Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:45:31 GMT

آمریکا در پی تحریم یک شرکت تراشه سازی چینی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۰۱۴۷

آمریکا در پی تحریم یک شرکت تراشه سازی چینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته منابع آگاه و طبق یک سند افشا شده، دولت دونالد ترامپ تصمیم دارد تا  SMIC( تولید کننده تراشه) و  CNOOC (تولید کننده نفت و گاز ) را به فهرست سیاه شرکت های نظامی چین اضافه کند. به این ترتیت علاوه بر محدود شدن دسترسی این شرکت به سرمایه های آمریکایی، تنش میان دو کشور نیز افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوایل ماه جاری فاش شد وزارت دفاع آمریکا تصمیم دارد ۴ شرکت چینی دیگر را به فهرست سیاه اضافه کند و ادعا کرد این ماهیت های تجاری به ارتش چین تعلق دارند یا توسط آن اداره می شوند.  

در همین راستا دونالد ترامپ اخیرا دستور اجرایی صادر کرده که طبق آن از اواخر سال آینده میلادی، خرید اوراق بهادار شرکت های حاضر در فهرست سیاه منع می شود.

SMIC  در بیانیه ای اعلام کرد به طور سازنده و شفاف با دولت آمریکا همکاری می کند. علاوه بر آن محصولات و سرویس های این شرکت برای مصارف تجاری و شهری است. در بخشی از آن آمده است: این شرکت هیچ رابطه ای با ارتش چین ندارد.

این شرکت به تجهیزات تهیه کنندگان آمریکایی وابسته است. هنوز دقیقا مشخص نیست چه زمانی اسامی این شرکت ها منتشر می شود.

کد خبر 5084354 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تراشه چین ارتش ایالات متحده امریکا حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسن فخری زاده تحقیقات علمی ایالات متحده امریکا واکسن کرونا فناوری فضایی امنیت اطلاعات ویروس کرونا تولید دانش بنیان آمازون هوش مصنوعی ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی