نداشته باشد که معلولان برای آمد‌وشد به آن و استفاده از امکانات آن با مشکل مواجه باشند.

حبیبی با یادآوری اینکه معلولیت محدودیت نیست، ادامه داد: با توجه به اینکه روز پنج‌شنبه این هفته مصادف با روز جهانی معلولان است، باید برنامه‌های درخور شان معلولان را با توجه به محدودیت‌های کرونایی در فضای مجازی برگزار کنیم. ضمن اینکه برای توسعه امکانات ورزشی معلولان باید کار جدی‌تری در استان قزوین انجام شود.

توزیع مشاغل با نگاه جنسیت‌زده ممنوع است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در ادامه به موضوع توسعه عدالت جنسیتی در دستیابی به مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف در استان اشاره کرد و گفت: بر مبنای ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه کشور باید امکان مشارکت یکسان زنان و مردان در توسعه پایدار کشور فراهم باشد و حبیبی افزود: همان‌گونه که دین مبین اسلام جایگاه مردان و زنان را برابر قرار داده، مدیران ما هم باید منطبق بر همین نگاه دینی و اسلامی عمل کنند و توزیع مشاغل با نگاه جنسیت‌زده ممنوع است.

‌بیش از 4 درصد جمعیت قزوین دچار معلولیت هستندمناسب‌سازی دستگاه‌های قزوین برای تردد معلولان مورد توجه قرار گیردغفلت دستگاه‌های دولتی قزوین از رسیدگی به مشکلات نابینایان

حبیبی افزود: بانوان استان قزوین نشان داده‌اند در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی به ویژه در حوزه کارآفرینی حتی پیش روتر و فعال‌تر از مردان بوده‌اند.

وی همچنین به وضعیت کودکان در خطر ترک تحصیل اشاره کرد و گفت: همه کودکان محروم زیر 11 سال که به تعلیم نیاز دارند، باید توسط اداره کل آموزش و پرورش شناسایی شده و تحت پوشش تعلیمی و تربیتی قرار بگیرند.

لزوم رعایت سهم اشتغال معلولان در دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین هم در ادامه این جلسه با تاکید بر لزوم رعایت سهم به‌کارگیری معلولان در دستگاه‌های اجرایی گفت: ادارات طبق قانون 3 درصد از نیروهای خود را از بین معلولان استخدام کنند که خوشبختانه در این مورد اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است اما باز هم لازم است که به معلولان توانمند و تحصیلکرده در این حوزه توجه شود.

علیرضا وارثی افزود: با توجه به اینکه درصد بالایی از معلولان استان قزوین معلولان جسمی و حرکتی هستند، باید دستگاه‌های مختلف به ویژه نهادهای خیریه برای تامین وسایل کمک توان‌بخشی این معلولان به یاری سازمان بهزیستی بیایند تا معلولان جسمی و حرکتی ما بتوانند با حداکثر توان خود زندگی کرده و در خدمت توسعه جامعه باشند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران بیکاری و اشتغال ورزش جانبازان و معلولین مرکز توانبخشی معلولان ذهنی استانداری قزوین بحران بیکاری و اشتغال ورزش جانبازان و معلولین مرکز توانبخشی معلولان ذهنی استانداری قزوین اشتغال معلولان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی

مناسب‌سازی به عنوان یک مطالبه مهم جامعه کم‌توانان از مهم‌ترین نیاز‌هایی است که موفقیت در تحقق اهداف و برنامه‌های این حوزه نیازمند همکاری و همراهی تمامی ارگان‌ها و آحاد جامعه است.

مرادی از آسیب دیده‌های چشمی سنندجی می گوید: در معابر اصلی شهری به دلیل نامناسب بودن از لحاظ مهندسی و وجود دست فروشان در پیاده رو‌ها و پهن کردن بساتشان بر روی خطوط مشخص شده، با مشکل روبه رو هستیم.

محمدی از کم توانان حرکتی سنندجی نیز می‌گوید: ما برای پیگیری امورات اداریمان باید به برخی از ادارات برویم که تردد در بسیاری از ادارات برای ما ناممکن و یا با دشواری‌های زیادی همراه است.

استاندار کردستان هم با اعلام نارضایتی از وضعیت مناسب‌سازی معابر و اماکن در استان، اضافه کرد: هرچند شهر سنندج شهر تپه‌ها بوده و پستی و بلندی و توپوگرافی خاص خود را دارد، اما وظیفه دستگاه‌ها و شهرداری است که تکلیف خود را نسبت به این قشر انجام دهند تا بدون مشکل تردد کنند.

زارعی کوشا افزود: موضوع مناسب‌سازی معابر باید در اولویت قرار گیرد و اهتمام بیشتری نسبت به آن در استان وجود داشته باشد و با دستگاه‌هایی که در این زمینه کم کاری کنند برخورد خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کردستان نیز کمبود اعتبار را از مهم‌ترین دلایل عدم مناسب‌سازی نشدن ساختمان‌های اداری و اماکن عمومی اعلام کرد و گفت: سعی کردیم در زمینه مناسب‌سازی برخی زیرساخت‌ها ازجمله آسانسور، رمپ معلولان، سرویس‌های بهداشتی را رعایت کنیم، اما امکان اینکه بخواهیم تمام ساختمان‌های موجود ایمن‌سازی و مناسب‌سازی شود منابع مالی کافی نداریم.

حبیبی افزود: ایمن‌سازی فضا‌ها و مناسب‌سازی اتوبوس‌های شهر در سنندج انجام شده و باید به سایر شهر‌های استان هم تعمیم داده شود.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان نیز با بیان اینکه در زمینه مناسب‌سازی کار بر زمین مانده زیاد است، گفت: شهرداری‌ها از دستگاه‌هایی هستند که بیشترین وظیفه در موضوع مناسب‌سازی را به عهده دارند و باید در زمینه مناسب به صورت جهادی وارد شوند.

رسولی خاطرنشان کرد: کردستان در زمینه دسترس‌پذیری ادارات برای جامعه معلولان در ردیف‌های آخر جدول قرار دارد و جزو استان‌های آخر کشور است.

مناسب‌سازی صرفاً برای افراد معلول نیست و سایر اقشار جامعه مانند کودکان، سالمندان، زنان باردار و ... هم با این موضوع مرتبط هستند.

قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تکلیف همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در رابطه با مناسب‌سازی اماکن عمومی و ... را مشخص کرده و انتظار می‌رود، دستگاه‌ها نسبت به انجام وظایف خود در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

در سنندج هفده هزار معلول و جانباز وجود دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی