Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  مجلس  گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزونی پایش در پاسخ به اینکه چرا و چگونه دشمن تصمیم به حذف فیزیکی و ترور محسن فخری‌زاده می‌گیرد، گفت: او از حدود سال ۸۲ که مذاکرات هسته‌ای با ۳ کشور شروع شد، در رصد سرویس‌های خارجی و در لیست ترور بود؛ آن سال‌ها بنده، شهید فخری‌زاده و برخی دیگر به عنوان مشاوران فنی مذاکرات فعالیت داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید فخری‌زاده از پایه گذاران بحث پدافندی کشور بود و همراه مجموعه تحت مدیریتش در بسیاری از زمینه‌ها مانند نانو فناوری، لیزری، پدافند هسته‌ای، موشکی و حتی در بحث زیست فناوری جهت تولید کیت تشخیص و داروی کرونا، فعالیت می‌کرد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با اشاره به ترور نافرجام خود در سال ۸۹ ادامه داد: غربی‌ها از سال‌ها پیش روی فعالیت‌های ما متمرکز شده بودند. یک سال بعد از مطرح شدن بحث ترور بنده در سال ۸۵، هم من و هم شهید فخری‌زاده در قطعنامه ۱۷۴۷ سازمان ملل تحریم شدیم، دشمن روی انسان‌های موثر یک کار ویژه و سازماندهی‌شده انجام می‌دهد؛ آنها حدود ۱۵ سال به دنبال ترور شهید فخری زاده بودند، حتی در سال ۸۷ چند تیم برای ترور ۳ نفر که دونفرشان من و آقای فخری زاده بودیم، به کشور آمدند که نیرو‌های امنیتی با همکاری یکدیگر، در یک اقدام مشترک ترور آقای فخری زاده را خنثی کردند.

عباسی تصریح کرد: بدون اغراق، بسیاری از افرادی که در دوره کارشناسی یا دکتری دانشجوی بنده، شهید شهریاری، شهید علی‌محمدی یا شهید فخری‌زاده بودند، امروز از من بیشتر بلد هستند؛ این خاصیت علم است وگرنه علم پیشرفت نخواهد کرد. امروز مطمئنم که متخصصان بسیاری در حوزه هسته‌ای داریم و هرگز این راه متوقف نخواهد شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه واردات تکنولوژی از کشور‌های دیگر برای کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس فایده‌ای ندارد، یادآور شد: آنها رآکتور هسته‌ای را همراه با کلید می‌توانند بخرند، مثل امارات که در ابوظبی چهار رآکتور از کره‌ای‌ها خریده است، اما چون رشته تصمیم گیری و مدیریت این کشور‌ها با استکبار جهانی است، تجهیزاتشان برای خود کشور‌های عربی بی‌فایده است و مثل یک پایگاه برای آمریکایی‌ها فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

خروج از NPT یا پروتکل الحاقی؟ مسئله این است/ خاطره‌خوانی نماینده تهران از کتاب رئیس‌جمهور

او درباره وضعیت فعلی فناوری دفاعی در ایران اظهار کرد: ما در بعضی حوزه‌ها به تثبیت فنی و علمی رسیده‌ایم و در بعضی حوزه‌ها هم در حال طی کردن دوره گذار هستیم؛ برای نمونه در بحث موشکی، هوافضا و بخش‌های زیادی از صنعت هسته‌ای توانمندی پیدا کردیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با اشاره به نکاتی از زندگی و تحصیلات دانشمند شهید محسن فخری‌زاده بیان کرد: او را به مدت سال ۳۳ می‌شناختم، شهید فخری‌زاده پس از دریافت لیسانس از دانشگاه شهید بهشتی و گذراندن دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه امام حسین(ع) به وزارت سپاه(آن زمان هنوز وزارت دفاع تشکیل نشده بود) مراجعه کرد و به واحد من معرفی شد. من هم یک کتاب علمی انگلیسی به او دادم و گفتم چهار فصل از این کتاب را بخوان تا از تو امتحان بگیرم، این اولین جملاتی بود که میان ما دو نفر رد و بدل شد.

عباسی افزود: شهید فخری‌زاده و مجموعه سپند سال‌ها تحت رصد سرویس‌های اطلاعاتی خارجی بودند، چراکه او و همکارانش مشغول تحقیقات سطح بالای علمی و نظامی بودند. در خارج کشور از او به عنوان مرد شماره یک هسته‌‍ای کشور یاد می‌شود. شهید فخری زاده به همراه شهید شهریاری و شهید علی محمدی و سایر بزرگان نقشه راه هسته‌ای کشور را در دهه هفتاد تهیه کردند که همان نقشه راه باعث رشد هسته‌ای کشور شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیسیون انرژی مجلس یازدهم شهید فخری زاده محسن فخری زاده انرژی اتمی فناوری نانو کرونا ویروس شهدای هسته ای داروی کرونا شهید فخری زاده کشور ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۵۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ای جدید برای شماره گذاری خودرو در ایران

 مهدی ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی کشور، شماره گذاری کلیه وسایل نقلیه اعم از وارداتی و تولید داخل را برای اولین بار در کشور و بر طبق قانون ساماندهی خودرو منوط به پرداخت عوارض دانست.

قانون جدید شماره گذاری خودرو

به گزارش گجت نیوز، معاون برنامه ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی کشور گفت:

با توجه به قانون ساماندهی و توجه این قانون به مساله زیست‌محیطی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، مساله صورت گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در اولویت قرار گرفت که سرعت خروج خودروهای فرسوده را تسریع کند.

همچنین وی افزود که در برهه حساس کنونی در خصوص شماره گذاری خودروهای وارداتی با رویکرد خودروهای تجاری و سنگین، در آخرین روز کاری سال گذشته آئین‌نامه‌ای ابلاغ شد که از روز پنج اردیبهشت هم لازم‌الاجرا است. با توجه به افزایش عوارض این خودروها در این روز فشار زیادی روی ثبت شاسی‌های وارداتی در کشور داشتیم و میزان گواهی اسقاط برای شماره گذاری هم کم بود.

مهدی ابراهیمی اظهار کرد:

نیاز کشور برای شماره گذاری بسیار بیشتر از ظرفیت کنونی بود. به‌دلیل کمبود گواهی اسقاط، فضای نامناسبی ایجاد و قیمت‌های غیر رسمی در این حوزه بسیار بیشتر شد.

معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده اظهار داشت که به‌دلیل نبودن گواهی و کم‌فروشی و رشد قیمت‌ها این تصمیم توسط ستاد نوسازی و طبق تبصره سه آئین‌نامه سامانه صنعت خودرو به عوارض ریالی مبدل شد. همچنین به‌گفته وی، تا زمانی که گواهی کافی تولید شود رویکرد ما ریالی خواهد بود و تا زمان تأمین این گواهی به اصل اولیه آن بازخواهیم گشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • لیست دادگاه های تبریز
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • ۲۸۳ جسد از گور دسته جمعی در بیمارستان «ناصر» غزه خارج شد
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • واکنش فتح‌الله‌زاده به انتشار لیست حقوق و پاداش/ بازیکن ماهی یک میلیارد می‌گرفت، من ۵۸ میلیون تومان!
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • هزینه ای جدید برای شماره گذاری خودرو در ایران
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد